Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 V6 2,5 Tdi - wymiana i ustawienie walkow rozrzadu

killerek 28 Lip 2008 23:06 103052 48
  • #1 28 Lip 2008 23:06
    killerek
    Poziom 14  

    Witam - Jak w temacie

    Autko z 2001 roku silnik 2,5 V6 180 Ps ma 250 tys i jak wiadomo po tym przebiegu wycieraja sie walki rozrzadu Auto zostalo oddane do mechanika ktory nie podolal wyzwaniu delikatnie piszac...

    Po zdjeciu pokrywy obu glowic okazalo sie ze 2 nowe dzwigiegnki na kazdej z glowic sa pekniete
    Najprawdopodobniej zle ustawiony rozrzad lub co gorsze zle ustawione walki rozrzadu

    Wole sam to zrobic niz znowu oddac do jakiegos partacza...

    Kto pomoze z uporaniem sie z tym problemem ??? Z gory dziekuje :)

    1 29
  • Fibaro
  • #2 28 Lip 2008 23:30
    tomo19811
    Poziom 18  

    Hmmmmmmm dysponujesz Autodatą ? podaj dokładnie co to za silnik chodzi mi o kod silnika , powiedz bo jeżeli poprzedni osobnik ci zrobił cośnei tak z tym rozrządem to obawiam sie że samo ustawienie wałków na niewiele się zda , po tej wymianie wałków kręcone było silnikiem ????

    1
  • #3 29 Lip 2008 01:01
    killerek
    Poziom 14  

    Tak bylo krecone inaczej by sie nie uszkodzily dzwignie i z ogledzin wizualnych wyglada na to ze tylko one...
    Wyciagnalem walki i zawory pracuja prawidlowo..."tak mi sie przynajmniej wydaje" i raczej nie sa pokrzywione

    Silnik to AKE V6 180Ps na pompowtryskach oczywiscie
    Dzwigienki juz wymienione na nowe...

    Czekam na intrukcje ustawienia wszystkiego....Czyli walkow w obu glowicach walu korbowego oraz pompy i poskrecania wszystkiego tak by silnik jeszcze do mnie przemowil :)
    Autodate sciagne bez problemu...
    Ale czekam na podpowiedz co i jak...

    1
  • #4 29 Lip 2008 01:42
    tomo19811
    Poziom 18  

    Sorko ale jak dźwignie sie posypały to wiesz co sie mogło porobić z zaworami , i to jeszcze w dieslu :( , wiesz nie twierdzę że wiem wszystko ale to że ty masz zawory w porządku {nie skrzywione } to wg mnie jakiś ewenement jeżeli chodzi o mechanikę pojazdową , nie wróże ci źle ael chyba sobie jeszcze zrzucisz głowice do naprawy . A swoją drogą skoro ten twój szpec się za to brał to jeżeli wiedział że ustawił coś nie tak to przecież "ZAWSZE" po wymianie rozrządu {I TO BEZ ZNACZENIA KOLIZYJNY , NIEKOLIZYJNY } należy poobracać wałem korbowym przynajmniej z 2 razy bądź więcej ażeby później spać spokojnie i nie brać tabletek uspokajających przy odpalaniu silnika , jeżeli mu coś nie pasowało to powinien ci powiedzieć że jest coś nie tak ustawione a nie kręcić czy zapali , szkoda słów , ja bym tam ścigał gościa .

    -1
  • #5 29 Lip 2008 06:53
    dayv
    Poziom 24  

    W 2.5tdi v6 w wypadku gdy wytarly sie krzywki na rozrządzie wymienic:

    Do wymiany bezapelacyjnie:

    - wałki
    - popychacze (wszystkie)
    - dźwignie zaworowe (wsztstkie)
    - podkładki na zawory (wszytkie)
    - odma (tu nawet nie mam owy o zaniechaniu tej wymiany przy okazji zzkładania nowych/regenerowanych wałków)

    jeżeli nie masz dużo do wymiany napędu rozrządu to wynień go także...


    Generalnie na odległość trochę ciężko wskazywać co jeszcze ssię kwalifikuje.

    Wszystko skladaj na blokadach.....


    ps. to ze dzwigienki popekaly to norma. Czasem t oanwet 3-4 wypadna...

    4
  • #6 29 Lip 2008 08:04
    killerek
    Poziom 14  

    Tak dokladnie...Walki regenerowane oczywiscie szklanki dzwigienki i podkladki nowe

    Ale czy ktos powie jak poustawiac wszystko przed skladaniem ??

    1
  • #7 29 Lip 2008 08:14
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.

    killerek napisał:

    Silnik to AKE V6 180Ps na pompowtryskach oczywiscie
    Dzwigienki juz wymienione na nowe...

    Sądząc po tym, co tutaj napisałeś, to nie zabieraj się za tą robotę.

    4
  • #8 29 Lip 2008 11:55
    misiuro
    Poziom 11  

    Witam

    Pytanie do dayv :
    Napisałes
    - odma (tu nawet nie mam owy o zaniechaniu tej wymiany przy okazji zzkładania nowych/regenerowanych wałków)

    Wymieniłem wałki.Nie wymieniłem tej odmy.Pocałej wymianie silnik poza tym ze mam jeszcze kolo dwumasowe do wymiany chodzi ładnie.Jedyna rzecza co sie zmieniło to to że temp oleju wzrosła do 100 °C a podczas szybkiej jazdy nawet 110, 115°c.
    Czy to cos ma wspólnego z tą odma?
    Gdzie w silniku znajduje sie odma?
    Czy teraz ją zmienic?

    Na nowych wałkach zrobiłem 1000 km

    Link do strony

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1048802.html

    Dzieki za odpowiedzi

    Dodano po 25 [minuty]:

    Podłaczyłem sie dzisiaj pod komputer i wyskoczył bład czujnika temperatury chyba dolotowej lub wylotowej (to tak jakby komputer myslal ze silnik jest cały czas zimny ) po przejechaniu sie kawałek ten bład zniknął Moze ten czujnik powoduje ze temp oleju wzrosła i mam wrażenie że trochę więcej pali.Co sądzisz o tym dayv?

    0
  • Fibaro
  • #9 29 Lip 2008 12:42
    dayv
    Poziom 24  

    Odma 2.6tdi v6 / separator oleju koszt 180pln...

    Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować nawet awarię jednostki napędowej.

    W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku (odmie) i usterka ta najczęściej występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.

    W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie.
    Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowna, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest np. uszczelniacz od strony skrzyni biegów.
    O zatkaniu odmy może świadczyć także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju, lub pojawienie się oparów po odkręceniu korka wlewu oleju.
    Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także nawet w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach . Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.


    Ps To nie 2.5tdi v6 jest zlym silnikiem tylko mechanicy i uzytkownicy....
    Walki leca przez padajaca hydraulike LL serwis i niewlasciwe oleje takze zly serwis...

    Jeżeli nie wymieniales odmy to musisz to zrobic !!

    Odma jest obok rury łączącącej EGR z kolektorem wydechowym.
    http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f63f2ae67c9abb5e


    Musisz konkretnie zdiagnozowac auto. Samo odczytanie błędów to pryszcz...Logi statyczne juz cos wiecej by powiedziały. Tak po prawdzie to 115stopni dla oleju to jeszcz enie tragedia ale sam mam kolo 100 i w czasie ostrej jazdy powyzej 200 tez mi skoczy na 110.
    Temp. cieczy w normie ?

    0
  • #10 29 Lip 2008 13:01
    misiuro
    Poziom 11  

    Dzięki

    Tempatura płynu cały czas 90 ° C Moze rozrzad sie troche przestawil zapłon jest troce opozniony i z tego pwodu olej sie grzeje i mam wrażenie że troche więcej pali , ale mielismy taki przyrzad do wymiany wałkow u óry sie blokowało i na dole wkręcało sie śrube jeszacze raz sprawdzimy znaki

    wymienie tę odmę a masz jakieś zdjęcie nie z bliska ,żeby było widać więcej silnika ale jakos to chyba znajdziemy

    jakbym jeszcze cos nie wiedział to się jeszcze odezwe :-)

    Dodano po 1 [minuty]:

    cały czas jeżdze na castrol edge 0w-30

    Dodano po 49 [sekundy]:

    rzed zmiana wałków nie miał takiej temperatury max 80 °c

    0
  • #11 29 Lip 2008 14:58
    dayv
    Poziom 24  

    Tutaj masz umiejscownienie tej odmy
    To to sreberko na srodku (obok gruch podcisnienia s rodku na dole pod wezem)
    http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6281b24ddebea80d


    aby wymienic odme musisz:

    Pierwszą czynnością jest oczywiście zdjęcie plastikowej osłony górnej silnika, następnie:

    1. Wymontować osłonę termiczną nad turbosprężarką

    2. Odkręcić dwie śruby od zaworu recyrkulacji spalin ( oraz zdjąć przewód łączący EGR ze sterującym AGR-em. Uważaj przy demontażu tych śrub – ja właśnie na jednej z nich złamałem klucz.
    2A. Te śruby należy odkręcić jeżeli masz zamiar czyścić kolektory ssące, lub chociażby sam łącznik.

    3. Zdemontować wszystkie przewody wysokiego ciśnienia od pompy wtryskowej do wtryskiwaczy, zachowując kolejność od góry do dołu (przy VP44), jednocześnie demontując zaciski (klamry mocujące) na tych przewodach. Można sobie poznaczyć lub kolejno poukładać. Przy montażu kolejność odwrotna przez analogię.

    4. Odkręcić trzy śruby mocujące przewód zasilający w olej naszą turbinę, od góry turbiny, na dole obok podstawy filtra oleju (tutaj jest oring) oraz śrubę montażową tego przewodu przy prawym kolektorze ssącym, przed jej odkręceniem trzeba rozłączyć przewody z czujników olejowych i odkręcić i przynajmniej odsunąć do tyłu rurę gumową łączącą przepływomierz z turbiną (dwie opaski zaciskowe) oraz zdjąć przewody paliwowe z uchwytu przewodu olejowego. Po dokonaniu tych czynności ostrożnie wysuwaj tą rurę z dołu od podstawy filtra olejowego w kierunku wskazanym na strzałce. Nie próbuj tego zrobić odkręcając przewód tylko na dole, bo zakończy się to porażką, przewód jest bardzo sztywny mimo gumowego, zbrojonego łącznika. Przygotuj się wcześniej na olej, który wycieknie z podstawy filtra, zabrudzając całą podstawę w Waszym V, można jego wypływ zatamować np. czystą szmatką, ale i tak trochę pocieknie…
    Zdjąć przewód gumowy z filtra odpowietrzenia skrzyni korbowej uprzednio zsuwając opaskę zaciskową. Potrzebujesz więcej miejsca do kolejnej operacji
    Masz przed sobą już tylko jedną przeszkodę na drodze do demontażu odmy – mianowicie rurę łączącą EGR z kolektorem wydechowym. Na zdjęciach co prawda już po demontażu, ale wszystko będzie widać. Nie da się tej rury odchylić, ani przesunąć, tak aby uzyskać dostęp do wysunięcia odmy w górę, dlatego musisz ją zdemontować. To niewątpliwie najtrudniejsza część tej operacji. O ile jeszcze nakrętkę odkręcimy jakimiś specjalnymi wymykami, o tyle nakrętka droga stanowi dla nas niezłą zagwozdkę. Aby ją odkręcić musimy uzbroić się w klucz nasadowy na przedłużeniu nr 12, na specjalnym łamaku i zrobić to iście cyrkowymi akrobacjami pod kątem. Ale uda się....



    Jeżeli sie nie orientujesz zbyt dobrze zostaw to mechanikowi....Tutaj jest co robić....

    1
  • #12 29 Lip 2008 15:31
    carrot
    Moderator Samochody

    A co do wałków, to mają nacięcia z tyłu, które mają być ustawione równolegle do górnej płaszczyzny głowicy, wał, GMP oznaczony 0 ma być widoczny w okienku w skrzyni po lewej stronie (pod wydechem), pompę blokuje się śrubą fi 6mm, ewentualna korekta za pomocą VAG i imbusa6 na lewym kole rozrządu

    4
  • #13 29 Lip 2008 21:39
    dayv
    Poziom 24  

    Jak sie niepoprawnie zlozy rozrząd to vagiem to sobie mozna.... vag wylacznie do korekcji ( i to tez tak srednio bo tylko z tego co mi sie wydaje kąt mozna wyregulowaac)

    -1
  • #14 29 Lip 2008 22:02
    wopor
    Poziom 32  

    witam, dayv masz 100% racje że za zły stan tych silników i wysyp rpzrzadu winni są serwisowanie i kierujący, po pierwsze zły olej, wymiana ( nie terminowa) , i tjjjjuning hehe, spotakałem z takim tjuningiem ze wsadzili klientowi w czujnik temp cieczy chłodzącej opornik i kalkulator cały czas odczytywał że jest syberyjski mróz, co do odmy misiuro oddaj sam do mechanika jak dayv pisał trzeba mieć klucze powykrecane jak makaron w spagetti :) a co do tej temp oleju u mnie czasami i podskoczy do 130 i tyle , w maluchu może byc 110 i jest uznawane za normalne ( dane fabryczne) wiec bym spał spokojnie skoro czerwone pole zaczyna się od 160 :) pozdrawiam

    0
  • #15 30 Lip 2008 12:42
    misiuro
    Poziom 11  

    Dzieki dayv , kolega wymieni mi ta odme .Fajnie ze sie o tym dowiedziałem mozliwe ze nie była jeszcze zmieniana .Co ile km sie to zmienia.Możliwe ze olej sie teraz mozniej nagrzewa bo jest gorąco na dworzu.Silnik pracuje ładnie jest mocniejszy, wątpie żeby rozrząd był zle ustawiony carrot napisał

    A co do wałków, to mają nacięcia z tyłu, które mają być ustawione równolegle do górnej płaszczyzny głowicy, wał, GMP oznaczony 0 ma być widoczny w okienku w skrzyni po lewej stronie (pod wydechem), pompę blokuje się śrubą fi 6mm, ewentualna korekta za pomocą VAG i imbusa6 na lewym kole rozrządu

    Tak dokładnie było robione w wałkach z tyłu mieliśmy poblokowane (kupilismy specjalny przyrzad dwie blaszki z łańcuszkami i srube co sie wkreca w blok z kanału)Przed zastartowaniem obracał duzo razy silnikiem za pomaca klucza,pompe blokowaliśmy jakims imbusem czy wiertłem 6 znaki sobie narysowaliśmy przed zdjęciem z tyłu na znak tez było patrzone.

    w przyszły tygodniu zmieniam kolo dwumasowe bo juz strasznie drga mi karoseria kupuje LUK za 1350 zl zaksa nie mają w ofercie jest komplet łorzysko tarcza i docisk zaksa za 850 zł. Dziwne ze akurat nie robi koła dwumasowego .LUK to firma niemiecka , brał juz ktos koło z tej firmy.Valeo też nie ma w ofercie tego koła.

    Pozdrawiam wszystkich

    0
  • #16 30 Lip 2008 18:55
    dayv
    Poziom 24  

    Nie ma sprawy sluże pomocą w autach grupy vag :)

    Co do kół dwumasowych... troszke informacji :

    - koła dwumasowe: Połączone systemem sprężyn dwie części koła zamachowego wytłumiają drgania wału korbowego w dużo większym zakresie niż tłumiki drgań w tarczach sprzęgłowych.

    Świetnie ilustruje to ten filmik zapożyczony w celach edukacyjnych

    http://www.motofocus.pl/artdodatki/1125524205431622ed32915Sachs.wmv


    Jest wzasadzie dwóch czołowych producentów kół masowych. Sachs i luk.
    Teraz tak abyś dobrze zrozumiał...

    Sachs produkuje 99% kół dwumasowych na pierwszy montaż gdzie 95% jest nowych a 5% regenerowanych(względy środowiskowe) Jest on czołowym liderem numer jeden w produkcji (ilosc) oraz niedoścignionym jak narazie wzorem jakości (bardzo niewielki odsetek wymian)
    Co do luka prezentuje sie to odwrotnie proporcjonalnie. 90% kół dwumasowych jest po profesjonalnej regeneracji i tylko 10% idzie na pierwszy montaż. Valeo sobie odpusc.... oni jeszcze nie opracowali poprawnej technologi ( spory % zwrotów)

    Teraz kolejne pytanie. Czy aby na 100% jesteś pewny iż rozleciała Ci sie dwumasówka ? Od keidy te drgania ? Sprawdzałeś kąt wtrysku i korekcje na wtryskach ? Jak ma sie egr ? Czy sprawdzaleś plecionke wydechu oraz co oczywiste poduszki pod silnikiem i skrzynia?

    Jakie są dokładnie objawy ? Trzepie na biegu jalowym trzepiue przy gaszeniu przy odpalaniu ciężko wchodzą biegi? Na wyłączonym silniku bez wciskania sprzęgła mozesz wbic bieg ?


    To sporo pieniędzy... roboty tez przy tym jest. 2 mechaników potrzebne bo skrzynie trzeba zdjąć. Jak już ja wyjmiesz to możesz sprawdzic wtedy dwumase. Nie ma miec luzu. U mnie po wyciagnieciu to jedna ręką w jedna i druga strone ruszalem....a ma byc dość spory opór.

    0
  • Fibaro
  • #17 30 Lip 2008 20:37
    killerek
    Poziom 14  

    Wracajac do tematu...
    Jak ustawic GMP ?? Dodam ze to skrzynia automatyczna z funkcja tip-tronic

    -1
  • #19 30 Lip 2008 20:54
    killerek
    Poziom 14  

    Samochod stoi rozkrecony w garazu wiec raczej nie bede wszystkiego skrecal i wozil gdzies gdzie i tak nie wiem czy dobrze to zrobia...
    Wszystko juz przygotowane procz poprawnego ustawienia walu...

    2
  • #20 30 Lip 2008 21:26
    dayv
    Poziom 24  

    teraz zeby to wszystko zgrac aby bylo poprawnie trzeba miec naprawde sporą wiedze....Ja takiej pomocy nawet sie nie podejmuje bo wystarczajacej wiedzy aby Cie popilotowac nie mam (moze Ktos sie znajdziea tym Ktosiem moze byc wzasadzie wylacznie Piotruś lub carlnova z akp...)

    0
  • #21 31 Lip 2008 15:32
    bajergdynia
    Poziom 15  

    Ojjjj jestem ciekwy jak się ta naprawa skończy.............mam nadzieję że nie kredytem w banku.

    0
  • #22 01 Sie 2008 12:02
    misiuro
    Poziom 11  

    Witam dayv

    Cała sprawa wygląda tak. Auto zaczeło mi drgać jakies 40-50 tyś km. temu.Wiec pojechałem do kolegi, stwierdził e nie pracuje poprawie silnik,nie pali na jeden cylinder.Sprawdzilismy wałki ,wyniki wiadomy poleciałem na 4200 zł.Po wymianie drgania pozostały.Praktycznie można powiedzieć że wogóle zmiana tych wałków w sprawie drgań nic nie pomogla.10 minut temu jechałem tym samochodem wszystko z nim ok ale drgania pozostały.Naczytałem sie już troche o 2.5 tdi jkie to śmietniki i nasłuchałem sie od znajomych że to nie udane silniki.Czytając tu jest odnośnik do strony

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=970768&highlight=audi+2+5+tdi&sid=

    jestem na 95 % pewny że kolo dwumasowe jest zużyte .pozatym wczoraj podwoziłem innego mechanika po chwili jazdy sam mi oświadczył ze czeka mnie nastepny wydatek bo czuć kolo dwumasowe.

    W żadnej hurtowni co byłem nie było kola z firmy zaks, każdy sprawdzał i mówił ze nie ma takiego koła w ofercie tej firmy.Też bym wolał z tej firmy ale poprostu go nie ma.Z jakiej firmy założyłeś swoją dwumase?teraz za póżno bo już kupiłem luk


    Jakie są dokładnie objawy ? Trzepie na biegu jalowym trzepiue przy gaszeniu przy odpalaniu ciężko wchodzą biegi? Na wyłączonym silniku bez wciskania sprzęgła mozesz wbic bieg ?


    To sporo pieniędzy... roboty tez przy tym jest. 2 mechaników potrzebne bo skrzynie trzeba zdjąć. Jak już ja wyjmiesz to możesz sprawdzic wtedy dwumase. Nie ma miec luzu. U mnie po wyciagnieciu to jedna ręką w jedna i druga strone ruszalem....a ma byc dość spory opór.


    Wiem ze to sporo kasy wolałby za to sobie pojechać nad ocean do francji na dwa tygodnie.trzepie samochodem jak dodajesz gazu do 4000 obrotów na luzie cała karoseria drży b.mocno.a co do wyjęcia do damy rade ja z kolegą bo niko wiecej przy ty nie będzie.Wezme na klate tą skrzynie a kolega bedzie odkręcał.:DTylko że ja mam quattro także będę musiał wcześniej odkęcić wał czy dyferencjał.Mam nadzieje że to autko jeszcze pojeżdzi mi ze trzy lata po troche w niego wpakowałem

    Acha będę czyścił jeszcze doloty przy silniku (przy wym odmy, ta odma 150 zl po zniżkach takie małe gowienko) i wcześniej od intercoolera bo są tak zarzucone nagarem że nic dziwnego że temp oleju jest wysoka.Jak to najlepiej wyczyścić chciałbym to zamoczyć w czymś na noc tylko nie wiem czy w wodzie czy w rozpuszczalniku.Miałbyś jakiś pomysł w czym to zamoczyć.Silnik dostaje mało powietrza , może sie przesto grzać i wiecej palic ropy.

    Pozdrawiam

    0
  • #23 01 Sie 2008 13:44
    dayv
    Poziom 24  

    Fajnie czysci sie paliwem lotniczym. Ewentualnie benzyna ekstrakcyjna lub zaopatrz sie w 4l plynu do mycia silników. Trzeba sie troche pobawic ale efekt jest bardzo pożądny :) Dobry ruch. (oczywiscie wszytsko wyodkręcaj i do miski albo wanny i niech sie moczy - Potem na sam koniec fajnie jest kerszerem pod cisnieniem z proszkiem umyc. Proszek jest tak drobny ze resztki brudu ladnie zmywa)


    Ps. Robileś wałki u świątka czy gdzies indziej ? Czy wogule kupowales komplet w aso ?

    Dobrze ze wymieniles odme +

    Jak bedziesz wyciagac skrzynie to wez sobie podloz z 2 dechy i jakies 4 cegly. Sam jej nie utrzymasz bo sie spocisz a po co sie tak męczyc :)

    Szkoda ze wczesniej nie pisales... pewnie bym Ci zalatiwl sachsa.... Wymieniasz komplet sprzęgła czy tylko dwumase ?

    0
  • #24 01 Sie 2008 18:33
    misiuro
    Poziom 11  

    Witam

    Wałki robiłem u mnie w garażu z kolegą, komplet kupilem w serwisie w gdańsku, jak już kupiłem to przyszedł facet tak sobie łaził od warsztatu do warsztatu i chciał sprzedac gołe wałki 500 za sztuke wyglądaly na nowe moze bym je kupił , ale już było za pózno wyszło by jakis 1000 taniej.

    Sprzęgło też będę robił u mnie w garażu wymieniam komplet sprzęgła i dwumase,może w końcu będzie cisza podczas jazdy.
    Ciekawe czemu nie można kupić nigdzie kola dwumasowego sachsa moze w serwisie ale tam za drogo.Sprzegło będzie sachs.Ale luk podobno nie jest aż taki zły to koło wygląda na nówke.Kolega często wymieniał z tej firmy sprzęgła.

    W ogóle to jakie masz A6 i co w niej zmieniałeś?

    Dziwne że te koła padają wczoraj na warsztat przyjechał passat 1.9 tdi 130 ps 2000 rok taki jak moja audica,przebieg 360 tys km podobno pierwszy raz będzie zmienianie sprzegło.Koła w nim nie trzeba zmieniac nie miał żadnych wibracji tylko sie tarcza ślizga bo dużo jeżdził z lawetą

    Co do mycia dolotów to nie znam nikogo na lotnisku w rębiechowie :D nie mam skąd wziąć tego paliwa ale benzyna ekstrakcyjna sie znajdzie .Mówisz żeby zamoczyć na noc w tej benzynie , tylko zeby nie było tak że rano przyjde a doloty tez sie rozpuściły :D Pożniej wezme na stacje je i wym karczaerem z gorącą wodą i granulkami.Powinienie po tym lepiej jeżdzić bo będzie miał więcej powietrza

    pozdrawiam

    Dodano po 4 [minuty]:

    słyszałemo alfa romeo w ktorej wałki wytarły sie po 100 tys ale w silniku benzynowym

    1
  • #25 04 Sie 2008 11:42
    killerek
    Poziom 14  

    Walki wymienione i silnik odpala...
    Teraz ustwienie zaplonu ale przed tym czeka mnie wymiana wtrysku sterujacego przynajmniej tak pokazuje VAG po odczytaniu bledow
    Po nocy ciezko odpala...Trzeba z 2 razy zakrecic zanim przemowi

    1
  • #26 04 Sie 2008 12:12
    dayv
    Poziom 24  

    bez wiekszego klopotu mialbym sachsa komplet... ale ok. Co do wałków...wymieniłes komplet ale skad miales dzwigienki poodkladki koniki itp ? aso ? a co do wałków...zebys po 30tyś nie plakal ze 2.,5tdi to syf.... bo cos mi sie zdaje ze popelniles blad w zakupie.

    jezdze a4 1.8t i a6 2.5tdi v6 2.4tdi r5 caddy 1.9sdi i jeszcze by sie znalazlo z 5 aut pewnie :D takze jakies pojecie i porownanie mam. 2.5tdi v6 to rewelacja silnik. Ten ciag dzwiek bajka :)

    Co do odpalania to pewnie zle ustawiony zaplon. Wczesniej pewnie byl po korekcjach.

    Co do dwumasy to wszystko zalezy od stylu jazdy. Pamietaj ze 2.5tdi v6 to topowy silnik montowany juz w a8. Walki wyrownowarzajace dwumasa kupa elektroniki swietna przekladnia. Jak sie szanuje toi sie odwdziecza ale jak ktos miesza biegami jak barszczem na swieta i pytuje non stop to tak to juz jest.

    0
  • #27 05 Sie 2008 15:55
    misiuro
    Poziom 11  

    Witam dayv

    Cały komplet wałków kupiłem w servisie w Gdańsku także wszystko mam z servisu.

    Pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dzwigienki,popychacze i podkładki tez oczywiście :-)

    0
  • #28 14 Sie 2008 11:04
    misiuro
    Poziom 11  

    Wymienione koło zamachowe(dwumasowe) usterki brak .Stare koło miało tak mocno zniszczone łożysko, że po wyjęciu kulki sie wysypały,łożysko od sprzęgła też wyszło w dwóch częściach.Po wymianie, jaka cisza w samochodzie normalnie rewelacja.Kolektory wyczyszczone.Odma zmieniona.Starą odme miał z 2000 r także nigdy jej nikt nie zmieniał, ale nie wyglądała na brudną.Samochód nabrał mocy po wyczyszczeniu kolektorów lekko wciśniesz gaz to ma 150 km/h.

    Dzieki dayv i wopor za podpowiedzi

    Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    zimmering pomiedzy skrzynią a wałem suchy i nie był spocony :D narka

    0
  • #29 15 Sie 2008 17:09
    wopor
    Poziom 32  

    witam, nafta lotnicza do czyszczenia jest ok ale ja używam też czasami AKRY jest doś skuteczna, mam pytanie do dayv , Swiatek jest umnie prawie po sąsiedzku i używam od niego wałki do innych sam, ale do audi uzywałem orginałów czy używałeś od Świątka wałków do audi i jak sie spisywały?,pozdrawiam

    0
  • #30 05 Maj 2009 10:54
    utal
    Poziom 12  

    dziwigienki były pęknięte nie dlatego że zle ustawiony był zapłon tylko są dwa rodzaje popychaczy tzn.główki ich mają różny rozmiar,jak ktoś to przeoczy to wtedy pękają ich gniazda lub same dziwigienki.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo