Tutaj masz umiejscownienie tej odmy
To to sreberko na srodku (obok gruch podcisnienia s rodku na dole pod wezem)
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6281b24ddebea80d
aby wymienic odme musisz:
Pierwszą czynnością jest oczywiście zdjęcie plastikowej osłony górnej silnika, następnie:
1. Wymontować osłonę termiczną nad turbosprężarką
2. Odkręcić dwie śruby od zaworu recyrkulacji spalin ( oraz zdjąć przewód łączący EGR ze sterującym AGR-em. Uważaj przy demontażu tych śrub – ja właśnie na jednej z nich złamałem klucz.
2A. Te śruby należy odkręcić jeżeli masz zamiar czyścić kolektory ssące, lub chociażby sam łącznik.
3. Zdemontować wszystkie przewody wysokiego ciśnienia od pompy wtryskowej do wtryskiwaczy, zachowując kolejność od góry do dołu (przy VP44), jednocześnie demontując zaciski (klamry mocujące) na tych przewodach. Można sobie poznaczyć lub kolejno poukładać. Przy montażu kolejność odwrotna przez analogię.
4. Odkręcić trzy śruby mocujące przewód zasilający w olej naszą turbinę, od góry turbiny, na dole obok podstawy filtra oleju (tutaj jest oring) oraz śrubę montażową tego przewodu przy prawym kolektorze ssącym, przed jej odkręceniem trzeba rozłączyć przewody z czujników olejowych i odkręcić i przynajmniej odsunąć do tyłu rurę gumową łączącą przepływomierz z turbiną (dwie opaski zaciskowe) oraz zdjąć przewody paliwowe z uchwytu przewodu olejowego. Po dokonaniu tych czynności ostrożnie wysuwaj tą rurę z dołu od podstawy filtra olejowego w kierunku wskazanym na strzałce. Nie próbuj tego zrobić odkręcając przewód tylko na dole, bo zakończy się to porażką, przewód jest bardzo sztywny mimo gumowego, zbrojonego łącznika. Przygotuj się wcześniej na olej, który wycieknie z podstawy filtra, zabrudzając całą podstawę w Waszym V, można jego wypływ zatamować np. czystą szmatką, ale i tak trochę pocieknie…
Zdjąć przewód gumowy z filtra odpowietrzenia skrzyni korbowej uprzednio zsuwając opaskę zaciskową. Potrzebujesz więcej miejsca do kolejnej operacji
Masz przed sobą już tylko jedną przeszkodę na drodze do demontażu odmy – mianowicie rurę łączącą EGR z kolektorem wydechowym. Na zdjęciach co prawda już po demontażu, ale wszystko będzie widać. Nie da się tej rury odchylić, ani przesunąć, tak aby uzyskać dostęp do wysunięcia odmy w górę, dlatego musisz ją zdemontować. To niewątpliwie najtrudniejsza część tej operacji. O ile jeszcze nakrętkę odkręcimy jakimiś specjalnymi wymykami, o tyle nakrętka droga stanowi dla nas niezłą zagwozdkę. Aby ją odkręcić musimy uzbroić się w klucz nasadowy na przedłużeniu nr 12, na specjalnym łamaku i zrobić to iście cyrkowymi akrobacjami pod kątem. Ale uda się....
Jeżeli sie nie orientujesz zbyt dobrze zostaw to mechanikowi....Tutaj jest co robić....