Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi B4 Coupe Nie Działa Abs i nic nie pomaga;(

elemel 01 Sie 2008 02:47 6873 13
  • #1 01 Sie 2008 02:47
    elemel
    Poziom 9  

    Witam ma pytanie jak odpowietrzyć pompę Abs,zacznę od początku żeby było wiadomo co i jak,tarcze i klocki były już tak dowalone że kupiłem wszystko nowe,niestety na tylnim tłoczku były wżery których nie zauważyłem po jakiś dwóch dniach cały płyn mi tam tedy po prostu wyciekł nie mogłem dostać tłoczka wiec kuiłpem cały taki sam zacisk numer ten sam itp po założeniu porostu nie było hamulców nie pomaga po wlaniu płynu odpowietrzałem na sucho puzniej przeczytałem że musi być włączony silnik i ta metoda nic nie działa gdy włączam silnik pompa działa i pedał idzie do ziemi bez żadnego oporu na zgaszonym silniku opór jest ale za drugim razem przelałem tak 3 płyny i to nie raz czekałem z dzień i wlewałem ten sam żeby nie było czasem pęcherzy powietrza ale z zacisków nie idzie powietrze tylko płyn dodam ze gdy włączę silnik w pompie abs słychać dosłownie tssss jakby gwizdało tam powietrze i porostu moim zdaniem ona pompuje ale za słabo żeby ono wyszło nie wiem co ma robić pompuje co parę dni ale mnie ma efektów auto nie ma hamulców odpowietrzam od tylnich kół dolewam płyn próbuję na wyłączonym silniku na włączonym,odpowietrzyłem osobno pompę hamulcowa bo w zbiorniczku nie było nic płynu,ale abs po prostu nie idzie,słyszałem o jakiś odsysaczach,co to jest dok??? pampa abs nie ma jakiegoś zaworu upostowego lub odpowiecznika bo sam już nie wiem co mam robić;( a Mam Audi Coupe B4 2,3 92 Proszę o pomoc

    0 13
  • #2 01 Sie 2008 07:08
    dayv
    Poziom 24  

    plyn byl wylany do zera ?

    Dodano po 8 [minuty]:

    Odpowietrzanie układu z ABS i pompy


    ODPOWIETRZANIE POMPY SYSTEMU ABS

    Opisane poniżej czynności nie mogą być utożsamiane z oficjalnymi instrukcjami
    serwisowymi ! ! !

    Procedura ta wyjaśnia jak odpowietrzyć pompę systemu ABS. Korzystanie z omówionego tu sposobu odpowietrzania nie jest konieczne, o ile pompa ABS'u nie została kompletnie "osuszona" np. po zupełnym wycieku płynu. (czyli dla Ciebie jak znalazl...) Procedura ta nie musi też być wykonywana po zwykłej wymianie klocków hamulcowych, przewodów hamulcowych czy też nawet po wymianie płynu hamulcowego. Procedura ta nie jest też w stanie zastąpić tradycyjnej i chyba najpewniejszej metody odpowietrzania układu hamulcowego, polegającej na zespołowej pracy dwóch osób, z których jedna naciska pedał hamulca zwiększając ciśnienie w układzie, a druga luzuje odpowietrzniki usuwając w ten sposób ewentualne powietrze.
    Do poprawnego przeprowadzenia czynności odpowietrzania pompy ABS'u przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki:
    ► Pojazd musi być podniesiony - koła nie mogą dotykać podłoża.
    ► Włączony zapłon ( w pozycji ON )

    Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8. => możliwe ze w b4 tez tak jest...

    [Wybór]
    [03-ABS/hamulce]
    [Nastawy podst. - 04]

    Grupa "002"
    [Idź!]
    W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.
    [Gotowe, powrót]

    0
  • #3 01 Sie 2008 08:21
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.

    Żebyś się nie zdziwił, że mu to pójdzie.
    W tym sterowniku nie ma opcji "Nastawy podstawowe".
    Żeby coś takiego robić ze starymi pompami, trzeba osobne urządzenie serwisowe podpinać do wtyczki pod tylną kanapą zamiast sterownika.

    Najlepszą metodą jest wysysarka, lub inne urządzenie podciśnieniowe do odpowietrzania.

    0
  • #5 01 Sie 2008 16:46
    autopl
    Poziom 12  

    spróbuj zalać płyn i załatwić końcówkę ciśnieniową założyć na zbiorniczek z płynem podaj ciśnienie 1 AT.
    Odpowietrzaj standartowo spraktykowane działa.

    0
  • #6 01 Sie 2008 18:41
    elemel
    Poziom 9  

    Odpowietrzanie na zapłonie nic nie daje,odpowietrzałem tak pare godz i kompletnie nic ta pompa nie ma jakiegoś zawory,a np moge w nią wpopowac płyn pod cisnieniem albo np mysłe nad tym żeby zdemontować tarcze na cisnąć na hamulec żeby po dwóch stronach tłoczki wyszły a puzniej wtym samym momęcie je wcisnąć zyby plyn z przewodów popchnął powietzre z popy abs na pojemniczek z płynem ale to też tylko teoria,wiec nie wiem a ile kosztuje podłoczenie do osysaki lub innego urządzenia żeby były jakieś efekty????

    1
  • #7 01 Sie 2008 20:30
    dayv
    Poziom 24  

    tak to jest jak sie wyleje do 0 plyn. Wątpie zebys zrobil to sam....Myśle że pozostaje serwis gdzie maja odpowiednie zaplecze i urzadzenia. Zreszta to sa hamulce... ja bym nie ryzykowal i zaplacil te pare zlotych....

    0
  • #8 02 Sie 2008 01:26
    tomo19811
    Poziom 18  

    SOry że sie wtrącam do tematu , nie znam modelu samochodu :P, ale wydaje mi sięze powinieneś w normalny tradycyjny sposób odpowietrzyć układ , mówisz że zmieniłeś wszystkie elementy ukł przedniego i tylnego {klocki tarcze}OK , czy ten twój samochód posiada regulator siły hamowania pojedynczy czy dla każdego koła tylnego osobny? być może to on {one} są winne za to że nie możesz sie pozbyć powietrza z ukł hamulcowego? powiedz mi jeszcze c zy zbiorniczek płynu jest na pompie czy płyn doprowadzany jest do pompy przewodami ze zbiorniczka ? jeżeli chodzi o te regulatory {regulator} to powinieneś odpowietrzać koła tylne kiedy samochód stoi na ziemi {ew jest dociążony , wtedy większe ciśnienie idzie na koła tylne } do takiego odpowietrzania najwygodniejszy jest kanał . Mało tego ja bym sprawdził również czy aby nie jest tak że przewody elastyczne {kól przednich i tylnych} które są podtrzymywane na wszelkiego rodzaju opaskach {chodzi mi tu o metalowe oczka w przez które przechodzą przewody elastyczne } nie zaciskają przewodu , przez co powodują zmianę jego przepustowości i przekroju {dzieje sie tak gdy takie "oczko " koroduje , rdza pęcznieje i zaciska przewód od wewnątrz "oczka" , między innymi z takiego powodu stracić można skuteczność hamulca . Przyznam szczerze byłem świadkiem wymiany modulatora ABS{nie jednego} , i nie było później większych problemów z dojściem do ładu z hamulcem , no chyba ze ty posiadasz jakiś specyficzny .

    0
  • #9 02 Sie 2008 09:27
    dayv
    Poziom 24  

    ^zle myslisz. Podstawowa procedura nic tu nie pomoże.

    0
  • #10 02 Sie 2008 17:57
    janusz2008
    Poziom 33  

    Zrob tak jak radzi ,,AUTOPOL,,i silnik odpal, musi dzialac. Chyba ze pompka siadla.

    0
  • #11 02 Sie 2008 18:15
    tomek.kopiec
    Poziom 18  

    Wnioskuje ze nie abs nie dziala tylko niemasz hamulcow,a raczej pewnie sa bardzo slabe?Mysle ze niema sensu sie meczyc,mialem taki przypadek.Dotarl do mnie polski niemiec na wymiane plynu hamulcowego,na tUv lata temu juz mu zwrocili uwage ze totalny syf w zbiorniczku,ja ten plyn wymienilem a gosc nie zdazyl wyjechac z warsztatu i juz bylo po hamulcach,dwie godziny odpowietrzania metoda tradycyjna i full jego aluzji i pouczen mnie jak sie wymienia i w jakiej kolejnosci sie odpowietrza uklad hamulcowy,bylo to troche temu i nie bylo u nas popularnych narzedzi do profesjonalnej wymiany plynu,dodam ze nie dopuscilem do zapowietrzenia ukladu ja ten plyn przetoczylem,doszedlem ze pompe szlak trafil,dosc dlugo nie wymieniany plyn poczynil swoje zmiany w strukturze pompy.Na drugi dzien zamontowalismy klientowi nowa pome i po dziesieciu minutach hamulce byly jak brzytwa,ja go wczesniej uprzedzilem ze podczas wymiany plynu metoda tradycyjna moze sie to przytrafic ale juz w trakcie napsul mi krwi,stawiam na pompe hamulcowa.Skoro idzie plyn z odpowietrznikow to raczej nie jest zapowietrzona tylko sekcje pomy hamulcowej (nie abs)maja juz spory problem z wytworzeniem cisnienia.

    0
  • #12 03 Sie 2008 15:02
    joer.ryba
    Poziom 9  

    Cześć! miałem dokładnie to samo próbowałem wszystkich sposobów i nic!pozostaje tylko odsysarka! nie pamiętam dokładnie ale nie jest to wielki koszt.pozdrawiam!

    0
  • #13 12 Gru 2008 10:14
    mariusz83x83
    Poziom 20  

    Jak widze wszyscy sie tu znaja na wszystkim ale nikt nie potrafi dokladnie napisac jak prawidlowo odpowietrzyc pompe abs nie majac komputera jedni pisza ze to nic trudnego a inni ze to skomplikowane tyle ze nikomu to nie pomaga wydaje mi sie ze wlasnie dla tego jest takie forum jesli padaja odp. jedz do serwisu to nikt by nie kozystal z takiego forum tylko prosto do serwisu.

    0
  • #14 14 Gru 2008 21:41
    mariusz83x83
    Poziom 20  

    Ja juz hamulce opanowalem wina pompki hamulcowej jedna sekcja przepuszczala kupilem dwie pompy i to samo bylo wkoncu pozamienialem tloczki w pompach zeby jedna zrobic i dziala pelen sukces a z abs-em nie ma problemu odpowietrzyc .

    0