Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW golf IV 1.9 TDI brak mocy

rumun-r32 28 Lip 2008 22:06 28113 27
  • #1 28 Lip 2008 22:06
    rumun-r32
    Poziom 13  

    panowie ile barów powinna dawać turbina bo wydaje mi sie ze przeładowuje silnik i coś sie wyłącza. jeżeli ktoś wie proszę o pomoc jak sprawdzić jakie ciśnienie daje i ile powinno dawać i czy wagiem da rade podglądnąć.
    Pozdrawiam:)

    0 27
  • #2 28 Lip 2008 22:23
    putin2208
    Poziom 18  

    W autoryzowanym serwisie za pomocą miernika ciśnienia doładowania. Co do słabej mocy to winna może być winna pompa rotacyjna lub pompa wtryskiwacza(jeśli posiadasz nowszej generacji). Pozdrawiam

    0
  • #3 29 Lip 2008 08:33
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.

    Tak.
    Sprzętem diagnostycznym można podglądnąć parametry doładowania.
    Nawet można porównać żądane z rzeczywistym.
    A jak ktoś wie jak wskazania interpretować, to będzie wiedział co jest nie tak.

    0
  • #4 29 Lip 2008 09:02
    rumun-r32
    Poziom 13  

    ok to może ktoś mi powie jakie powinny być parametry bieżące tak mniej więcej żebym mógł sobie porównać z odczytanymi. ale i tak mi sie wydaje ze turbina przeładowuje silnik bo jak jeżdżę normalnie to jest ok tylko jak chce wyprzedzić samochód przestaje jechać niema mocy i robi sie zwykły muł.

    0
  • #5 29 Lip 2008 14:16
    bajergdynia
    Poziom 15  

    dokladnie problem leży w za dużym ciśnieniu doladowania.

    zakladam że masz pojazd ze zmienną geometrią turbiny.

    Do sprawdzenia ciśnienia:

    01 elektronika silnika
    08 blok wartości mierzonych
    011 blok wartości

    na pierwszej pozycji masz obr.
    na drugiej ciś. jakie ma być
    na trzeciej jakie jest
    na czwartej wartości w % 0 to pełne doładowanie 99 to bez doladowania


    pozdro

    0
  • #6 29 Lip 2008 16:21
    janusz2008
    Poziom 33  

    Czesta wada turbin ze zmienna geometria w vw.Od nagaru zapiekaja sie kierownice.Trzeba rozebrac czesc zimna turbiny i usunac nagar. Pamietaj o znakowaniu czesci turbiny.

    0
  • #7 29 Lip 2008 16:29
    rumun-r32
    Poziom 13  

    wielkie dzięki jak zczytam wartości to napisze jakie są.

    0
  • #8 29 Lip 2008 16:33
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Witam. Mała nuwaga kierownice są w gorącej części turbiny

    0
  • #9 29 Lip 2008 16:44
    janusz2008
    Poziom 33  

    Tak, pomylka z mojej strony. Chodzilo o goraca strone.

    0
  • #10 30 Lip 2008 09:05
    rumun-r32
    Poziom 13  

    Witam! podłączyłem wczoraj launcha i odczytałem parametry bieżące i jest tak jak podejrzewałem turbina przeładowuje silnik. zanim zabiore sie z wyciąganie turbiny najpierw wymienię wężyki od podciśnienia bo są w kiepskim stanie a jak to nie pomoże zabiore sie za wyciągniecie turbiny.
    Pozdrawiam:)

    0
  • #11 30 Lip 2008 09:09
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 31 Lip 2008 00:43
    bajergdynia
    Poziom 15  

    rumun-r32 napisał:
    najpierw wymienię wężyki od podciśnienia bo są w kiepskim stanie a jak to nie pomoże zabiore sie za wyciągniecie turbiny.
    Pozdrawiam:)


    Nieszczelne podciśnienia, powodują niedoladowanie (w zmiennej geometrii).
    Ale nie zaszkodzi podcisnienia powymieniać.

    0
  • #13 31 Lip 2008 01:48
    maniek2591
    Poziom 19  

    i w tym wypadku pasuje wyczyscic intercoller

    0
  • #14 01 Sie 2008 11:23
    rumun-r32
    Poziom 13  

    Witam! podciśnienie wymienione wszystkie i dalej to samo kierownica jest sprawna sprawdzałem pozostaje mi jeszcze sprawdzić zaworek który odpowiada za ruch kierownicą ewentualnie wymiana na nowy.

    0
  • #15 02 Sie 2008 16:18
    mariusz83x83
    Poziom 20  

    Witam niedawno miałem podobny problem w passacie tdi jak sie okazało zawór ERG był całkowicie zatkany a nawet zaklejony po dokładnym czyszczeniu zaworu i całego kolektora dolotowego wymiana wężyków od rury co wchodzi do kolektora znaczna poprawa .

    0
  • #16 02 Sie 2008 17:30
    rumun-r32
    Poziom 13  

    wymieniłem wszystkie zaworki podciśnień i wyjechałem na jazdę próbną no i oczywiście do spodu jechało fajnie aż coś strzeliło zatrzymałem sie, podnoszę pokrywę silnika i widzę pęknięta rurę od interculera na kompie wówczas wskazywało 3000 mbar coś musiało puścić przy takim doładowaniu;) no i co teraz? pozostaje jeszcze do wymiany czujnik na interculerze i rura od niego
    Pozdrawiam

    0
  • #17 03 Sie 2008 12:52
    AdamWro
    Poziom 18  

    Tak sprawdź ten czujnik. A przypadkiem nie była ruszana turbina? Nikt nie przestawiał sztangi? Sprawdź zaworek do sterowania turbiny, powinin na postoju klikać. A 3000mbar to o 1000 za dużo. Max powinno być 2000mbar.

    0
  • #18 03 Sie 2008 13:22
    zwirek1
    Poziom 29  

    Witam
    Tak jak napisał przedmówca możliwe ze było manipulowane przy turbawce .
    Częstym błędem przy czyszczeniu kierownic jest błędne założenie pierścienia
    i wtedy turbina przeładowuje .
    Trzeba obrócić go o 180° i sprawdzić efekt .
    Pozostaje jeszcze do regulacji sztanga jak inne zabiegi nie pomogą .
    Pzdr

    0
  • #19 09 Sie 2008 15:38
    rumun-r32
    Poziom 13  

    Witam!
    problem rozwiązany wyregulowałem sztange kilkakrotnie no i nareszcie auto zaczeło normalnie jeżdzić. dzięki za pomoc Pozdrawiam :)

    0
  • #20 30 Wrz 2008 10:56
    jacekkk12345
    Poziom 9  

    Mam podobny problem. (VW Golf IV 1.9 TDI 101 KM)
    U mnie samochód długo był nieużywany (stał w komisie) wczoraj jednak miał sporo mocy przy testach (101 KM) wszystko było w porządku, dzisiaj jednak czuję że jest słabszy, zwłaszcza przy wyprzedzaniu.

    Po przeszukaniu forum myślę że to może być przepływomierz???
    Auto ma przejechane 120 tys. Km a z tego co wyczytałem przepływomierz wytrzymuje max 100 tys. ? Proszę o pomoc przy diagnozie.
    Pozdrawiam

    3
  • #21 30 Wrz 2008 11:18
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Witam. nie ma co gdybać, diagnoza komputerowa z analizą wartości rzeczywistych przez kogoś kto się natym zna i po kłopocie.

    0
  • #22 30 Wrz 2008 13:22
    jacekkk12345
    Poziom 9  

    A czy to może być spowodowane tym że dość długo stał?

    Za niedługi czas będę wymieniał olej, pasek więc i na komputer się go weźmie.

    DODANO 01.10.2008 - - - -----------------------------------------------------------------------------------------

    Dzisiaj zrobiłem taki test:

    Na prostej ruszenie od 0 i przyśpieszenie na 2 biegu. (wcześniej trasa 30 km) - słabe przyśpieszenie.

    ZGASIŁEM i uruchomiłem ponownie silnik. Wtedy ten sam test - idealne mocne przyśpieszenie!
    Tak więc takie są objawy. Proszę o rady! Mechanik dopiero za 7 dni może mnie przyjąć.

    0
  • #23 14 Paź 2008 22:14
    Piotr848
    Poziom 2  

    Witam mam chyba ten sam problem co kolega czyli auto ja jest ciepłe nie ma za bardzo chęci palić. Na kompie wszystkie wartości w normie. Podobno może to być wina za małej dawki rozruchowej (kiedy jest ciepły)

    0
  • #24 16 Paź 2008 10:25
    jacekkk12345
    Poziom 9  

    Witam

    U mnie mechanik stwierdził że turbina zacina się. Dał ją do regeneracji.
    Niestety po przejechaniu 60 KM sytuacja taka jak wcześniej.
    Pojechałem jeszcze raz do mechanika - komputer pokazał usterkę "regulator ciśnienia turbiny" wcześniej podobno tego błędu nie było.

    Część zamówił... zobaczymy co dalej.

    0
  • #25 16 Paź 2008 10:35
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Trochę dziwna w opisie ta usterka "regulator ciśnienia turbiny" napisz coś więcej

    0
  • #26 16 Paź 2008 10:37
    Michu10
    Poziom 32  

    Gruszka przy turbinie zle wyregulowana

    -1
  • #27 16 Paź 2008 13:29
    jacekkk12345
    Poziom 9  

    Ok zasugeruję to mechanikowi, czy ta gruszka to jest to samo co jak wyżej pisaliście "kierownica"? Mógłbyś podać oryginalną nazwę tej części?

    Michu10: czy Ty jesteś mechanikiem? Bo mam blisko do N. Tomyśla

    trans-serwis: To wyświetliło gdy sprawdzał błędy na komputerku ST-6000 <--- mogę się mylić co do modelu bo nie pamiętam

    0
  • #28 18 Paź 2008 17:15
    jacekkk12345
    Poziom 9  

    Panowie okazało się że to "recyklinator powietrza(spalin??)", mechanik go przeczyścił i wymienił tam jakąś sprężynę bo była pęknięta.
    Testuję auto.... na razie OK :)

    Pozdrawiam

    0