Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Źle ustawiona BRC Tecno Just !

gladiator 12 Sie 2008 18:41 37853 123
  • #31 12 Sie 2008 18:41
    gladiator
    Poziom 15  

    Macie może schemat, tych kabli bo mam stare RS232 i mogę przerobić włożyć bezpośrednio do wtyczki od LPG są tam 4 kable czerwony, różowy, czarny i chyba siwy nie pamiętam, lecz jak bym miał schemat mógł bym podłączyć się na krótko :D

    Szukałem schematu na elektroda do JUST ale NIE ma.

    Będę wdzieczny

  • Sklep HeluKabel
  • #32 12 Sie 2008 21:59
    szczawik1
    Poziom 10  

    Witam kolegów. Nie wiem czy moje zapytanie jest w temacie .Czy ma ktoś pinout wtyczki i soft do just junior?

  • #34 13 Sie 2008 21:50
    gladiator
    Poziom 15  

    Więc schematu tych 4 kabelków do justa nie ma :cry:

    Szkoda, bylem u instalatora, który zakładał moje LPG.
    ustawiłem się na poprawkę, jak mówiłem żeby zmniejszyć przewody i odwrócić elektromagnes to mówił żeby nie słuchać co gadają i ze tak jest OK.
    Mowi ze coś z powietrzem ???? A ja mowie ze mam dosyć strzelania i wymiany filtrów powietrza. zobaczymy co zrobi ???:|

    Zawsze jak mówiłem że taki i takie rzeczy są do wymiany to gadał żeby mu nie gadać i ze on ma racje :| Oraz nie chce tego słuchać ???

    pozdrawiam, jak ktoś ma schemat kabelka do JUST poproszę :D

  • #35 13 Sie 2008 21:54
    szczawik1
    Poziom 10  

    Wielkie dziękiza soft.Tylko szkoda że po włosku.A pinout mi potrzebny bo chce przerobić fejs od staga. Gladiator nie słuchaj tego barana tylko zrób tak jak koledzy ci wyżej podpowiadają to jest naprawde proste :D póżniej załatw sobie fejs i soft podłącz i ustaw koledzy ci pomogą. U gazowników jest niestety tak że się patrzą w analizator jak szpak w pi..ę i nie wiedzą co widzą nie wnikając jak pracuje kontroler i jak zachowuje się silnik:cry: .Pozdro dla wszystkich

  • #36 14 Sie 2008 20:22
    gladiator
    Poziom 15  

    Koledzy ma ktoś schemat kabla do JUST cztery przewody tam są ?

  • #37 14 Sie 2008 23:00
    leszczyk waldek
    Poziom 15  

    witaj! niestety nie znam schematu interfejsu just bo obudowa jest cała zalana klejem oryginalny interfejs włoski kosztuje 180zł a na alegro nie widziałem polskich interfejsu. tak jak gdzieś już wcześniej pisałem mój szef tłumaczył że brcowski interfejs pracuję na innym napięciu niż te polskie dlatego nie sprawdzałem czy to prawda bo mam oryginalny i działa ok i ma 4 przewody.

  • #38 15 Sie 2008 13:10
    gladiator
    Poziom 15  

    leszczyk waldek napisał:
    witaj! niestety nie znam schematu interfejsu just bo obudowa jest cała zalana klejem oryginalny interfejs włoski kosztuje 180zł a na alegro nie widziałem polskich interfejsu. tak jak gdzieś już wcześniej pisałem mój szef tłumaczył że brcowski interfejs pracuję na innym napięciu niż te polskie dlatego nie sprawdzałem czy to prawda bo mam oryginalny i działa ok i ma 4 przewody.


    A można sprawdzić przez miernik :D który przewód gdzie idzie jak byś mógł i rozrysował nawet paintem lub ręcznie

  • #39 15 Sie 2008 14:07
    szczawik1
    Poziom 10  

    Prawdopodobnie z fejsu nie wychodzą żadne napięcia.Poniewarz jest zastosowany emulator rs 232 i ten emulator jest zasilany z centralki.Czyli wtyk od strony centrali gazowej ma cztery piny +,-,i 2 piny sygnałowe ,a od strony pc rx i tx . Ale który jest który od strony sterownika sam próbuje ustalić

  • #40 15 Sie 2008 15:49
    gladiator
    Poziom 15  

    Dlatego mam prośbę żeby ktoś sprawdził rs232 z końcówka Just np; miernikiem i podał schemat :D gdyż mam kilka kabli rs232 i chcę przerobić a do wtyczki Just można włożyć bezpośrednio kable na krotko :D

  • Sklep HeluKabel
  • #41 19 Sie 2008 20:02
    gladiator
    Poziom 15  

    Więc tak zanim chciałem cokolwiek robić oddałem auto do instalatora.
    Po całym dniu NIC nie zrobił a pogorszył !!!
    Wpierw tłumaczył się że coś nie tak z katalizatorem później że źle ustawiony zapłon itp... Więc tłumacze ze z autem jest OK i to LPG, a on ze nie ze LPG jest OK, wiec dlaczego strzela ??? Pan nie wie.
    mowie skoro jest problem z elektryka auta ale jaki ??? Bo świece OK przewody OK, nie wie ale się dowie !!! Bedzie brał konsultacje z serwisem czakram
    :|:|:|:|:|:|
    nie rozumiem czegoś, zakłada LPG 5 lat i nie wie co jest że strzela, ciągle znajduje wytłumaczenie i głupie odpowiedzi, znalazł czas dopiero za 2 tygodnie bo teraz wyjeżdża a ja muszę jeździć na Benzynie gdyż w trakcie ustawiania LPG strzelało jemu mocno i z tego co się zorientowałem rozwalił centralkę :| ???
    Powiedziałem ze jak za 2 tygodnie auta NIE zrobi niech zabiera LPG i oddaje pieniądze, mam dość nerwów i kasy w błoto !!!

    Jak mówiłem żeby zmienił przewody dał krzywkę i odwrócił elektrozawór to upiera się ze jest najmądrzejszy i to co pisałem wyżej nie ma nic do rzeczy i on NIE chce słuchać takich bzdur bo wie co robi ??? Heh ale teraz wychodzi ze to NIE katalizator nie zapłon a elektryka lecz wcześniej coś z powietrzem aha gadał coś o skarpecie, więc na koniec wyją bezpiecznik i muszę jeździć na benzynie gdyż bierze LPG i paliwo !!?? :|:| MASAKRA KOLEDZY MASAKRA.
    Ręce rozkładam i NIE wiem co dalej, hymmm okaże się za 2 tygodnie a może ktoś ma POMYSŁ ?
    Pozdrawiam

  • #42 19 Sie 2008 22:44
    leszczyk waldek
    Poziom 15  

    trochę źle zrobiłem bo mogłem odpisać na forum jak trzeba załatwiać takich partaczy którzy psują nam robotę ja np dzisiaj miałem taki przypadek że gościowi zepsuł się komputer kilka dni po gwarancji i co zrobiłem? po prostu załatwiłem wymianę na nowy w ramach gwarancji bo wiem że gość jak kiedyś zmieni samochód to na pewno na benzynę i będzie u mnie montował gaz ale na taką opinię pracuje sie ciężko i bardzo długo .mam nadzieję że nie zniechęcisz sie do gazu

  • #43 20 Sie 2008 18:17
    gladiator
    Poziom 15  

    leszczyk waldek napisał:
    trochę źle zrobiłem bo mogłem odpisać na forum jak trzeba załatwiać takich partaczy którzy psują nam robotę ja np dzisiaj miałem taki przypadek że gościowi zepsuł się komputer kilka dni po gwarancji i co zrobiłem? po prostu załatwiłem wymianę na nowy w ramach gwarancji bo wiem że gość jak kiedyś zmieni samochód to na pewno na benzynę i będzie u mnie montował gaz ale na taką opinię pracuje sie ciężko i bardzo długo .mam nadzieję że nie zniechęcisz sie do gazu



    dzięki za cenne informacje na PW, zrobię tak jak napisałeś, lecz ciekawe czy firma czakram zainteresuje się taka sprawa ? Zobaczymy, bo dla nich to możne tylko zbyt towaru, pożyjemy zobaczymy.
    Pozdrawiam i o dalszych losach poinformuje

  • #44 05 Wrz 2008 14:01
    gladiator
    Poziom 15  

    Ludzie POMOCY
    Co mam zrobić z człowiekiem który uważa się za specjalistę LPG zakładając 5 lat i nie potrafiącym znaleźć problemu z moim problemem oraz nie wiedza jak to usunąć ?
    już bram mi nerwów i straconego czasu.

    On twierdzi ze założył OK a silnik jest BE i ciągle wymyśla inny powód strzelania LPG !!!!

    Poradźcie co z takim człowiekiem ?

  • #45 05 Wrz 2008 15:14
    leszczyk waldek
    Poziom 15  

    witaj! Pamiętasz co ci pisałem na prv dzwoń na skarge do jego mocodawców i niech gościa przyprą do ściany że straci autoryzację. napisz jak ci poszło

  • #46 05 Wrz 2008 16:49
    andco
    Poziom 13  

    Hallo, Panowie,
    pozwolicie, że się przyłączę. Też mam reduktor tecno 100KW u siebie w escorcie. Silnik zetec 1.8 16V. Jaki problem jest? Otóż instalacja BRC jest zrobiona z nowych i używanych podzespołów. Reduktor jest mocno używany (już matowy na zewnątrz), nie da się określić jego przebiegu. Mam też drugi identyczny reduktor kupiony niedawno na szrocie. Oba te reduktory pracują fajnie gdy auto jest już nieco zagrzane, tak po 2-3 kilometrach (albo 5-6 minutach) jazdy. Jak wskazówka temp jest na połowie, to silnik pracuje wręcz IDEALNIE. Natomiast wszystko co się dzieje wcześniej niż te kilka minut to wielka porażka - wóz ledwo jedzie, nie ma mowy o zatrzymaniu tak by nie zgasł etc. Ktoś powie "ok, 40stopni to wtedy praca na lpg etc..." ale słuchajcie, moi znajomi jadą z tej samej okolicy do pierwszych świateł i jest ok, a wielu to wręcz odpala na gazie i od razu w drogę. Ja bym chciał, żeby 500m od domu auto już pracowało na lpg na jałowym biegu i to wszystko. Być może jestem niecierpliwy, może lepiej dla silnika byłoby pojechać na benzynie do przysłowiowego "kiosku" a potem już dalej na gazie. No ale ja jadę do pracy średnio 7 minut i z tego mam jechać 6 na benzynie... no to dzięki za takie coś. Typuję zatem - na podstawie wielu opinii - że to membrany są drętwe i nie chcą pracować na zimno. Ale mnie tu nie pasuje fakt, że oba te parowniki się dobrze regulują i że tak fantastycznie trzymają obroty na prawie ciepłym i ciepłym układzie.
    Aha, miałem trójniki na wężach i ostatnio przemieniłem je na kolanka by płyn szedł szeregowo z parownika do nagrzewnicy myśląc, że go szybciej płyn ogrzeje. Może i nagrzeje, lecz nie przekłada się to na kulturę pracy na LPG.
    Więc co według Was to będzie z tym gazem? Powtarzam, to BRC II gen.
    A jeśli już wymiana membran, to kosztują one 60zł + własna praca + potem regulacja 30zł, a pan chce 150 na gotowo. Tymczasem cały nowy na allegro kosztuje 195zł. I cały czas nie mam pewności, czy to o reduktor tutaj chodzi. To jak zagrać?
    Poczekam najpierw na komentarze, za które serdeczne dzięki.

  • #47 05 Wrz 2008 18:45
    gladiator
    Poziom 15  

    Szczerze znajdź najlepszego instalatora u ciebie w mieście i daj mu nawet 200 złoty ale będziesz miał spoko zrobione, ale pamiętaj nie oszczędzaj i czasami lepiej omijać allegro to tak jak z przewodami WN z allegro niby fajne nowe a okazało się ze są do dupy. czytałem o kilku takich problemach.


    leszczyk waldek napisze Tobie później na PW co i jak normalnie masakra.

  • #48 05 Wrz 2008 21:19
    maszan
    Poziom 23  

    andco napisał:
    Hallo, Panowie,
    pozwolicie, że się przyłączę. Też mam reduktor tecno 100KW u siebie w escorcie. Silnik zetec 1.8 16V. Jaki problem jest? Otóż instalacja BRC jest zrobiona z nowych i używanych podzespołów. Reduktor jest mocno używany (już matowy na zewnątrz), nie da się określić jego przebiegu. Mam też drugi identyczny reduktor kupiony niedawno na szrocie. Oba te reduktory pracują fajnie gdy auto jest już nieco zagrzane, tak po 2-3 kilometrach (albo 5-6 minutach) jazdy. Jak wskazówka temp jest na połowie, to silnik pracuje wręcz IDEALNIE. Natomiast wszystko co się dzieje wcześniej niż te kilka minut to wielka porażka - wóz ledwo jedzie, nie ma mowy o zatrzymaniu tak by nie zgasł etc. Ktoś powie "ok, 40stopni to wtedy praca na lpg etc..." ale słuchajcie, moi znajomi jadą z tej samej okolicy do pierwszych świateł i jest ok, a wielu to wręcz odpala na gazie i od razu w drogę. Ja bym chciał, żeby 500m od domu auto już pracowało na lpg na jałowym biegu i to wszystko. Być może jestem niecierpliwy, może lepiej dla silnika byłoby pojechać na benzynie do przysłowiowego "kiosku" a potem już dalej na gazie. No ale ja jadę do pracy średnio 7 minut i z tego mam jechać 6 na benzynie... no to dzięki za takie coś. Typuję zatem - na podstawie wielu opinii - że to membrany są drętwe i nie chcą pracować na zimno. Ale mnie tu nie pasuje fakt, że oba te parowniki się dobrze regulują i że tak fantastycznie trzymają obroty na prawie ciepłym i ciepłym układzie.
    Aha, miałem trójniki na wężach i ostatnio przemieniłem je na kolanka by płyn szedł szeregowo z parownika do nagrzewnicy myśląc, że go szybciej płyn ogrzeje. Może i nagrzeje, lecz nie przekłada się to na kulturę pracy na LPG.
    Więc co według Was to będzie z tym gazem? Powtarzam, to BRC II gen.
    A jeśli już wymiana membran, to kosztują one 60zł + własna praca + potem regulacja 30zł, a pan chce 150 na gotowo. Tymczasem cały nowy na allegro kosztuje 195zł. I cały czas nie mam pewności, czy to o reduktor tutaj chodzi. To jak zagrać?
    Poczekam najpierw na komentarze, za które serdeczne dzięki.

    Moim zdaniem problem jest w membranach ...doraznie mozesz rozebrac i umyc wsio i zlozyc.Mialem 2 reduktory BRC w aucie gaznikowym odpalanym z gazu non stop oprocz zimy. Membrany wytrzymywaly ok 40-50kkm.W 2 reduktorze po myciu bylo w miare ale wolne stabilne byly gdy odpalilem i dogrzalem silnik do 90 st - gdybym zgasil na pol rozgrzanym to byly jazdy z wolnymi .

  • #49 06 Wrz 2008 12:26
    andco
    Poziom 13  

    dziękuję za wpisy, no właśnie membrany...mam drugi tecno w bagażniku i aż mnie korci żeby samemu to zrobić ale chyba jak gladiator sugeruje powyżej dam to faciowi i uzyskam nawet jakąś gwarancję (6 m-cy)...natomiast do maszan'a...ja jadę 2.4km do miejsca A na lpg, ale staram się przełączyć na gaz nie od razu tylko jakieś 300m od startu (po drodze przełączam na benzynę na każdym stopie czy światłach). Tam w A mam krótką przerwę w jeździe, auto chodzi na lpg na 600-700 obr i jest to praca typu pyr-pyr-pyr. Gaszę silnik. Wracam za 3 minuty, zapalam i przełączam na lpg i jest ładne 800obr, praca stabilna. Chyba płyn w tym czasie "sprzedaje" kalorie parownikowi. Aha, w tym momencie parownik jest do połowy gorący a tam gdzie wąż gazowy to jest raczej zimny, widać gaz go schładza. Parownik ten wisi wysoko na prawym kielichu. No to dalej z punktu A jadę jeszcze 1.2 kilometra do B i tam jest koniec jazdy na gazie. I UWAGA KOŃCOWA: Jeśli na dworze będzie rano mniej niż 8st, to punkt A odległy od startu o jakieś 2.4-2.5km nie jest wystarczająco odległy, by komfortowo użyć gazu (telepie i raczej gaśnie).

  • #50 06 Wrz 2008 17:37
    Marcin G.
    Poziom 18  

    WITAM! zwracam się o pomoc w wyregulowaniu gazu brc elegant 51 zamieszczam zdjęcie parownika. instalacja ta nie ma komputerka ani silniczków krokowych. Obroty jałowe na gezie są raz wyższe raz niższe, ma dola przy gwałtownym dodaniu gazu na wolnych obrotach. Spalanie jest dość wysokie. Poprzedni właściciel grzebał przy tym gazie i go rozregulował, miał zero pojęcia... kręcił śrubami nawet nie wiedząc w jakim celu:) chce dokonać regulacji od podstaw. Pozdrawiam

    Dodano po 10 [minuty]:

    A i dodam ze też mam problem z wolnymi na nie rozgrzanym dobrze silniku.
    Źle ustawiona BRC Tecno Just !

  • #51 06 Wrz 2008 17:47
    gladiator
    Poziom 15  

    powiem tak najlepiej udać się do specjalisty na regulacje koszt 50 zloty.
    A samemu jak się człowiek nie zna to lepiej dać spokój, gdyż jak widać wyżej w postach nawet pseudo fachowcy z 5 letnim stażem maja problemy.
    I sprawa druga jak ktoś kiedyś napisał:
    BRC super rozpowszechnia swoje instalacje w Polsce lecz jak są problemy to maja klienta głęboko w dupie ponieważ taki prywaciarz reklamuje sobie BRC serwis a nie jest żadnym przedstawicielem tylko zakłada na co główny przedstawiciel w Polsce wykłada laskę !
    Gościu ma zakład kupuje BRC i zakłada na własną rękę a później ma gdzieś klienta.
    Z tego co się orientuje to mercedes wśród LPG to Lovazo i landirozo czy jakoś tak.

    Poszukując rozwiązania na swoje problemy z BRC napotkałem się na tysiące problemów z w/w instalacją w wielu samochodach.
    Więc trzeba znaleźć najlepszy zakład a najlepiej przedstawiciela który jest w książce i tam pojechać na regulacje.

  • #52 07 Wrz 2008 12:29
    andco
    Poziom 13  

    Marcin G. napisał:



    A i dodam ze też mam problem z wolnymi na nie rozgrzanym dobrze silniku.
    Źle ustawiona BRC Tecno Just !


    To jest BRC TECNO jak mój (lub identyczny). Z tego co mi ludzie podpowiedzieli to trzeba wymienić wnętrze parownika i tyle. Teraz myślę czy regenerować za około 150zł czy kupić na allegro za 195zł N O W Y. Jedyne co mnie wstrzymuje to myśl, że parownik wstawię idealny a dupa będzie nadal z tyłu.
    Aha, napisz mi co to za auto...pewnie też zetec.

  • #53 07 Wrz 2008 12:32
    gladiator
    Poziom 15  

    andco napisał:
    Marcin G. napisał:



    A i dodam ze też mam problem z wolnymi na nie rozgrzanym dobrze silniku.
    Źle ustawiona BRC Tecno Just !


    To jest BRC TECNO jak mój (lub identyczny). Z tego co mi ludzie podpowiedzieli to trzeba wymienić wnętrze parownika i tyle. Teraz myślę czy regenerować za około 150zł czy kupić na allegro za 195zł nowy.
    Aha, napisz mi co to za auto...pewnie też zetec.



    Po jakim okresie on wykorkował ? proponuje nowy.

  • #54 07 Wrz 2008 13:03
    andco
    Poziom 13  

    nie wiem, od razu miałem stary (owszem, chciałem taniej ale nie g...)

  • #55 07 Wrz 2008 13:47
    leszczyk waldek
    Poziom 15  

    witaj! same membrany jeśli wymienisz to jeszcze nie wszystko trzeba sprawdzić resztę części i wyregulować ciśnienie na I stopniu parownika które powinno wynosić ok 07 atm dla parownika 100kw manometr wkręcasz w miejsce tego niebieskiego elektrozaworu i nie może ciśnienie skakać ani wahać więcej jak 0,1 atm przy różnych obciążeniach. jeśli nie masz możliwości prawidłowej regeneracji parownika to lepiej kup nowy bo nic nie zyskasz stracisz pieniądze, czas i nerwy a potem i tak kupisz nowy

  • #56 07 Wrz 2008 20:18
    Marcin G.
    Poziom 18  

    Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Nie wiem jaki ma przebieg ten reduktor ale legalizacja na butle się już skończyła więc już pare lat ma ten reduktor. Samochód to ford eskort z silnikiem 1.6 na mechanicznym wtrysku o mocy 105km. Wyregulowałem parownik według sposobów w tym forum. Spalanie 18l na 140km szok... Wolne obroty są dobre po przejechaniu ponad 5km po tym wystarczy zgasić silnik na 5minut i znowu wolnych nie ma. A po dłuższej jeździe po wyżej pół godziny obroty są za wysokie i to sporo bo jakieś 1.5tys. i wtedy Brakuje mi śruby w reduktorze żeby je zmniejszyć, gdy ją wkręcę zero zmian dopiero jak ja wykręcę aż mam wrażenie że ma zaraz wypaść to spadną obroty ale chwila na zgaszonym silniku i znowu muszę non stop trzymać nogę na gazie. Samochód na benzynie miał troszkę za małe obroty teraz je podkręciłem i są dobre. Jutro sprawdzę czy po tej regulacji obrotów na benzynie poprawią się obroty na gazie. Po wykręcaniu tej śruby imbusowej od czułości parownika silnik nadal ma doła, wykręcałem ja stopniowo aż do dwóch obrotów i tak ja zostawiłem, i dławienie z wolnych obrotów też zostało:) Wymiana tych membran pomoże?? u mnie ciężko chyba z dobrym specem od gazu:( nikt z moich znajomych jeszcze nie trafił na dobrego... Dlatego chciałem sam to wyregulować bo lewy nie jestem i myślę że po powiedzeniu jak to mam zrobić to bym dał radę. O ile nie potrzeba do tego jakichś specjalnych urządzeń. pozdrawiam

    Dodano po 11 [minuty]:

    Nie mam zaufania to rzeczy kupionych na internecie. Są tanie i niby orginalne ale często jakościowo odbiegają od orginału. Jeżeli miał bym pewność że nowe części które chce włożyć w parownik są naprawdę orginalne i dobrej jakości to bym wolał je włożyć niż kupić nowy reduktor z internetu. Ale to moje zdanie i nikomu tego nie narzucam:)

  • #57 07 Wrz 2008 20:18
    andco
    Poziom 13  

    Ja mam drugi parownik tecno ze szrotu, kupiony parę dni temu za 50zł. Podmieniłem te parowniki oczywiście nie regulując tego ze szrotu. I dziwna sprawa, ten drugi normalnie działa w tym moim układzie gazowym z zastrzeżeniem jednej rzeczy: tak jak tamten pierwszy nie da się używać lpg przez pierwsze 3km lub kilka minut.
    Czyli albo oba mają drętwe membrany, albo...drętwa instalacja.
    Dochodzi tu do pewnego paradoxu, gdyż z jednej strony to BARDZO DOBRZE, że "zimne auto" wymusza kilkuminutową jazdę na benzynie. Zdrowiej to dla silnika, paska rozrządu etc. Ale niestety kieszeń cierpi i idea instalacji upada. Całe szczęście, że komputer przy pełnym wtrysku bardzo szybko schodzi ze ssania, bo miewałem auta które przez kilka kilometrów trzymały wyższe obroty. Przy okazji...ktoś mógłby podać orientacyjną ilość benzyny, jaką przepali silnik stukonny na pełnym wtrysku przez pierwsze 5 minut jazdy w mieście?

    a co do oryginalności towarów...zgoda, ten komplet choć opisany jako BRC może być dziadowski. Ale ciekawe czy parownik BRC TECNO za 195zł to też podróbka...

  • #58 07 Wrz 2008 20:30
    Marcin G.
    Poziom 18  

    Możliwe że oba drętwą membranę ponieważ nie masz pewności jak zużyty jest ten parownik ze szrotu i jak długo na nim leżał. Znalazłem napis na moim parowniku tecno wiedz to chyba ten model. Dodam że do mojego parownika dochodzi jeszcze jeden przewód od układu dolotowego powietrza jest on podpięty od przeciwnej strony parownika co jest podpięty ten do miksera, i dochodzi do przewodu dolotowego zaraz za filtrem odrazu za tą klapką taką co jest montowana przy układzie gazowym. Nie wiem jak ona się nazywa

  • #59 07 Wrz 2008 20:34
    andco
    Poziom 13  

    mówią, że tam z tyłu to jest jakiś kompensator...ktoś napisał że to wersja "turbo" ale sam nie wiem. Ja mam w obu tam z tyłu otwór fi około 1.5cm...ale wracając do tecno to tak masz w topicu.
    Ale że przerabiano silnik w escorcie ten "zwykły" 105 koni...ja kiedyś miałem auto z takim silnikiem, paliło 7.5 litra w mieście i 5.5 na trasie a teraz mam TECHNOLOGIĘ ZETEC...kurka 11l benzyny w mieście i 14 gazu podczas gdy te same 105 koni. Co oni porobili. Ekologia chyba, bo koledzy mają ople ECOTEC i płaczą też na temat gazu twierdząc, że stare silniki były dużo lepsze...ale to już temat na inny wątek.
    Wracając do parownika...kupię nowy.

  • #60 07 Wrz 2008 20:47
    Marcin G.
    Poziom 18  

    Kiedyś z ciekawości sprawdzę jego spalanie na benzynie jeżeli by mało palił to szkoda męczyć go na gazie. Hmm wersja turbo... nie mam pojęcia co to daje i co zmienia w tym reduktorze. Wiem ze turbo doładowania nie ma ten silnik:) I wiem tyle że jak odepnę ten dziwny przewód to silnik gaśnie