Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

¬le ustawiona BRC Tecno Just !

gladiator 07 Sep 2008 20:52 40073 123
  • #61
    andco
    Level 13  
    wczoraj gdzie¶ na fordzie czytałem zapis typu "panowie po co jest ten otwór z tyłu w tecno słyszałem że turbo" wiesz nie wnikałem otwór ten mnie "nie eksajtuje"...natomiast membrany owszem. Natomiast co do silnika to podkre¶lam: gaz do fordowskich silników (mam na uwadze silnik zetec ) należy przemy¶leć 15 razy albo tylko raz... w przypadku, gdy się mieszka w aucie.

    "Kiedy¶ z ciekawo¶ci sprawdzę jego spalanie na benzynie jeżeli by mało palił to szkoda męczyć go na gazie"...człowieku miałem kombi 1.6 105PS z 1991r i w trasie palił 5.5, oczywi¶cie przy zachowaniu 3-3.5tys. A szedł 195km/h piękny motor.
  • #62
    Marcin G.
    Level 18  
    Rozumiem cie:) Ale możesz mi podać link do tego forum o tym turbo? Może rozbierz oby dwa parowniki i porównaj membrany sprawdĽ jaki jest ich stan może to ci pomoże
  • #63
    andco
    Level 13  
    nie podam linku bo bym musiał szukać w szukajce strony tamtej a ona kuleje wieczorami. Wpisz w google ford klub a potem BRC TECNO TURBO. No chyba, że jeste¶ tam zalogowany to wiadomo. Mówisz rozebrać i obaczyć membrany...wpierw trzeba widzieć nowe, co?
  • #64
    Marcin G.
    Level 18  
    Mój jest z 89R. i ma mechaniczny wtrysk. Nie ma elektryki wtryskowej. wtryski pracuj± z takim przepływomierzem zamocowanym nad filtrem powietrza i od niego ida takie czerwone przewody do wtrysków taki motor miałe¶?? Ile może kosztować zestaw naprawczy do parownika brc tecno?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dobrze by było widzieć nowe... Ale wydaje mi się też że ich stan możesz okre¶lić patrz±c na to czy s± sparciałe i czy s± bardzo sztywne. Membrana powinna być elastyczna... Bynajmniej ja tak my¶lę... ale nie chce cię wprowadzać w bł±d

    Dodano po 40 [minuty]:

    naczytałem się trochę na necie i przekminiłem że ustawianie na analizatorze spalin odpada bo nie mam katalizatora... a to podobno daje błędne wyniki i sondy spalin też nie mam przy silniku... Proszę o opisanie jak mam wyregulować parownik i jak bardzo mam wykręcić t± ¶rubę ze sprężynk± na przewodzie do miksera i jakie ona ma zadanie i jakie zadanie ma też reszta ¶rubek.
  • #65
    andco
    Level 13  
    Nie, ja w escorcie miałem silnik z tym dużym metalowym kolektorem EFI. Cztery wtryski, takie zielone kapturki przy każdym cylindrze. A jeszcze wcze¶niej w sierce taki sam, tylko 2.0 i oba wychwalam do dzi¶. To jedna sprawa. Doradzić Ci ustawienia nie potrafię. Musisz najpierw u rzetelnego człowieka ustawić parownik, a tym registrem to sobie możesz gdzie¶ za miastem kilka godzin w ciagu dnia kręcić aż będzie auto miało dobre kopyto. Tak robi± stare wygi posiadaj±ce lpg bo mówi± że auto ci±gle chodzi inaczej. Ja po tegulacji te pojechałem za miasto i kręciłem tym po pół obrotu żeby osi±gn±ć jak najlepsz± żwawo¶ć. To logiczne, tankuje się wci±ż inny gaz, każdego dnia filtr powietrza jest bardziej brudny, ¶wiece mniej sprawne etc. Z t± żwawo¶ci± to i tak pozostaje wiele do życzenia. Nienawidzę tego gazu, jest bo jest, a samochód ten jest po prostu stworzony do benzyny i tylko. Stara sierra 1986r szła na gazie jak torpeda, żadnej różnicy nie było przy 115 koniach. Tu jest 105 i raczej cienko pieje. No ale fakt, nad Bałtyk pełny kombi zjadł 9 litrów gazu (i dlatego go trzymam)
  • #66
    nom
    Level 23  
    Jeżeli nie masz interfejsu do Justa to zamiast silniczka krokowego wstaw tzw. register i wyreguluj mieszankę za pomoc± ¶ruby registra, ¶ruby wzbogacenia minimum i czuło¶ci reduktora. Na sieci znajdziesz opis. Jak będzie dobrze działać to podł±czasz silniczek krokowy i wtedy ustawiasz sterownik justa.
  • #67
    leszczyk waldek
    Level 15  
    witaj ! ten otwór o którym piszecie służy do kompesacji ci¶nienia gazu , wykorzustuje się go w systemach k-jetronik i L-jetronik to te z przepływomierzem łopatkowym chodzi o wyrównanie strat w oporze przepływu powietrza spowodowany przez przepływomierz. W tym wypadku mikser montuje sie między przepustnic± a przepływomierzem, bez kompensacji mikser zamontowany musi być przed przepływomierzem . ta sama zasada odnosi się do turbo .Parownik w normalnej wersji pracuje na zasadzie różnic ci¶nienia atmosferycznego ( to ten otwór) a podci¶nieniem panuj±cym w mikserze jak jest przepłwomierz to trzeba kompensować opory przepływu powietrza. nie odnosi się to do przepływomierzy z gor±cum drutem.
    Stare parowniki tecno miały gwintowane otwory, w nowych trzeba samemu gwintować M14x1 żeby zrobić kompensację.
  • #68
    Marcin G.
    Level 18  
    nom ja nie mam silniczka krokowego ja nie mam żadnych komputerków gazowych. Mam tylko ten register którego nie wiem jak wyregulować i parownik tecno którego też nie wiem jak ustawić:( nom, opisz jeżeli znasz się na tym jak regulować te ¶ruby od której zacz±ć itp

    Dodano po 7 [minuty]:

    leszczyk waldek WITAJ. Czyli ja mam ta konpensację bo do tego otworu mam podpięty przewód i idzie on do dolotu a dokladnie zaraz za przeplywomierzem jest podpięty, dobrze jest to zrobione?

    Dodano po 30 [minuty]:

    To sposób kolesia z forum o nicu sq8luu, czy jest on dobry??
    1. w parowniku ¶rubę do regulacji wolnych obrotów wkręć do końca
    2. ¶rubę na imbus wkręć do końca
    3. zdejmij silniczek krokowy lub ręczny register z rury któr± podawany jest gaz z parownika do mixera
    4. podaj +12V na elektrozawory
    5. przyłóz ucho do rury i wykręcaj powoli ¶rubę na imbus - kręć do momentu kiedy usłyszysz delikatne syczenia gazu ( prawie nic lub zupełnie nic)
    6. odłacz napięcie od elektrozaworów i poskładaj tak jak było
    7. Uruchom silnik na benzynie - wprowadĽ na ok 3000 obr i przeł±cz na gaz
    8.Teraz wkręcaj ¶rubę na wężu ( register ) do momentu aż obroty zaczn± spadać - po czym odkręć j± pół obrotu.
    9.odkręc ¶rubę wolnych obrotów w parowniku o obrót lub dwa i doreguluj ni± tak by silnik na wolnych obrotach pracował jak trzeba.
  • #69
    leszczyk waldek
    Level 15  
    witaj! regulację przeprowadzasz w następuj±cy sposób silnik musi być rozgrzany, odkręcasz na maxa register by stwarzał oporów, wkręcasz pokrętło i ¶ruę imbusow± do oporu następnie odkręć ¶rubę regulacyjn± o ok 2-2,5 obr i odpal na benzynie następnie ustaw przeł±cznik na automat i ręcznie z komory silnika poruszaj±c przepusnicę przeł±cz na gaz obrotami silnika i utrzymuj wyższe obroty . następnie obniżaj obroty bardzo powoli obserwuj±c pracę silnika i reaguj±c ¶rub± regulacyjn± następnie jak uzyskasz stabilne obroty biegu jałowego bardzo powoli podno¶ obroty jak silnik zacznie się dławić odkręcaj ¶rubę imbusow± aż zacznie stabilnie pracować następnie pozostaw go na wolnych obrotach i powoli dadawaj gazu silnik musi zwiększać płynnie obroty bez żadnych zawahań, następnie zrób próbę drogow± wrzuć jedynkę rusz bez dodawania gazy na samym sprzęgle jak będziesz jechał daj mu gazu musi płynnie ruszyć bez przymulenia jak nie to odkręć ¶ubę imbusow± o 1 obrót i powtórz próbę a do skutku następnie zwiększ obroty do 3500-4000 i wkręcaj register aż odczujesz spadek obrotów jak w czasie jazdy jest za słaby to zwiększ o 1/2 obrotu. przy kompensacji regulujesz zamiast ¶rub± regulacyjn± tylko imbusem możesz tylko póĽniej zrobić ¶rub± mał± korekcję ale niewiele.
  • #70
    Marcin G.
    Level 18  
    Dzięki. Na razie tego nie ustawie bo rozebrałem parownik:) Wrażenia: trochę syfu jest w nim ale nie jest tak tragicznie, Membrana gdy wystygła zrobiła się trochę drętwa i jest krzywa a dokładniej ta warga gumowa na niej jest krzywo odgnieciona wstawię jej zdjęcie. Ta mała membrana od jednej strony jest spękana... Kwalifikuje się ten parownik do renegeracji prawda??
    ¬le ustawiona BRC Tecno Just !

    Dodano po 13 [minuty]:

    Mój parownik to 100KW. A silnik to 1.6 105km. Dobry jest ten parownik do tego silnika nie jest za mały??
  • #71
    andco
    Level 13  
    leszczyk waldek'u, czy posiadasz może do sprzedania materiały zamienne do tecno? A je¶li nie, to czy możesz mi zarekomendować kogo¶ kto tym handluje? Bardzo dziękuję za namiar. W allegro s± po 59zł ale nie mam pewno¶ci że nie chińskie. Patrz, na tanich bateriach do nokii też pisz± że oryginał, a trzymaj± zero minut bo tania podróba...
  • #72
    Marcin G.
    Level 18  
    Ja u siebie w kielcach znalazłem zakład zakładaj±cy instalacje BRC, powiedzieli mi tam 100zł za orginalny BRC zestaw regeneracyjny do parownika. Tylko muszę czekać do pi±tku bo im brakło dzi¶. Ja wole dołożyć 40zł i mieć pewne czę¶ci.
  • #73
    gladiator
    Level 15  
    Koledzy
    potrzebuje namiar na instrukcję od juniora która jest na elektrodzie

    Chodzi o programowanie Justa przez zwarcie pin .

    Dzieki
  • Helpful post
    #74
    leszczyk waldek
    Level 15  
    daje instrukcję jak czego¶ nie będziesz rozumiał daj znać https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=5422457#5422457

    Dodano po 12 [minuty]:

    odno¶nie zestawów naprawczych brc tecno to nie mam na razie musisz szukać zestaw o numerze katalogowym 02RR00601000 orginalne zestawy maj± charakterystyczny wygl±d kolrystyczny z logo brc musi być ten numer katalogowy a w srodku instrukcja po włosku i zawarto¶ć usztywniona kartonem.
  • #75
    gladiator
    Level 15  
    leszczyk waldek wrote:
    interfejs wygl±da następuj±co

    Dodano po 5 [minuty]:

    sprubuję to plikie wysłać



    dzięki po raz kolejny :D
  • #76
    Marcin G.
    Level 18  
    Witam. Kupiłem wczoraj orginalny zestaw naprawczy do parownika BRC zamieszczę jego zdjęcie może pomoże w wyborze kupna z internetu. I mam taki problem bo przy otwieraniu zaworu przy reduktorze przez przypadek zostawiłem wpięty plus i pod minus zaworu podpiołem plus z akumulatora i chyba centralka mi walneła przez to bo non stop mi wy¶wietla że mam pełn± butle a jest prawie pusta, po za tym działa prawidłowo. Jak to naprawić?? gdzie szukać uszkodzenia??leszczyk waldek wynagrodze cię punktami.

    Dodano po 3 [minuty]:

    ¬le ustawiona BRC Tecno Just !

    Dodano po 1 [minuty]:

    punkty już poszły
  • #77
    gladiator
    Level 15  
    Kurcze dziwne te kontrolki, niby na LPG ale dzisiaj też miałem akcje ze wszystkie kontrolki zgasły i tylko palił się od LPG ta po prawej, za chwile się zapaliły :idea::idea::?::?:

    Leszek troszkę mam cykora z tym ustawieniem manualnym a jak co¶ nie wypali ?

    Pozdrawiam Krzysiek
  • #78
    andco
    Level 13  
    Marcin G. wrote:
    Ja u siebie w kielcach znalazłem zakład zakładaj±cy instalacje BRC, powiedzieli mi tam 100zł za orginalny BRC zestaw regeneracyjny do parownika. Tylko muszę czekać do pi±tku bo im brakło dzi¶. Ja wole dołożyć 40zł i mieć pewne czę¶ci.


    90zł kosztuj± w pewnym zakładzie tu na miejscu...
    ale oni mi powiedzieli żebym z t± instalacj± nic nie robił. Bo mówi±, że lepiej już pojechać te pierwsze parę minut na benzynie trac±c jakie¶ pół litra benzyny, niż remontować parownik. A dlaczego? Bo zimny silnik typu zetec mimo nowym membran i tak będzie palił gazu jak smok, dopóki nie chwyci temperatury. I kwotowo wyjdzie w sumie na to samo. A plus jest taki, że rozruch i dogrzanie na benzynie jest zdrowsze dla silnika.
    I co wy na to??
  • #79
    leszczyk waldek
    Level 15  
    witaj ! ga¶niecie twoich kontrolek poziomu gazu może być spowodowane niewła¶ciwym działaniem czujnika pozimu gazu przu butli jak masz brc- owski wielozawór to często się dzieje po prostu można się przyzwyczaić czujnik jest to zwykły ¶lizgacz który przesuwa się po rezystorach w miarę ubytku gazu i nieraz to niekontaktuje wystarczy wstrz±s i chodzi nie jest awaria generalnie ale wg mnie niedopracowane konstrukcyjnie bywało że 50% nowych tak działało. Programować możesz spokojnie instrukcja mówi bardzo dokładnie co masz robić obserwuj tylko kontrolki na strowniku a będzie ok

    Dodano po 9 [minuty]:

    marcin g- jeżeli uszkodziłe¶ centralkę (nie wiem jak± masz) to ciężko to jest naprawić gdyż jest to montaż powierzchniowy i lepiej kupić now±, spróbuj odł±czyć czujnik przy butli jak zgasn± to może spalony jest czujnik
  • #80
    gladiator
    Level 15  
    leszczyk waldek wrote:
    witaj ! ga¶niecie twoich kontrolek poziomu gazu może być spowodowane niewła¶ciwym działaniem czujnika pozimu gazu przu butli jak masz brc- owski wielozawór to często się dzieje po prostu można się przyzwyczaić czujnik jest to zwykły ¶lizgacz który przesuwa się po rezystorach w miarę ubytku gazu i nieraz to niekontaktuje wystarczy wstrz±s i chodzi nie jest awaria generalnie ale wg mnie niedopracowane konstrukcyjnie bywało że 50% nowych tak działało. Programować możesz spokojnie instrukcja mówi bardzo dokładnie co masz robić obserwuj tylko kontrolki na strowniku a będzie ok


    Rano tak mi się dzi¶ stało, co¶ pykać jak przeł±czenie z LPG na Pb migała kontrolka od LPG jak choinka i za chwilkę na czerwono a potem zielono ???
    Po południu normalnie działało.
    Acha faktycznie tak się dzieje podczas ruszania i np: skrętu w lewo prawo, albo ruszanie i podskok np: na krawężniku.
    ¬le ustawiona BRC Tecno Just !
    A potem chwilowe wariacje I OK.
    ¬le ustawiona BRC Tecno Just !
    ¬le ustawiona BRC Tecno Just !
  • #81
    Marcin G.
    Level 18  
    Witam! Ja w swoim BRC wymieniłem membrany i wolne obroty s± dobre, nawet gdy rano z gazu odpale odrazu wskakuje na takie obroty jak powinien mieć. Oczywi¶cie parownik w ¶rodku też wyczy¶ciłem benzyn±. Register wyregulowałem metoda trzymania silnika na obrotach około 3ty¶ a potem doregulowałem testuj±c, jechałem po trasie i odkręcaj±c silnik dostawał doła przy wchodzeniu z wolnych obrotów na wyższe wiedz wkręciłem jakie¶ dwa obroty i jest git duł mały został ale czuć go np gdy toczę się na drugim biegu bez gazu i gdy nacisnę na gaz to czasem nawet potrafi zgasn±ć silnik. Ale registra już nie mogę wkręcić bo zaczyna słabn±ć silnik. ¦rubę imbusow± wkręciłem dwa obroty od położenia w którym zaczyna naciskać tak na membranę że otwiera zawór. A ustawiłem to tak że wykręcałem j± do tego momentu aż zaczynały się podnosić obroty silnika i po tym wkręciłem ja dwa obroty. To chyba złe ustawienie ale musiałem to szybko zrobić bo mi autko było potrzebne. Spalanie nadal gigantyczne 9l na 65km. Czy to spalanie jest o złe wyregulowanie registra czy imbusowej ¶ruby czy to i to mam żle ustawione?? Czy może lepiej udać się na ustawienie zapłonu... Centralka to BRC Elegant51. Który to przewód od czujnika? Pozdrawiam
  • #82
    gladiator
    Level 15  
    Ale jak wyliczyłe¶ te 9/65 km ??? zatankowałe¶ na full i w/g tego zrobiłe¶ obliczenie na 100km ?

    oraz jaki masz silnik pojemno¶ć
  • #83
    leszczyk waldek
    Level 15  
    witaj! marcin g przeczytaj wcze¶niej co napisałem o regulacji ¶ruba imbusowa jest od czuło¶ci reduktora czyli od przej¶cia z biegu jałowego na normaln± jazdę pokrętło przy reduktorze jest do biegu jałowego i tylko od tego jak wkręcisz j± silnik musi zgasn±ć nie może chodzić na ¶rubie imbusowej register służy do ograniczenia maksymalnej dawki gazu jak± silnik może dostać jej ustawienie w sumie zależy od pojemno¶ci silnika czyli jego mocy dlatego przymulenie nie regulujeszregistrem ( zwiększasz zużycie gazu) a ¶rub± imbusow± najlepiej wydrukuj to co napisałem i przy samochodzie dokładnie tak postępuj
  • #84
    Marcin G.
    Level 18  
    wyjeĽdziłem gaz, zatankowałem za 20zł zrobiłem 65kilometrów z tego 30to trasa a reszta to miasto i po gazie butla pusta. Silnik to 1.6 105koni bez turbo sprężarki a samochód to ford eskort 89r. silnik jest na mechanicznym wtrysku. w parowniku zastosowano kompensacje ponieważ ten silnik to k-jetronik albo L-jetronik.

    Dodano po 18 [minuty]:

    leszczyk waldek . Może Ľle mnie zrozumiałe¶. obroty wyregulowałem ¶rub± przy parowniku t± od biegu jałowego nie imbusow±. po wkręceniu tej od obrotów silnik ga¶nie. Obroty regulowałem na wkręconej ¶rubie imbusowej gdy je wyregulowałem odkręcałem ¶rubę imbusow± do tego momentu aż parownik przeszedł w stan normalnej jazdy wtedy podniesły się obroty silnika(wiadomo dodatkowa dawka gazu) po tym wkręciłem ja dwa obroty i obroty silnika spadły na takie jak ustawiłem przy wkręconej ¶rubie imbusowej. Ustawiłem tak ¶rubę imbusow± bo odkręcałem j± po jednym obrocie i sprawdzałem jak jeĽdzi i non stop miał samochód doła a że mi się spieszyło to odkręciłem ja odrazu tyle ile się dało ale nie na tyle żeby przeł±czyła parownik na stan normalnej jazdy, heh tylko registra nie miałem wykręconego tak żeby oporów nie było i może dlatego non stop silnik miał doła. Regulację powturzę na nowo i na spokojnie i będę pamiętał o wykręconym registrze:)

    Dodano po 6 [minuty]:

    Dodam że jeżeli teraz wykręcę register tak aby nie stwarzał oporów to silnik podczas jazdy ma problemy z wkręceniem się po wyżej gdzie¶ 3.5 ty¶ obr. czy to normalne??
  • #85
    andco
    Level 13  
    Marcin G. wrote:
    wyjeĽdziłem gaz, zatankowałem za 20zł zrobiłem 65kilometrów z tego 30to trasa a reszta to miasto i po gazie butla pusta. Silnik to 1.6 105koni...


    Ja mam 1.8 105PS i też robię 60-70Km po mie¶cie na 9L gazu. Sprawdzałem to z 50 razy wlewaj±c za 20zł do pustej butli. A tak od kiedy mam gaz to samochód najmniej przejechał na 9l lpg jakie¶ 40Km , a najwięcej...100.
  • #86
    Marcin G.
    Level 18  
    Ja gdy przełożyłem silnik nie ustawiłem dokładnie zapłonu. Mam sportowy końcowy wydech i alu felga 16" na szerokim rancie na szerokich oponach 215. to pewnie też robi swoje w spalaniu...
  • #87
    gladiator
    Level 15  
    To spalanie LPG masz OK, Przecież gazu będzie spalał więcej od 20%.
    Druga sprawa tak jak wy robicie to się NIE sprawdza spalania !
    Trzeba wyjeĽdzić całe LPG, zatankować do Fulla, wyzerować licznik i jeĽdzić jeĽdzić aż się skoczy wtedy można cokolwiek liczyć !, a wyjdzie inne spalanie. Te 20 zloty i sprawdzenie można sobie za przeproszeniem w buty włożyć.

    Leszek, czytałe¶ PW ? Jak będziesz miał chwilkę odpisz. dzięki :D
  • #88
    leszczyk waldek
    Level 15  
    witaj!zasada jest prosta G to przejscia do następnego zadania B to regulacja w ramach danego zadania C wyj¶cie z regulacji w zadaniu zwróć uwagę na kierunek strzałek,min i max w zbiorniku ustawisz odkręcaj±c zegar w zbiorniku i ustawiaj±c wskazówkę magnesem ustawisz sobie min i max jak ci się podoba uważaj na ustawienie max bo jak ustawisz za dużo to po zatankowaniu do fula będ± migać wszystkie kontrolki poziomu gazu pokazuj±c perzepełnienie ale jak trocę spalisz gzau to przestan± dodam ci tablice do ustawiania nie wiem czy je masz wydrukuj je i postępuj z strzałkami
  • Helpful post
    #90
    leszczyk waldek
    Level 15  
    zapomniałem ci odpisać na temat migaj±cych kontrolek just jak wykryje jaki¶ bł±d to dioda od rodzaju paliwa miga na przemian żółto, zielono,czerwono w twoim wypadku my¶lę że centralka gubi impulsu zapłonu z silnika i przerzuca na benzynę