Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centralny zamek - czujnik

29 Lip 2008 21:45 3168 13
  • Poziom 14  
    Witam.
    Jak działa centralny zamek? W Windstarze (ale pewnie w każdym) jest siłownik przy zamku. Ma wtyczkę z dwoma pinami. Zmieniając polaryzację idzie góra/dół. Skąd reszta siłowników wie, że któryś został wciśnięty? Nie ma tam innego czujnika poza czujnikiem zamkniętych drzwi.

    Robert
  • Poziom 27  
    Witam. W siłowniku od kierowcy jest 5 przewodów- jest tam mikrostyk który podaje sygnał do centralki(otwóż- zamknij).
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Masz dwa rodzaje siłowników: master i slave. W masterach masz wbudowane switche, które przełączają się w zależności od położenia cięgła siłownika. Czasem, w oryginalnych zamkach, te switche znajdują się poza siłownikiem gdzieś w zamku, na jego obudowie(np w daewoo)...
  • Poziom 14  
    Dwa dni temu rozbierałem drzwi i czyściłem wyłączniki otwartych drzwi, wyjmowałem wtyczkę z siłownika i chyba dam rękę sobie uciąć, że były dwa styki w siłowniku. Jest możliwe aby Windstar nie miał centralnego zamka. Mam go od tygodnia i nie wiem jak było wcześniej.

    Robert
  • Poziom 43  
    Niektore windstary maja silowniki typu SLAVE,sterowane tylko z przyciskow na tapicerce drzwi lub z pilota(jesli jest)Jesli jest MASTER to sprawa jest troche odmienna,zamkniety zamek podaje mase do centrali natomiast otwarty,zabiera ja(jednym przewodem)
  • Poziom 14  
    Jutro rozbiorę i sprawdzę ile tych przewodów odchodzi od siłownika przy drzwiach kierowcy. Jeżeli dwa to z centralnego nici?

    W aucie jest immobilizer. Sprzedający powiedział, że jest odłączony poprzez włączony bezpiecznik na przewodzie obok skrzynki bezpiecznikowej pod kierownicą (dziwne rozwiązanie, ale widocznie ma jakiś sens).
    Przy kluczyku jest taki brelok ze skóry z pastylką. Nie wiem czy to oryginalne rozwiązanie czy montowany był później. W komorze silnika jest jakaś syrena. To może jest jednak jakiś autoalarm? I będzie szansa dokupić i zaprogramować pilota aby nim zamykać drzwi? Czy immobilizer ma syrenę? Jak sprawdzić czy jest autoalarm?
    Widać, że jest jakieś pudełko obok skrzynki bezpiecznikowej, ale bez napisów. I chyba jakieś gniazdo na kablu iluś pinowe i buzer.

    Robert
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    norbert.s. napisał:
    Widzisz mistrzu, jak można Ci odpowiedzieć skoro według Ciebie był tylko jeden rodzaj Windstara?

    A ja tak pisałem?
    norbert.s. napisał:

    Natomiast wegług mojej wiedzy w różnych rocznikach były różne rozwiązania.
    A mówią, że podobno myślenie nie boli.

    A gdzie mi się nie chciało pomyśleć?

    Proszę jak możesz to pomóż.

    Robert
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Windstar GL '96.

    Robert
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Jak by sie chcialo to w ciagu minuty ustalasz sterowanie zamkiem,wyciagasz panel z przyciskami elek.szyb i centralnego zamka z boczka drzwi i kable masz jak na dloni.Nawet nic nie trzeba odkrecac.Jeszcze pytanie:w jakim celu chcesz poznac dzialanie centrala w windstarze,chcesz zalozyc sterowanie radiowe?
  • Poziom 14  
    Sprzedający mówił, że jest centralny zamek. Zablokowane starym smarem były te astabilne włączniki/czujnik zamkniętych drzwi i wiadomo jaki efekt jest - gong poniżej 30 km/h. Dlatego rozebrałem zamek i między innymi wyjąłem wtyczkę siłownika od strony kierowcy i są dwa przewody. Tak więc nie mogło być centralnego zamka?
    I tak jak pisałem wcześniej czy do tego immobilizera można dodać sterowanie radiowe?

    Robert
  • Poziom 43  
    Te dwa przewody to zasilanie silownika zamka,krancowki drzwi sa wbudowane w zamki drzwi.Stosujesz radiowy sterownik zamka(sterowane masa)i podajesz przewody sterujace do przewodow wychodzacych z przycisku otw/zam.Z przycisku wychodza 5przewodow:2x masa,+podswietlenia,-otw,-zam.Otwieranie-rozowo/zolty,zamykanie rozowo/jasnozielony.Wymienione przewody dostepne w wiazce wychodzacej z drzwi kierowcy