Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Autoalarm Anakonda Ar7-1z/S2 i centralny zamek

30 Lip 2008 08:08 7602 12
  • Poziom 18  
    Wczoraj przestało mi działać zamykanie zamka centralnego po załączeniu alarmu pilotem (Daewoo Lanos). Alarm się załącza ale zamek nie, czasem tylko dochodzi jakis metaliczny odgłos jakby próby zamykania. Otwieranie zamka działa OK. Próbowałem kombinowac z naciskaniem obydwu przycisków pilota i czasem zamek się zamyka po właczeniu alarmu a czasem już nie. Czyżby centralka zwariowała od upału ? Czy to jakas przypadłośc Lanosa?
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 10  
    Witam
    Myślę że problem nie tkwi w alarmie lecz w zamku a raczej siłowniku czas sterowania a Anakondzie to 1.5 sek i nie ma możliwości aby spróbować go oszukać trzema sekundami, Rozbierz drzwi kierowcy wyczyść zamek sprawdź czy niema żadnych oporów przy zamykaniu zlikwiduj je jeśli są jeśli to wszystko nie pomoże zaczął bym od wymiany siłownika na mocniejszy koszt nie jest wielki a sprawa prawdopodobnie się rozwiąże.

    Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    Dzieki. Ale teraz przypomniałem sobie, że gdy w zeszłym roku wymieniałem centralkę na inną po zakupie Lanosa to natrafiłem przy starej centralce na dolutowany i owiniety taśmą izolacyjną dziwny układ z 2 przekaxników. chciałem to wywalic ale bez tego zamek centralny nie działał. Teraz popatrzyłem na schemat i podejrzewam że ta samoróba to układ zastępczy oryginalnego przekaźnika Daewoo. Moze tam tkwi usterka ? Ile kosztuje ten oryginalny przekaźnik i gdzie się znajduje a aucie ?
    W załaczniku schemat CZ lanosa
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 10  
    To coś izolowane to pewno przekaźniki zamka nasuwa mi sie myśl że nie masz zamka fabrycznego a dorabiany ( nawet w ASO merca dokładaliśmy szyby i zamki ) a to coś izolowane sprawdź może tutaj styki się powypalały.
    Kilka schematów
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=2658653#2658653
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=691181#691181

    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    No więc namęczyłem sie wczoraj i uzyskałem tylko tyle, że przestało działac nawet otwieranie. ale po kolei. Dokopalem sie do wspomnianej samoróby i okazało się ,że jakby jeden z przewodów sie odlutował; dla pewności poprawiłem lutowania wszystkich wyprowadzen przekazników, ale zamek raz dziaąłł a raz nie. Przekazniki to SUNHOLD RX1-1230 12V/30A. Chyba aż taki amperaż nie jest potrzebny ? Zwłaszcza że całośc jest u mnie zasilanba z bezpiecznika 10A. Przeanalizowałem podane w linku schematy i to chyba jest to. Z przekaxników wychodza 2 przewody do drzwi kierowcy - oba czerwone, a więc nie jest to oryginalna instalacja Lanosa. Ida pewnie do siłownika master. Próbowałem pomierzyć sygnały z wyjśc sterujących zamkiem centralnym centralki alarmu. Miernik podłączałem raz pomiędzy +12V a raz pomiędzy mase a dane wyjście. W chwili właczania/wyłączania alarmu pojawiały się jakieś napięcia rzedu ułamka volta. I to różne na obu wyjściach (????) Ale zauważyłem też, że albo oba przekaźniki sie wzbudzały jednocześnie albo żaden (oba "cykały" lub nie). A przecież powinien tylko jeden na raz: zamykający lub otwierający ?
    Na razie zrobię chyba układ z 2 nowych przekaźników: na 10A chyba wystarczą? Zwłaszcza ze beda miały krótszy czas reakcji cewki. Poradźcie mi prosze jak zmierzyc fachowo sygnały z centralki alarmu. No i jak sprawdzić siłownik master. Podłaczać te 2 czerwone przewody pod +12V i masę ? Robiłam tak i jakby zaskakiwał, ale niepewnie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A jak chcesz mieć wskazanie w którą stronę "idzie" prąd, to dwie diody świecące, oporniki 1k i diody wpiąć w te przewody przeciwnie. I powinny zapalać się naprzemiennie.
    W tych 30 minutach, to powinieneś jeszcze czas na przerweę na papierosa zmieścić.
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    I co ja mam zrobić?
    Pewnie posprzątam trochę, poczyszczę...
    I postaram się dać jakąś zrozumiałą, jasną odpowiedź.
    A więc:
    Jeśli w lanosie był już oryginalny fabryczny centralny sterowny z kluczyka, to koreańce w ramach oszczędności nie instalowali w drzwiach kierowcy siłownika wychodząc z założenia - po co? skoro i tak kierowca otwiera te drzwi kluczykiem.
    I jak sie dokładało alarm, sterownie centralnym, to należało dodać siłownik do tych drzwi.
    I często montowało sie to w ten sposób, że z alarmu, czy też sterownika radiowego był sterowany TYLKO siłownik w drzwiach, a ten otwierając drzwi przełączał switcha w zamku i dawał impuls do oryginalnej centralki, by ta otworzyła resztę. Czyli nie było żadnego elektrycznego połączenia sygnałów sterowania między dołożonym radiosteownikiem, a oryginalną centralką. A że dokładany siłownik pobiera znacznie więcej prądu niż wynosi obciążenie wyjść dołożonego sterownika i podaje impulsy masy (najczęściej), to robiło się bardzo prosty układ na dwóch przekaźnikach, które sterowały tylko tym jednym siłownikiem.
    I tyle.
    Ja osobiście nie lubię tego rozwiązania ale jest ono najprostsze.
    I skoro coś szwankuje, a słychać próby otwierania, to szukałbym usterek mechanicznych.

    PS. Chyba jaśniej się już nie da...
  • Poziom 18  
    Dzięki za wyjasnienia. Odnośnie nowego wątku: naprawde nie nie widziałem tego tematu przeniesionego tutaj - może jakis bład oprogramowania ?

    Wracając do tematu: Okazało sie ,że siłownik master centralnego jest OK, natomiast centralka alarmu nie wysyła sygnału "otwórz". Tzn. na wejściu otwierania cz jest normalnie 12 V , po wyłączaniu alarmu czyli próbie otwarcia zamka napiecia spada tylko do ok. 11 V. Natomiast na wyjsciu zamykania przy uzbrajaniu alarmu napiecie spada do ok. 4 V na kilka s. Wymuszone podawanie masy na odpowiednie wejście układu przekaźników CZ (wywaliłem stary układ, i wstawiłem nowy własnej konstrukcji) powoduje otwieranie CZ.
    Czyli pewnie padła centralka alarmu ? Przypomniałem sobie teraz że na wyjeździe w górach padł mi raz akumulator i gospodarz podłączył mi prostownik, ale nie odłaczał klemy masowej od akumulatora. I pewnie jakieś zakłocenie z sieci spowodowało uszkodzneie centralki...Już nigdy więcej nie pozwolę na podłaczanie prostownika w ten sposób
  • Poziom 18  
    Wymieniłem centralkę na nowa i problem zniknał.
    Co prawda nameęczyłem się ,ale zyskałem trochę fachowej wiedzy i doświadczenia. Dziekuję wszystkim za porady i zycze niektóryum mniej nerwowych reakcji - nie każdy od razu był orłem, a pomyłki się zdarzają i anjlepszym:D
  • Poziom 1  
    witam podepnę sie pod temat alarmu z cz a mianowicie u mnie tak był ustawiony że przyciskiem A załanczałem alarm i zamykał sie zamek natomiast przyciskiem B tylko sam zamek dzisiaj zamknąłem zamek przyciskiem B chcąc otworzyć zamiast przycisnąć ponownie B nacisnąłem A gdzie włączyłem alarm, chcąc otworzyć nacisnąłem A i już zamek sie nie otworzył (alarm się rozbroił) niestety zamek musiałem otworzyć kluczykiem. rozkodowałem kluczyk czy zmienił sie program? może ktoś wie o co chodzi może wie jak zrobić żeby wszystko powróciło do poprzedniego stanu.