Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Land Rover 1.8 1999r benzyna, szarpie na gorącym silniku

01 Sie 2008 22:42 7519 16
  • Poziom 20  
    Auto ładnie zapala - chodzi równo trzyma obroty jeździ dobrze i nagle na ułamki sekund, sekundy tak jakby ginęła iskra aż szarpie i wali kangury. Przewody , kopułka, świece palec -ok cewka raczej ok. podejrzewam czujnik położenia wału ale gdzie on jest? co to za silnik- czy to honda ?
    może jeszcze coś sprawdzić ? ogólnie częściej - prawie zawsze na rozgrzanym silniku i na niższych obrotach tak około 1800-2500. zrobiłem już tak około 500km i jak zaczynał poszarpywać to redukowałem podnosiłem obroty i jakoś dojechałem.
  • Osprzęt kablowy
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Kiedyś liczyłem, że jak będę miał problem z autem pomoże mi ktoś taki jak elektrik - Niestety dziś odpowiedź pytaniem niezrozumiałym na pytanie. Prosiłem tylko o wskazówki bo to szarpanie to dla mnie zanik iskry ALE nie na jednym przewodzie lecz raczej na cewce (sterowaniu cewki) więc pomyślałem o czujniku obrotu wału( miałem taki problem w Vectra B 1.8 aż chciało poduszki pod silnikiem powyrywać) - był uszkodzony czujnik położenia wału koło wydechu. Coraz mniejszy sens pisania na elektrodzie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    adielektro napisał:
    Coraz mniejszy sens pisania na elektrodzie.

    Masz racje.

    Sprawdziłbyś czy to iskra ginie, bo tak to nawet jak znajdziesz czujnik to co Ci to da?
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 30  
    szarpie przy delikatnej jezdzie czy podczas przyspieszania?
    Może przewody. Zobacz wogóle jaką masz duza iskrę, bedzie wtedy wiadomo.
  • Poziom 20  
    Sory - nerwy już mam bo dopiero auto kupiłem i już problemy.
    Więc tak zaczęło się to w trasie najczęściej przy zwalnianiu (skrzyżowania)myślałem , że to przewody ale jest to zbyt mocne szarpanie np. po zdjęciu jednego lub nawet dwóch przewodów to i tak jest szarpanie delikatniejsze ( taki brak mocy) a tu to aż strach żeby rozrząd nie przeskoczył. Tak jakby wszystkie świece przestawały dawać iskrę na ułamki sekund. Niestety objawy są takie właśnie przewodowe czyli przy przyspieszaniu na dość małych i średnich obrotach i przy obciążeniu - choć miałem też już na luzie. Wyjąłem komputer i sprawdzę pod kontem zimnych lutów,sprawdzę też kolor i siłe tej iskry na wzrok. Ogólnie dzieje się to dość często na gorącym silniku. Cewkę odkręciłem i przeniosłem w inne miejsce żeby się tak nie nagrzewała ale bez efektu.

    Dodano po 3 [minuty]:

    goldwinger - może podlutować pod cewkę (zasilanie z dwóch przewodów biały brązowy) jakąś diodę świecącą i obserwować w kabinie podczas jazdy czy nic się nie dzieje z zasilaniem cewki. Wczoraj na postoju to przez 30 min nic sie nie działo, więc nie tak łatwo sprecyzować co i jak.

    Regulamin pkt 11,1 proszę poprawić. goldwinger
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    adielektro napisał:
    może podlutować pod cewkę (zasilanie z dwóch przewodów biały brązowy) jakąś diodę świecącą i obserwować w kabinie podczas jazdy czy nic się nie dzieje z zasilaniem cewki.

    Można
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ładnie na oscyloskopie wychodzi, ale z braku chęci podłączania go zadowolić się można lampą i też idzie wyłapać
  • Poziom 20  
    Na tą chwilę sprawdziłem:
    -przewody 4sztuki + 1 z cewki -podstawiałem drugie
    -kopułka czysta w normie, palec czysty nie popękany, świece śliczne na wygląd
    -iskra ładna duża, na każdym garku
    -cewka odkręcona od bloku silnika i przeniesiona w inne miejsce (ze względu usterkę pojawiającą się przy goracym silniku)
    -kable brozowo-różowy oraz biało-czarny zasilające cewkę sprawdzone idą do komputera MEMS 1.9 styki oblutowane jeden z pinów i dzie na jakiś półprzewodnik wyglada jak tranzystor - oblutowany.
    Dziś popołóudniu trochę potestuję samochód i dam znać.
    Ciągle szukam tego czujnika wału (nie mogę go zlokalizować)- może coś tam niełączy albo czujnik pada.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Czujnik znalazłem dokładnie z tyłu silnika od stony ściany grodziowej - przy kole zamachowymm ma dwa przeody i niebieską wtyczkę, wyczyściłem styki i po kablach idzie to do kompa. Teraz mam punkt zaczepienia sprawdzę to wszystko i dam znać. Co do tej diody to myślałem ją podlutować konkretnie pod te przewody zasilające cewkę nie myślałem że wystepuja tam aż takie napięcia, a może lepiej podpiąć coś pod wyjście cewki pod wn ?
  • Poziom 20  
    Auto w niedzielę umarło - laweta. Ogólnie jest iskra jest ciśnienie na cylindrach paliwo i pompka jest ok - ciśnienia nie zmierzyłem. Zaczęło szarpać strasznie dziwnie śmierdziało i aż się zatrzymało i nie odpala. Zacznę od sprawdzenia rozrządu, oraz sprawdzę katalizator, nie wiem jak sprawdzić czy podają wtryski paliwo. czy wpiąć się w przewody i zrobić pomiar pod kontem sterowania elektrycznego wtrysków? Jeśli ktoś ma jakąś radę to proszę o sugestie.
  • Poziom 14  
    adielektro napisał:
    Auto w niedzielę umarło - laweta. Ogólnie jest iskra jest ciśnienie na cylindrach paliwo i pompka jest ok - ciśnienia nie zmierzyłem. Zaczęło szarpać strasznie dziwnie śmierdziało i aż się zatrzymało i nie odpala. Zacznę od sprawdzenia rozrządu, oraz sprawdzę katalizator, nie wiem jak sprawdzić czy podają wtryski paliwo. czy wpiąć się w przewody i zrobić pomiar pod kontem sterowania elektrycznego wtrysków? Jeśli ktoś ma jakąś radę to proszę o sugestie.


    A jakiego rodzaju był to zapach?? Może palonych przewodów, części elektronicznych?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Pierw były pojedyncze szarpnięcia- wskazywało na chwilowe zaniki iskry pojawiały sie na rozgrzanym silniku
    - następnie jeździłem pod górki i troszkę się nagrzał (temperatura do końca w normie) i zacząl tak szarpać , że redukowałem do dwójki i jakoś dojechałem po zatrzymaniu było czuć ten zapach - sam nie wiem czego
    Mam dwa pytania:
    - jaką rezystancję powinien mieć palec rozdzielacz(między punktem styku węglika a łopatką styku bolców kopułki) - orientacyjnie, czy mogę tam zrobić zworkę drutem i zabezpieczyć.
    -czy ma ktoś opis ustawienia rozrządu w tym silniku lub jakiś dostęp do dokumentacji npw PDF
  • Poziom 20  
    Nie wiem czy zakładać nowy temat - czy kontynuować aktualny.
    Głównym problemem na tą chwilę jest brak iskry, - brak sterowania cewką zapłonową (dwa przewody idące do komputera od cewki sprawne), sprawdziłem również czujnik indukcyjny - ma w środku cewkę i magnetyczny trzpień zbliżając metal zmienia rezystancję(dwa kable bez przerw idą do kompa) - więc raczej sprawny. Czy uszkodzony będzie komputer czy jeszcze jest coś co daje sygnał do powstawania iskry ? po wyjęciu komputera alarm zamykanie rzwi , kręcenie rozrusznika działa czy to oznacza , że nie będę musiał kodować imo bo go tam nie ma ?