Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterownik ALPSa, opóźnienie n. anodowego i słuchawek

29 Lip 2008 01:29 5549 40
  • Poziom 11  
    Witam,

Sam nie wiem czy to dobry dział. Jeśli nie to przepraszam i proszę o przeniesienie:-) Jednak jestem początkujący i prosił bym o sprawdzenie schematu jaki sobie zaprojektowałem (jest już późno i mam nadzieje że nic mi nie umknęło). Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie poprawki sugestie etc. Co to ma robić? Ma to być element lampowego wzmacniacza słuchawkowego, a jego zadaniem jest odpalanie wzmacniacza poprzez podanie napięcia żarzenia (jeden z przekaźników RM96), po pewnym czasie podanie napięcia anodowego (drugi z przekaźników RM96) i an koniec włączenie wyjścia słuchawkowego (przekaźnik NAIS). Dodatkowo procesor ma jeszcze sterować silniczkiem ALPS-a za pośrednictwem układu L293D.
    Jestem naprawdę mocno początkujący, więc mogłem coś spaprać,a wolał bym się o tym dowiedzieć zanim coś spale;-) Tym bardziej że np. przekaźników i L293D szkoda trochę;-)
    Z góry dziękuje za wszelkie uwagi. A! programu do tego jeszcze nie ma. Będzie powstawał po dopracowaniu schematu.

Sterownik ALPSa, opóźnienie n. anodowego i słuchawek

I jeszcze jedno - wiecie może gdzie w sieci kupić podstawkę DIL10 - taka pasuje pod przekaźnik NAIS. Niestety nie ma jej nawet w TME.

Pozdrawiam,
    Marcin
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Nie jest tak źle. Błedy też są. C1 daj między + prostownika BR1 a masę. Tam musi być tak zrobione. C4 może mieć pojemność mniejszą np. 10uF. Pomiędzy wyjście U2 a masę daj pojemnośc również rzędu 10uF. Wszystkie wymienione tu pojemności nalęzy jeszcze zablokować konednsatorami 100nF. Daj je odrazu przy wymienionych kondensatorach.