Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centralny zamek - czujnik

RobWan 29 Lip 2008 21:45 3102 13
  • #1 29 Lip 2008 21:45
    RobWan
    Poziom 14  

    Witam.
    Jak działa centralny zamek? W Windstarze (ale pewnie w każdym) jest siłownik przy zamku. Ma wtyczkę z dwoma pinami. Zmieniając polaryzację idzie góra/dół. Skąd reszta siłowników wie, że któryś został wciśnięty? Nie ma tam innego czujnika poza czujnikiem zamkniętych drzwi.

    Robert

    0 13
  • #2 29 Lip 2008 22:13
    rema
    Poziom 27  

    Witam. W siłowniku od kierowcy jest 5 przewodów- jest tam mikrostyk który podaje sygnał do centralki(otwóż- zamknij).

    0
  • #3 29 Lip 2008 22:19
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Masz dwa rodzaje siłowników: master i slave. W masterach masz wbudowane switche, które przełączają się w zależności od położenia cięgła siłownika. Czasem, w oryginalnych zamkach, te switche znajdują się poza siłownikiem gdzieś w zamku, na jego obudowie(np w daewoo)...

    0
  • #4 29 Lip 2008 22:20
    RobWan
    Poziom 14  

    Dwa dni temu rozbierałem drzwi i czyściłem wyłączniki otwartych drzwi, wyjmowałem wtyczkę z siłownika i chyba dam rękę sobie uciąć, że były dwa styki w siłowniku. Jest możliwe aby Windstar nie miał centralnego zamka. Mam go od tygodnia i nie wiem jak było wcześniej.

    Robert

    0
  • #5 02 Sie 2008 23:12
    milejow
    Poziom 42  

    Niektore windstary maja silowniki typu SLAVE,sterowane tylko z przyciskow na tapicerce drzwi lub z pilota(jesli jest)Jesli jest MASTER to sprawa jest troche odmienna,zamkniety zamek podaje mase do centrali natomiast otwarty,zabiera ja(jednym przewodem)

    0
  • #6 03 Sie 2008 00:05
    RobWan
    Poziom 14  

    Jutro rozbiorę i sprawdzę ile tych przewodów odchodzi od siłownika przy drzwiach kierowcy. Jeżeli dwa to z centralnego nici?

    W aucie jest immobilizer. Sprzedający powiedział, że jest odłączony poprzez włączony bezpiecznik na przewodzie obok skrzynki bezpiecznikowej pod kierownicą (dziwne rozwiązanie, ale widocznie ma jakiś sens).
    Przy kluczyku jest taki brelok ze skóry z pastylką. Nie wiem czy to oryginalne rozwiązanie czy montowany był później. W komorze silnika jest jakaś syrena. To może jest jednak jakiś autoalarm? I będzie szansa dokupić i zaprogramować pilota aby nim zamykać drzwi? Czy immobilizer ma syrenę? Jak sprawdzić czy jest autoalarm?
    Widać, że jest jakieś pudełko obok skrzynki bezpiecznikowej, ale bez napisów. I chyba jakieś gniazdo na kablu iluś pinowe i buzer.

    Robert

    0
  • #7 03 Sie 2008 07:59
    252257
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 03 Sie 2008 20:24
    RobWan
    Poziom 14  

    norbert.s. napisał:
    Widzisz mistrzu, jak można Ci odpowiedzieć skoro według Ciebie był tylko jeden rodzaj Windstara?

    A ja tak pisałem?
    norbert.s. napisał:

    Natomiast wegług mojej wiedzy w różnych rocznikach były różne rozwiązania.
    A mówią, że podobno myślenie nie boli.

    A gdzie mi się nie chciało pomyśleć?

    Proszę jak możesz to pomóż.

    Robert

    0
  • #9 04 Sie 2008 07:44
    252257
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 04 Sie 2008 10:47
    RobWan
    Poziom 14  

    Windstar GL '96.

    Robert

    0
  • #11 04 Sie 2008 19:03
    252257
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 04 Sie 2008 19:39
    milejow
    Poziom 42  

    Jak by sie chcialo to w ciagu minuty ustalasz sterowanie zamkiem,wyciagasz panel z przyciskami elek.szyb i centralnego zamka z boczka drzwi i kable masz jak na dloni.Nawet nic nie trzeba odkrecac.Jeszcze pytanie:w jakim celu chcesz poznac dzialanie centrala w windstarze,chcesz zalozyc sterowanie radiowe?

    0
  • #13 04 Sie 2008 20:59
    RobWan
    Poziom 14  

    Sprzedający mówił, że jest centralny zamek. Zablokowane starym smarem były te astabilne włączniki/czujnik zamkniętych drzwi i wiadomo jaki efekt jest - gong poniżej 30 km/h. Dlatego rozebrałem zamek i między innymi wyjąłem wtyczkę siłownika od strony kierowcy i są dwa przewody. Tak więc nie mogło być centralnego zamka?
    I tak jak pisałem wcześniej czy do tego immobilizera można dodać sterowanie radiowe?

    Robert

    0
  • #14 05 Sie 2008 21:27
    milejow
    Poziom 42  

    Te dwa przewody to zasilanie silownika zamka,krancowki drzwi sa wbudowane w zamki drzwi.Stosujesz radiowy sterownik zamka(sterowane masa)i podajesz przewody sterujace do przewodow wychodzacych z przycisku otw/zam.Z przycisku wychodza 5przewodow:2x masa,+podswietlenia,-otw,-zam.Otwieranie-rozowo/zolty,zamykanie rozowo/jasnozielony.Wymienione przewody dostepne w wiazce wychodzacej z drzwi kierowcy

    0