Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TestoTesto
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 1.9TDI z 1993r-nie działa klimatyzacja.

02 Sie 2008 14:47 7544 20
  • Poziom 24  
    Po włączeniu klimy sprzęgło włączą się na chwilę może 1s. i wyłącza się.Ponowne włączanie klawisza AC nic nie daje, dopiero po wyłączeniu zapłonu sytuacja się powtarza. Mam całą masę sprawdzonych obwodów i wykonanych pomiarów szukam wsparcia i pomocy.
    Co ciekawe po włączeniu sprzęgła "na krótko" klima i tak nie chłodzi.Węże przed chłodnicą gorące po mają temp.otoczenia.
    Wszystkie to znaczy trzy cz.ciśnienia w tym aucie sprawdzone są OK.
  • TestoTesto
  • Poziom 15  
    Witam
    Takie objawy to przeważnie niskie ciśnienie czynnika, czyli brak pełnego ładunku freonu w układzie. Jeżeli to jest seryjna klima to komputer wyłącza sprężarkę przy niskim ciśnieniu, a taki bład kasowany jest tylko po wyłączeniu zapłonu, ponieważ nie napełnia się układu na włączonym zapłonie.

    Jakie pomiary zostały wykonane?
    Podaj wyniki: Parowanie- czyli strona niska, Skraplanie strona wysoka oraz temperaturę na ssaniu sprężarki podczas tych pomiarów. Rozumię że czynnik R134 ?
  • TestoTesto
  • Poziom 24  
    W warsztacie w którym byliśmy zmierzono nam ilość czynnika chłodzącego - była OK.
    Ja natomiast wykonałem szereg pomiarów elektrycznych.Po analizie schematu i wykonanych pomiarach czujników ciśnienia zastanawia mnie co może być przyczyną wyłączenia sprężarki po jej wcześniejszym załączeniu (w końcu czujniki ciśnienia pozwoliły na jej załączenia).
  • Poziom 30  
    trzeba sprawdzic co dzieje sie z niskim cisnieniem. Objaw pasuje do zbyt małej ilości gazu, lub oparów zamiast gazu. Zdarza sie ze układ chodzi na samych oparach i czujniki są załączone tymczasem nie ma co tam chłodzić. Druga sprawa to zatkany układ w którym po odpaleniu zaraz występują przerosty ciśnienia przy agregacie. Czy jest czujnik na niskim ciśnieniu? Sprawdz czy to on wyłącza klime, jesli tak masz odpowiedz.
  • Poziom 11  
    A jaką metodą zmierzyli Ci tą ilość czynnika chłodzącego?
  • Poziom 24  
    W układzie klimy tego auta są trzy czujniki ciśnienia. Dwa wysokiego i jeden niskiego cisnienia. Jeden z czujników w.ciśnienia jest normalnie rozwarty i służy do włączania wentylatora (drugi bieg ) przy wzroście ciśnienia. Pozostałe czujniki wysokiego i niskiego ciśnienia są normalnie zwarte i sterują elektronicznym modułem klimy.Mierzyłem dokładnie napięcie na module dokładnie za czujnikami i jest tam zawsze 12V zarówno w momencie jak na chwilę rusza sprzęgło jak i w sekundę później gdy jest rozłączane. Co ciekawe nie ma żadnej zmiany napięć ani chwilowych sygnałów na module klimy w momencie wyłączania się sprzęgła.Co więc powoduje że wyłączane jest sprzęgło. Moduł pomijam bo sprawdziłem go w innym aucie -pracuje OK.Sprawny moduł z innego audi 80 konsekwentnie w moim aucie nie ożywia klimatyzacji.
    Co do pomiaru ilości czynnika chłodzącego to palnołem gafę nie było takowego, mam tylko wydruk z nabijania klimy z przed kilku miesięcy który pomyłkowo potraktowałem jako wspomniany pomiar.
  • Poziom 15  
    Hello
    A jak zmierzyli ilość czynnika? Odessali stacją do odzysku i zważyli? I co to znaczy ,że było ok? I jakie były odczyty przy pomiarze ciśnień czyli : 1) Statyczne po rozprężeniu układu (na postoju)
    2) Niskie podczas pracy (nie wcześniej niż jakieś 2 minuty po załączeniu sprężarki)
    3) Wysokie (j.w.)

    No właśnie nie doczytałem wyżej postu z tą gafą o ilości czynnika,
    Aprpo jeśli brak i szybko zgubił to sprawdzić układ, najczęściej "rzadkie" wężyki gumowe albo nieszczelności na połączeniach, dla sprawnego serwisu niewielki problem.
    Pozdrawiam
  • Poziom 20  
    Albo woda w układzie, zawór zacięty, sprawdź to
  • Poziom 24  
    Panowie wczoraj kolega dobił układ i klimatyzacja na "krótko" pracuje(12V na sprzęgło).Wyklucza to sprężarkę i niedrożnośc układu.CO DALEJ!?
  • Poziom 12  
    Sprawdzać czujniki - czujnik wysokiego i niskiego ciśnienia, powinien być w okolicach osuszacza.
    Może być też uszkodzony sam sterownik.

    Pozdro !!
  • Poziom 24  
    cdsoftware jeśli chcesz pomóc zapoznaj się z tematem.
  • Poziom 24  
    Panowie po roku wracam do problemu i do tematu. Klima oczywiście nadal niesprawna. Wczoraj w tym aucie chciałem zdiagnozować silnik. Podłączyłem VAG-a i okazało się że w aucie tym mimo manualnej klimy VAG połączył się ze sterownikiem klimatyzacji 08. W sterowniku zapisany był błąd: 00532 - Napięcie zasilania 07-00 - Za niski sygnał. Co ciekawe błędu nie można skasować.

    Czy może to mieć wpływ na niesprawność klimy którą opisałem. Jak sobie z tym błędem poradzić. Dodam że napięcie zasilające sterownik jest OK i wynosi w zależności od tempa nawiewu wew. od 13.4 do 13,8V.
  • Moderator Samochody
    No to miernik w łapę, kawał kabla i prześwietlaj kabelki aż coś znajdziesz.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Wiesz co, jeśli Workshop nie kłamie, to twoja audi posiada czujnik prędkości sprężarki układu klimatyzacji na 6 pin modułu sterującego, a drugi koniec z masą, może to problem Twojego nie sprawnego układu?
  • Poziom 24  
    domex32 napisał:

    Wiesz co, jeśli Workshop nie kłamie

    Ogromnie byłbym wdzięczny za jakieś nowe żródło wiedzy szczególnie schemat tej klimy w tym aucie. Mam dokumentacje z AutoDaty ale są pewne nieścisłości.
    Co do czyjnika RPM to słuszna uwaga domex32. Przerabiałem ten problem nawet z oscyloskopem ale nie wiem czego oczekiwać. Jest przebieg ale nie wiem czy poprawny.
  • Moderator Samochody
    Mam nadzieje że sie przyda.

    Audi 80 1.9TDI z 1993r-nie działa klimatyzacja.

    Audi 80 1.9TDI z 1993r-nie działa klimatyzacja.

    Audi 80 1.9TDI z 1993r-nie działa klimatyzacja.
  • Poziom 24  
    Oczywiście że się przyda ale po powiekszeniu zupełnie nieczytelne. Byłbym wdzieczny za przesłanie mi tego na moją skrzynke której adres podam Ci na PW.
    Jak rozwiązać problem z błedem który podaje VAG?
  • Poziom 2  
    Witam

    Mam identyczny problem z moim Audi 80 a dokładniej z klimatyzacją. Wszystkie czynności przeprowadziłem tak jak pisano powyżej i doszedłem do tego samego punktu, czyli błędu na VAG 00532 (napięcie zasilania - sygnał za mały). Sprzęgło załącza się na ok 1s i rozłącza. Po ponownym włączeniu auta i powyżej 1300 obr/min klima działa prawidłowo do momentu spadku obrotów silnika poniżej 1300 obr/min.
    Czy po 11 latach udało się rozwiązać może ten problem? :)
  • Poziom 24  
    Tak problem "rozwiązała" uszkodzona sprężarka z której opiłki zanieczyściły cały układ
    obiegu czynnika. A zaczęło się o wykrycia nieszczelności parownika, po jego demontażu dostrzegliśmy to o czym już wspomniałem na początku. Pozdrawiam.
  • Poziom 2  
    Dzięki za odpowiedź :)

    Jeszcze tylko pytanie czy po wymianie tej sprężarki zniknął błąd na sterowniku (VAG 00532) ?
  • Poziom 24  
    Cytat:
    problem rozwiązała

    czytaj ostatecznie zadecydowała o nieopłacalności naprawy!!
    Wymiana tylu komponentów, czyszczenie układu bez pewności że coś zostanie i zniweczy całą pracę i poniesione koszty to powód że już w audiczce nigdy nie poczuliśmy przyjemnego chłodu w upalne dni. Pozdrawiam