Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- gdzie w komorze silnika jest czujik obrotomierza obrotom

oliwa 21 Lut 2004 18:30 2168 15
  • #1 21 Lut 2004 18:30
    oliwa
    Poziom 13  

    Witam
    Mam escorta 1.8D CL (bez obrotomierza) chcialem takowy wsadzic i szukam gdzie jest wyprowadzony kabelek od czujnika obrotow (gdyz jest w kostce do stacyjki - nie moge znalezc drugiego konca) prosze o pomoc

    0 15
  • #2 22 Lut 2004 15:57
    toradek
    Poziom 17  

    W Dieslach prwoadzi sie od alternatora.

    0
  • #3 22 Lut 2004 17:04
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 22 Lut 2004 22:47
    JACU626

    Poziom 27  

    Użyj "szukaj" temat wielokrotnie ponawiany sam z niego korzystałem i pisałem.

    0
  • #5 24 Lut 2004 21:52
    oliwa
    Poziom 13  

    Cytat:
    Użyj "szukaj" temat wielokrotnie ponawiany sam z niego korzystałem i pisałem.


    szkoda ze nie przeczyatles mojeg pytania co do podlaczenia wiem ze pisales i korzystales ale w tej chwili interesuje mnmie gdzie moze byc ukryty drugi koniec kablka sygnalowego od obrotomierza bo podlaczony nie jest a w zlaczu do stacyjki kabelek jest :)

    0
  • #6 25 Lut 2004 22:18
    JACU626

    Poziom 27  

    cytat "drugi koniec kablka sygnalowego od obrotomierza bo podlaczony nie jest a w zlaczu do stacyjki kabelek jest "
    Którego końca szukasz bo sie pogubiłem, przy alternatorze, zegarach bo przy stacyjce to napewno go nie ma. Jest to bezpośrednie połączenie z alternatora do obrotomierza i nie wiem jakim sposobem znalazł sie w złączy stacyjki??

    0
  • #7 26 Lut 2004 15:29
    oliwa
    Poziom 13  

    w kwesti wyjasnienia

    NAJWAŻNIEJSZE:
    zmieniam oryginalne zegary bez obroto na oryginalne z obroto :)
    i teraz tak sygnal od obrotomiuerza jest w nich doprowadzony przez z lacze w wiazce wchpodzacej do stacyjki i jest tam ten kabel ma nr 10 kolor bodajze zielony :)

    i SZUKAM JEGO DRUGIEGO KONCA ktory jest w komorze silnika i tu jest caly problem

    0
  • #8 26 Lut 2004 20:03
    irreligious
    Poziom 12  

    O ile pamiętam to w Escortach kabelek przy alternatorze ma kolor czerwony, ale to tylko domysł. A leci on od alternatora razem z kablem wysokiego napięcia do rozrusznika, potem od rozrusznika razem z kablem od stacyjki (uruchamiającym rozrzusznik), a potem obydwa giną w czeluściach wiązek...
    Jeżeli o to Ci chodziło, to nic więcej nie wiem, a jeżeli o coś innego, to też nie wiem! Narazie, pozdrawiam!!

    0
  • #9 28 Lut 2004 23:29
    oliwa
    Poziom 13  

    Wszystskie kable od stscyjki wychodza przy silniku wycieraczek z przodu i ida do duzego gniazda przymocowanego do blachy potem na srodu wchodza do komory silnika co do samych kabli to te odpowiadajace za funkcje ktorych nasza wersja auta nie przewiduje koncza sie na tej kostce potem trzeba juz samemu dzialac a kabelek od obrotomierza ma kolor zielony jakby to kogos intereoswalo :d

    0
  • #10 02 Mar 2004 11:26
    klaus76
    Poziom 11  

    Mój Diesel wogóle nie ma obrotomierza(także ford 1.8) i aby go podłaczyć muszę wpiąć się przed regulator i prostownik w alternatorze ,czy tak? Ale mam pytanko najważniejsze:w tym przypadku obrotomierz mierzy wartość napięcia czy jego częstotliwość ? Chciałbym po prostu zastosowac prosty miernik tablicowy,wyskalować go ,(zamienić V czy Hz na obroty) wstawić w ładną obudowęi obrotomierz gotowy.

    0
  • #11 03 Mar 2004 09:18
    FIDOS2
    Poziom 11  

    Nie chce zabardzo mieszac bo nie jestem pewien ale kumpel moj mial podobnu problem. Rozwiązaniem okazalo sie to ze nie trzeba bylo nic dodatkowo prowadzic,zadnego kabelka. Licznik ma linke ktora wychodzi ze skrzyni biegow. a obrotomierz posiada uklad ktory elektronicznie przelicza bieg na obroty i w ten sposob bez wiekszego problemu dalo sie to uruchomic. jedynym mankamentem tego bylo to ze zmienial plyte od wajzerow bo to sie nie zgadzalo a stara nie przewidywala obrotomierza. podaje to wiadomosc do wlasnego rozpatrzenia bo teraz nie pamietam czy na 100% nie bylo czegos dodatkowow podlaczane. W innych markach samochodow w wiekszosci jest to realizowane w sposob ktory podalem pozdrawiam i zycze owocnego efektu

    0
  • #12 19 Mar 2004 08:13
    Przybyłek
    Poziom 12  

    sprawdz czy przy alternatorze wisi kabelek zielony jak tak to wepnij go w alternator czesto wypina siE lub urywa

    0
  • #13 19 Mar 2004 08:21
    Kapusta
    Poziom 17  

    FIDOS2 napisał:
    Nie chce zabardzo mieszac bo nie jestem pewien ale kumpel moj mial podobnu problem. Rozwiązaniem okazalo się to ze nie trzeba bylo nic dodatkowo prowadzic,zadnego kabelka. Licznik ma linke ktora wychodzi ze skrzyni biegow. a obrotomierz posiada uklad ktory elektronicznie przelicza bieg na obroty i w ten sposob bez wiekszego problemu dalo się to uruchomic.



    A co ten obrotomierz pokazywał na luzie :?: :?:
    Takie rozwiązanie nie może działać. W ten sposób to sobie można szybkościomierz wyskalować: 50 km/h=1500 obr, 100 kmh = 3000 obr, 150 km/h = 4500 obr....

    0
  • #14 16 Kwi 2004 00:50
    FIDOS2
    Poziom 11  

    przyjacielu drogi mylisz pojecia. proponuje oczywiscie bez obrazy abys poczytal troche przemyslal to, poogladal troche takich tematow na elektrodzie ew gdzies indziej i wydal swoj sad pozdrawiam

    0
  • #15 16 Kwi 2004 17:36
    toradek
    Poziom 17  

    Przyjacielu drogi FIDOS2, to Ty mylisz pojecia i Tobie polecam poczytac troche na elektroda.pl. Mylisz predkosciomierz z obrotomierzem.

    0
  • #16 16 Kwi 2004 18:37
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto