Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Moduł zapłonowy Astra- podłączenie

02 Sie 2008 12:31 12030 14
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Dołączam się do wątku - może wiecie jak wymienić cewkę czujnika w tym rozdzielaczu ? Odkreciłem toto już od bloku silnika, ale nie mogę wyjąć osi z rozdzielacza. Od strony silnika jest takie małe jakby sprzęgiełko , blokowane trzpieniem. Wybić go na siłę ?
  • Poziom 10  
    wybic, tylko zaznaczyc sobie odsadzenie płetwy- z której strony potem założyć
  • Poziom 9  
    ja bym się podłączył do tematu, a mianowicie powiedzcie jak dokładnie się nazywa ta cewka w aparacie zapłonowym (czujnik impulsowy) gdyż nigdzie tego nie mogę znaleźć, muszę ją kupić. Niektórzy mówią na to czujnik halla, drudzy czujnik impulsowy, a jak to jest w końcu z tym. Silnik C16NZ Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam

    Dołączę się do wątku,ponieważ mam identyczny problem jak autor tego tematu,a mianowicie wymieniłem wszystko co związane jest z układem zapłonu(łącznie z podstawieniem sterownika)i nic,trzeci tydzień z tym walczę i powoli wymiękam.Opel Astra 1,6 92 silnik C16NZ.Proszę o jakieś wskazówki.Pozdrawiam
  • spec od auto-elektro
    O co konkretnie chodzi o podłączenie modułu.P
    Moduł zapłonowy Astra- podłączenie
    Moduł zapłonowy Astra- podłączenie
  • Poziom 10  
    Witam i dziękuję za szybki odzew.

    Nie chodzi mi o podłączenie modułu,bo to jest ok,chodzi oto ,że od trzech tygodni walczę z brakiem iskry w układzie zapłonowym.
    Właściwie zaczęło się od tego,że pękł pasek rozrządu,po jego wymianie przejechałem jakieś 30 kilometrów(po drodze szarpneło mi kilka razy silnikiem)i po zgaszeniu kolejne próby uruchomienia były już daremne.Na pierwszy ogień poszła cewka zapłonowa,po niej rozdzielacz i palec,następnie moduł i cewka indukcyjna,a na koniec podstawiłem sterownik i iskry jak nie było tak niema.Pomierzyłem napięcia na cewce i te od stera,wtryskiwacz paliwo podaje,podłączałem żarówkę pod cewkę i mruga czyli jakieś impulsy dostaje.Dodam jeszcze,że po kodach błyskowych wywala mi błąd 42(brak impulsów z układu zapłonowego).
    Dalej nie wiem co jeszcze dlatego poprosiłem o pomoc na forum.
    Z góry dziękuje i pozdrawiam.
  • spec od auto-elektro
    Czasami są takie cuda ale jeżeli masz impulsy na cewce to podstaw inną lub tą co masz sprawdź w innym samochodzie jeżeli jest dobra to został tylko moduł.
  • Poziom 10  
    Tak więc po podstawieniu drugiej cewki iskry nadal brak,ale podając masę bezpośrednio na cewkę iskra się pojawia bo na nowej nawet na krótko iskry nie było,z tego wynika,że moduł do wymiany mam dwa używane GM(nowy zakupiony to jakiś chiński zamiennik bez nazwy)zaraz podstawie obydwa i dam znać co z tego wyszło.Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    viper555 nie myliłeś się co do usterki,padnięta była cewka i moduł(ten chiński szrot musiał się odmeldować zaraz po włożeniu go do aparatu),po wymianie tych elementów samochód odpalił od strzała.Dzięki serdeczne dla viper555 za udzieloną mi pomoc.Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Podpinam się pod temat,
    Podczas rozbieraniu generatora impulsów w rozdzielaczu zapłonu (silnik C16NZ) rozpadły się wszystkie złącza do modułu zapłonowego sic!. W module zapłonowym mamy złącza (od lewej do prawej)P,N,E,R +,C,B.
    Czy przewody od cewki modułu powinny być podpięte do modułu zapłonowego w taki sposób:
    żółty - N
    zielony - P.
    Do złącz E,R,+,C,B co powinno być podłączone bo mam jeszcze przewody z złącza X3 (A,B,C,D) oraz dwa przewody z cewki zapłonowej (zacisk 15 i 1)
    Co do kolorystyki przewodów to niestety nie są jak na schemacie więc proszę o info jak
    podłączyć przewody ze złącza X3 (A,B,C<D) oraz z cewki zapłonowej(15 i 1).

    Proszę o szybką odpowiedź gdyż jestem t,raz uziemiony :-)))
    PS. Czy można i gdzie kupić komplet 2 wtyczek oraz dolnej wtyczki przejściówki
  • Poziom 10  
    Prześlij jakieś foto tych przewodów,to może coś uradzimy.Może to ci trochę pomoże.Moduł zapłonowy Astra- podłączenie