Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Kangoo 1,5dci -zgasł w czasie jazdy i nie odpala

29 Lip 2008 11:40 17092 8
  • Poziom 11  
    Witam, jak w temacie zgasł w czasie jazdy, zapaliła sie czerwona kontrolka z silnikiem i napisem stop, po podłaczenieu komputera wyskakuje błąd P106B dziwnie opisany jako 'ciśnienie płynu chłodzącego'(wymieniłem czujnik temp. płynu chłodzącego ale błąd nadal wyskakuje), były przepalone trzy świece żarowe i co wydaje mi sie dziwne na świecach cały czas jest napięcie 5V a po przekręceniu kluczyka na gżanie normalnie pojawia sie 12V...
    Paliwo dochodzi.
    Jak myślicie gdzie szukać przyczyny?
    Z góry dziekuję i pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 33  
    Niewiem czym to czytales. PO106. to czujnik/MAP/ w kolektorze ssacym. Sprawdz wezyk i zasilanie 5v.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 11  
    kangoo podpiety był do komputera "TEXA", dziś troche przy nim siedziałem i okazało się że za silnikiem na wysokości turbiny jest kruciec od płynu chłodzącego w którym zamontowane są 4 "świece żarowe", podgżewaja płyn, okazało się że też są spalone, zamówiłem je, na jutro powinny być- troche inne ale o oryginał ciężko, są to świece 12v, 300W.

    Właściciel auta przyznał się że pare dni wczesniej wymieniał płyn chłodzący, myśle że mógł słabo odpowietrzyć układ, czy to mogło być przyczyną spalania się świec w układzie chłodzenia( np. bńka powietrzna), jedna świeca była nawet leko nadtopiona.
    Czy przy spaleniu takiej ilości świeć w sumie 7, komputer mógł wyłaczyć silnik, błędu o którym pisałem wczesniej nie można wykasować.

    Jutro sprawdze ten wężyk i zasilanie.

    Dziekuję za zainteresowanie.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Sa to podgrzewacze plynu, sterowane przekeznikami potencjalem ujemnym z komputera. Praktycznie niezniszczalne, musialo brakowac plynu i ulegly uszkodzeniu.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Witam.
    Przez świece samochód by Ci nie zgasł w czasie jazdy.
    Jeśli podczas jazdy nie świeciła się żadna kontrolka usterki silnika to sprawdź sobie czy się nie urwał pasek rozrządu.
    Jaki samochód ma przebieg?
    Czy jak kręcisz rozrusznikiem praca silnika nie jest taka jakby samochód nie miał kompresji?
    Przy kręceniu rozrusznikiem sprawdź czy się kręci wałek rozrządu.
    Silnik w czasie jazdy gaśnie przeważnie przez:
    - Zerwany rozrząd.
    - Problemy z układem wtrysku paliwa (GMP, Wtryskiwacze, Pompa paliwa)
    A defekt który się Ci wyświetla (ciśnienie płynu chłodzącego wskazuje na to że masz mało gazu w układzie klimatyzacji, a jeśli ten samochód nie ma klimatyzacji to nie bierz tego błędu pod uwagę)
    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Witam, więc tak, Panie januszu, węzyk sprawdziłem jest ok, zasilanie zreszta też, tak jak Pan pisał 5V...
    Co do pytań hypera to samochód ma przebieg 72tyś., ma klimatyzacje i faktycznie jest to informacja o ciśnieniu w układzie klimatyzacji- jest już to potwierdzone z innego źródła.
    Rozrząd jest ok, podejżewam że uszkodzona bedzie pompa paliwa...

    A teraz uwaga, odpaliliśmy go na "plaku"(środek do tapicerki) i chodzi w miare normalnie kiedy wypali plak to gasnie...czyli nie dostaje paliwa...?

    Jak dłużej kręce rozrusznikiem to zapala sie czerwona kontrolka (silnik) z napisem STOP.

    Dodano po 4 [godziny] 36 [minuty]:

    Witam, sprawa rozwiązana...zapieczone trzy wtryski, koszt jednego 1200pln...może jest jakiś środek lub prosty sposób żeby je udrożnić?


    Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem, pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    kup używane ,ale pamiętaj o plukaniu zbiornika i przewodow ,bo napewno paliwo wlał z jakimś świństwem, już to przerabjalem
  • Poziom 2  
    witam, panowie,mam dokladnie ten sam problem, to musi byc jakas wada fabryczna tych kangurow, moj mi zgasl rowniez podczas jazdy przy 90km/h i niechce odpalic do tej pory ,ale na plaku chodzi idealnie dopuki sie mu podaje plaka,potem jak wypali to oczywiscie gasnie ,dokladnie te same objawy z filtra paliwo idzie do pompy ale ona widocznie nie podaje dalej na wtryski,czy to czasem nie ktorys z czujnikow lub sensorow??????? bo skoro podaj paliwo to czemu nie pali? macie jakas teze na to ???????? pzdr konrad
  • Poziom 12  
    Kolego mój post dotyczył silnika benzynowego.W dizelku jest trochę gorzej ,bez diagnostyki nie dasz rady ,chyba że jesteś wróżką.A tak na marginesie to przyczyną niesprawności był przekaźnik wtrysków w skrzynce po lewej w komorze silnika.Koledzy co mnie wyzywali od lamelów nawet nie sprawdzili numeru błędu.