Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Element do pomiaru natężenia prądu

miniu973 31 Lip 2008 11:21 4784 5
  • #1 31 Lip 2008 11:21
    miniu973
    Poziom 9  

Witam,
    Jestem początkujący w temacie elektroniki a tym bardziej w tych wszystkich podzespołach. Przeszukałem sieć, ale nic nie znalazłem na nurtujące mnie pytanie. Mam pomysł na pewien układ elektroniczny, ale potrzebny mi jest element, który byłby w stanie dokonywać ciągłego pomiaru natężenia prądu. Chciałbym później odpowiednio obrobić wynik tego elementu mikrokontrolerem, po czym podjąć odpowiednie akcje z innymi elementami układu.
    W celu uproszczenia powiem, że zasada działania ma być podobna do cyfrowego miernika natężenia. Czy są takie układy które można wykorzystać razem z uC?

Pozdrawiam

==================================================

Zapomniałem jednak zaznaczyć że potrzebuje monitorować linie 230V.

0 5
  • #2 31 Lip 2008 15:34
    Quarz
    Poziom 43  

W jakim zakresie; wartości natężenia prądu i wartości częstotliwości chcesz mierzyć?

0
  • #3 31 Lip 2008 15:48
    miniu973
    Poziom 9  

Najlepiej od 0A do 16A ale do 8A tez wystarczy. A jesli chodzi o czestotliwosc to nie wiem o co chodzi :-) Ogólnie mówiąc szukam układu który będzie pracował w warunkach domowych, czyli max. 16A przy napięciu 230V/50Hz.
    Może chodziło o częstotliwość pomiaru? Jeśli tak, to moze byc nawet 1Hz i mniej. Szybka reakcja całego układu nie jest wymagana.

0
  • #4 31 Lip 2008 16:09
    Quarz
    Poziom 43  

Potrzebujesz izolowanego (od przewodu sieciowego) przekładnika prądowego ze stosownym wyjściem sygnału proporcjonalnego do prądu w przewodzie obwodu pierwotnego.
    Obejrzyj sobie tę prezentację: http://kik.pcz.czest.pl/Andrzej_Przybyl/W2_AC_CA.ppt w Power Point'ie, a potem poczytaj TAM.