Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

corsa A, brak iskry

xsiek 31 Lip 2008 21:28 2872 21
  • #1 31 Lip 2008 21:28
    xsiek
    Poziom 9  

    Witam...
    Mam problem tego typu jak w temacie... nie mam iskry w corsie... co może być tego przyczyna, za namową wielu osób wymieniłem cewke ale na nic się to zdało. Dodam jeszcze w jaki sposób doszło do usterki... poprostu od jakiegoś czasu miałem problemy z paleniem silnika... a następnie postawiłem samochód, wyłaczyłem silnik jak gdyby nigdy nic i już wiecej nie odpalil. Czy to może być czujnik położenia wału korbowego? ale żeby tak sam z siebie... ? dziękuje za wszelką pomoc.

  • #2 31 Lip 2008 21:37
    marekfiesta
    Poziom 19  

    Przyczyn może być wiele może być modół zapłonowy,czujnik halla w aparacie zapłonowym lub czujnik położenia wału korbowego jeśli jest.Sprawdzić kody błędów jeśli jest możliwość.

  • #3 31 Lip 2008 21:39
    Usunięty
  • #4 31 Lip 2008 21:50
    chrisi
    Poziom 16  

    Najpierw sprawdz czy dochodzi impuls z sterowania przy tym plaskim co jest pod cewka.jesli jest to ten modul jest zepsuty

  • #5 31 Lip 2008 21:54
    xsiek
    Poziom 9  

    właśnie kody błedów raczej odpadają bo odłączyłem przez głupotę swoją akumulator... świeci się cały czas pomarańczowa kontrolka a przy próbie samodiagnostyki same 12 czyli się urządzenie sterujące zresetowało, a żeby znowu złapało kody to musi silnik popracować ... a jak on ma pracować jak mi się uruchomić nie chce:P ale tak sprawdzałem rózne wskazaniai np nie ma imulsów na wtyczce od wzmacniacza zapłonu, jak nie ma tam to merzyłem wyjście z czujnika położenia wału, tam też nie ma;/ rozebrałem to wszystko ale nic tam podejrzanego nie widziałem... jak go w ogóle mozna sprawdzic? mechanicy tweirdzili że może to być właśnie cewka lecz wymiana nic nie pomogła... dodam jeszcze że po próbie rozruchu załącza się silniczek krokowy... wariuje i chodzi tam i spowrotem ...

  • #7 31 Lip 2008 22:09
    xsiek
    Poziom 9  

    Właśnie nie ma impulsu... powinien być na 2 i 4 styku wtyczki a tam nie ma nic... stąd podejrzewam ten czujnik wału bo wzmacniacz chyba jest dobry... a silnik to C14NZ...

  • #8 31 Lip 2008 22:12
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    2 to masa, impuls to 4

  • #9 31 Lip 2008 22:16
    Usunięty
  • #10 31 Lip 2008 22:27
    xsiek
    Poziom 9  

    hmmm sprawdza się chyba to w ten sposób że jakiś swiecący tester powinien mrużyć na złączonym 2 i 4 styku tak? a jeśli chodzi o palec to wszystko w porządku, chodzi jak trzeba. ale jak w prosty sposób sprawdzić ten czujnik położenia wału... na opornośc, bo to chyba przecież nawinięta cewka i magnesik tak?

  • #11 31 Lip 2008 22:31
    Usunięty
  • #12 31 Lip 2008 22:32
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pierwsze primo zasilanie miedzy 1 a 3 sprawdzić
    drugie primo między 2 a 3 LEDzik ma mrugać
    mowa oczywiście o czujniku w aparacie

  • #13 31 Lip 2008 22:38
    xsiek
    Poziom 9  

    nie nie... jest sens:) już pisze, palec rozdzielacza jak już mówiłem obraca się a przy połączeniu środkowego z masą załącza się wtryskiwacz przekaźnik od pompy i jeszcze silniczek krokowy.

  • #14 31 Lip 2008 22:40
    Usunięty
  • #15 31 Lip 2008 22:51
    adam7009
    Poziom 37  

    czujnik w aparacie uszkodzodzony.

  • #16 31 Lip 2008 23:04
    xsiek
    Poziom 9  

    no tak... pompa wtryskiwacz jak się należy a iskry nie ma... to jak się ten modył/ wzmacniacz zapłonu naprawia... :>

    Dodano po 6 [minuty]:

    no i tak co do czujnika przy aparacie... zasilanie jest a mrugać jak nie mrugał tak nie mruga;/ a nie można tam w jakiś prosty sposób oporności zmierzyć jak to już pisałem wcześniej?

  • #17 31 Lip 2008 23:07
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No to nie ma co mierzyć

    adam7009 napisał:
    czujnik w aparacie uszkodzodzony.

  • #18 31 Lip 2008 23:14
    kwok
    Poziom 38  

    jeżeli kręcisz rozrusznikiem i włacza się pompka oraz wtryskiwacz to czujnik halla jest ok jeśli nic się nie włącza to cz halla kaput i/lub przerwa na kabelkach
    jeśli nie ma tylko iskry to:
    1 ECU (jeśli uszkodzony i/lub przerwa na przewodach) nie wysyła impulsów do modułu zapłonu
    2 uszkodzony moduł
    3 uszkodzona cewka
    4 przerwa na kablu WN do kopułki
    5 kopułka ma przebicie = palec ma przebicie

  • #19 31 Lip 2008 23:38
    xsiek
    Poziom 9  

    no tak ale czujnik halla i położenia wału to dwie różne rzeczy:P jedno nie wyklucza drugiego... a zatem jak wyeliminować zły :> jak sprawdzić czy to moduł pod cewkowy czy czujnik wału nawalił?

  • #20 31 Lip 2008 23:45
    Usunięty
  • #21 01 Sie 2008 08:38
    AdamWro
    Poziom 18  

    Tam nie ma czujnika położenia wału, jest Halla w aparacie zapłonowym. Ma 3 piny +, o, -. Plus i minus zasilanie, o - wyjście. Daj zasilanie na niego, pod "o" podłącz tester led lub nawet uniwersalny miernik, Pokręć rozrusznikiem. Napięcie powinno sie pojawiać i znikać na przemian. Jeśli tak nie ma to uszkodzony czujnik.

  • #22 01 Sie 2008 12:12
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zamykam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME