Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Klimatyzacja Volvo S80 - problem z czujnikiem ciśnienia

JacekS80 30 Jul 2008 18:00 6110 1
  • #1
    JacekS80
    Level 1  
    Witam,
    Od pewnego czasu borykam się z problemem przerw w działaniu klimatyzacji. Po uruchomieniu samochodu po dłuższej przerwie mogę rozkoszować się chłodnym powietrzem - nie trwa to jednak długo, po ~ 10 minutach klimatyzacja wyłącza się i nie załącza ponownie (chyba, że na drugi dzień, lub po długim postoju). Odwiedziałem kilku "fachowców"

    1. Sprawdzono szczelność, ciśnienie, nabito freonem i odgrzybiono -> Niby ok, ale problem nie zniknął. Ponowna wizyta pokazała na komputerze błąd "ECM-0012 Air conditioning (A/C) line pressure sensor - Signal to low". Diagnoza - uszkodzony czujnik ciśnienia klimatyzacji. Nie są w stanie zamówić, polecili warsztat nr 2.
    2. Gość otworzył maskę (bez włączania silnika) i uznał, że trzeba wymienić cały kompresor (koszt 1200 + 150 wymiana).
    3. Pojechałem upewnić się do dealera volvo w Łodzi. Diagnoza -> uszkodzony czujnik ciśnienia klimatyzacji. Nowa część 350 zł, wymiana 400.

    rozejrzałem się w internecie - takie czujniki kosztują 70 zł - czy ktoś po tym opisie może potwierdzić diagnozę volvo i powiedzieć mi jaki czujnik należy kupić ( w internecie znalazłem różne - 3,4 stykowe itd.. )
    Volvo S80, rocznik 1999, klimatyzacja automatyczna

    Regulamin pkt 11 i 11,1 proszę poprawić. goldwinger
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    rumun-r32
    Level 13  
    Witam! kolego zobacz jaki jest stary czujnik (ile ma pinów). Ale zanim zabierzesz sie za kupowanie jedz do kogoś kto ma stacje do obsługi klimatyzacji sciągnąc gaz i zrobić próżnie zeby usunąć wilgoć z układu i ewentualnie wode która sie nagromadziła w chłodnicy pod kokpitem tylko wybierz sobie na to ciepły dzien bo po wytworzeniu próżni -1bar woda zacznie parować w już w 20 C. Ja podejrzewam ze zamarza dysza rozprężna z powodu nagromadzonej wody w układzie wiedz o tym ze w chłodnicy temp. spada nawet do -10 C a czujnik bym narazie zostawił w spokoju bo jak wyłącza kompresor to chyba jest dobry