Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Immobilizer KIA Pride

31 Lip 2008 11:31 5208 4
  • Poziom 14  
    Witam,

    mam mały problem z immo w Kia. Kolega chciał wprowadzić nowy klucz do systemu. Pojechał z tym do gościa, który się tym "profesjonalnie" zajmuje. Efekt był taki, że immo przestało przyjmować jakiekolwiek klucze. Samochód powędrował do serwisu KIA. Tam wymienili antenę (nie wiem po co, chyba tylko, żeby kasę złoić). Męczyli się 4 godziny i powiedzieli, że immo jest uszkodzone. Na stałe przyczepili przy antenie dodatkowy transponder i w ten oto sposób silnik da się odpalić. Oczywiście kluczyków tych co trzeba nie akceptuje. Efekt jest taki, że silnik da się odpalić (dzięki stałemu transponderowi przy antenie), ale immo tak jakby nie było. Zatem samochód można odpalić dowolnym kluczykiem (byle pasował mechanicznie).
    Moja prośba jest taka. Czy ktoś wie jak się dostać do koreańskiego immo (schemat interfejsu, soft)? Mile widziana także rozpiska złacza diagnostycznego. Był podobny post na forum, ale oprócz tego, że jest zamknięty i ma kilka uszczypliwych uwag nic z niego nie wynika.
    Żeby uniknąć postów z serii: "Nie bierz sie jak się nie znasz" od razu zaznaczam, że tego typu problemy w "normalnych" samochodach (grupa VAG) nie są mi obce :) a barierą jest koreańska myśl techniczna. :)

    Pozdrawiam i dziękuję za okazaną pomoc.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    No to zrozum, że nie istnieje interfejs i "soft" do samochodów koreańskich.
    Dodatkowo, jeżeli po przyczepieniu transpondera przy stacyjce samochód odpala, to immobilizer jest jak najbardziej sprawny.
  • Poziom 14  
    To, że immo jest OK, to się domyślam, bo daje zezwolenie do ECM na uruchomienie silnika. To dlaczego w takim razie nie przyjmuje pozostałych dwóch kluczyków? Doczytałem się, że w immo jest EEPROM (24CXX), mam nawet karkołomny pomysł, żeby go wykasować, ale wtedy to już na pewno samochodu się nie odpali, a czy da się zaprogramować kluczyki też nie wiadomo. A może ktoś dziwnym trafem ma wsad do EEPROMu? Mile widziany też pin immo to tego wsadu.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Zorientuj się jaki dokładnie masz typ immobilizera w samochodzie.
    W jednym z typów immo jest podobno mozliwośc policzenia PIN-u z VIN-u.
  • Moderator Samochody
    Nie udzielamy tutaj porad dotyczących łamania zabezpieczeń. Proszę zwrócić się do serwisu w tej sprawie. Temat zamykam.