Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

HP LaserJet 2100 i problemy z kartą sieciową

malum 04 Sie 2008 14:11 6477 14
  • #1 04 Sie 2008 14:11
    malum
    Poziom 23  

    Witam!
    Posiadam drukarkę HP LaserJet 2100 i dzisiaj dołączyłem do niej kartę sieciową HP JetDirect 615N J6057A 10/100Mbit Print Serwer.
    Podłączyłem drukarkę do routera i ... cisza... System nie widzi drukarki sieciowej, a na liście MAC routera nie pojawia się nowe urządzenie.
    Może ktoś mi doradzić jak to ustrojstwo skonfigurować, pierwszy raz mam kontakt z takimi urządzeniami.

    0 14
  • #2 04 Sie 2008 19:46
    pitbaw
    Poziom 21  

    a karta była kupiona nowa? czy może jakaś używana? 615n są bardzo delikatne i możliwe że szlag ją trafił. Bardzo częsty problem. Wydrukuj sobie konfigurację drukarki i zobacz czy dr. ją wogóle widzi. Konfig. drukujesz przez przyciśnięcie i trzymanie dużego klawisz i naciśnięcie małego i zwolnienie obydwu. Jeżeli w konfig. nie będzie jej to znaczy ze jest karta uszkodzona

    0
  • #3 04 Sie 2008 23:37
    malum
    Poziom 23  

    Karta jest używana, ale z gwarancją.
    Jeśli chodzi o jej wykrywanie przez drukarkę, to niby wszystko jest OK (raporty poniżej), ale system nie może jej znaleźć.
    Zerknij proszę na raporty.
    HP LaserJet 2100 i problemy z kartą sieciową
    HP LaserJet 2100 i problemy z kartą sieciową

    0
  • #4 05 Sie 2008 08:15
    Calculus
    Poziom 25  

    Najprościej - ustaw adres IP karty w komputerze (panel sterowania > połączenia sieciowe > połączenie lokalne - właściwości - protokół TCP/IP - właściwości) na IP 10.128.37.1 Maska 255.255.255.128. Wejdź za pomocą przeglądarki na adres karty, na adres http://10.128.37.14 tam będziesz mógł wszystko skonfigurować, włączyć DHCP albo ustawić adres IP ręcznie (tak, aby IP był z puli adresów sieci lokalnej). Później instalujesz drukarkę jako lokalną na standard TCP/IP port. Lub ściągnąć ze strony HP - Network Printer Wizard, powinien znaleźć drukarkę. Jeżeli możesz zostawić te adresy IP 10.128.37.14 ( komputerze ustaw odpowiedni adres IP) to od razu zainstaluj drukarkę na port lokalny TCP/IP - jak wpiszesz adres portu, to windows powinien go sam wykryć i napisać Port: HP JetDirect.

    0
  • #5 05 Sie 2008 08:19
    ABLublin
    Specjalista - kserokopiarki

    przytrzymaj przycisk Start i włącz drukarkę włącznikiem nastapi Cold Reset , zresetuje się i po około trzech minutach wydrukuj testy będziesz miał aktualny przydzielony adrreess ip w dhcp

    0
  • #6 05 Sie 2008 08:51
    Awdeg
    Poziom 26  

    Jak ciągle bedziesz miał problemy to niestety karta jest uszkodzona.Je cechowała bardzo duża awaryjność,one padaja jak muchy,sporo o tym na forach.Jest dokładnie tak jak u ciebie,drukarka ja widzi ,drukuje sie test,ale zero komunikacji w sieci.

    0
  • #7 05 Sie 2008 09:08
    laserjack

    Poziom 31  

    Potwierdzam, HP JD 615N, sa bardzo awaryjne, dlatego juz ich nie sprzedaję, za dużo reklamacji.

    0
  • #8 05 Sie 2008 09:12
    ABLublin
    Specjalista - kserokopiarki

    w jego przypadku karta pracuje pakiety wysyła i orzymuje jedyny problem to jest ustawiona na manual i napewno jest w innym zakresie ip wystarczy ja zresetować i wskoczy na dhcp i zobaczysz jej adres ip

    0
  • #9 05 Sie 2008 10:44
    malum
    Poziom 23  

    Dziękuję Calculus za radę - pomogło, ale połowicznie.
    Zamiast mieszać w IP komputera musiałem zmienić pulę adresów IP w routerze, później zmieniłem IP drukarki i wróciłem do poprzedniej puli adresów.
    Drukarka śmiga aż miło, ale mam inny problem.

    Mam dwa komputery w sieci, stacjonarny, podczepiony kabelkiem z Vistą i laptopa na WiFi i z Win XP.

    Komputer stacjonarny bez najmniejszego problemu znalazł drukarkę w sieci, zainstalował ją i wszystko chodzi super.
    Laptop jednak nie widzi w dalszym ciągu tej drukarki.
    Jeśli jednak wstukam w przeglądarce IE adres IP drukarki, to elegancko otwiera się strona konfiguracyjna, czyli teoretycznie jest wszystko OK. Dlaczego więc XP w dalszym ciągu nie potrafi zainstalować tej drukarki?

    0
  • #10 05 Sie 2008 12:19
    ABLublin
    Specjalista - kserokopiarki

    w xp musisz ręcznie dodać port w Dodaj Drukarkę i tam masz utwórz port to wpisujesz od razu jej numer ip

    0
  • #11 05 Sie 2008 13:20
    malum
    Poziom 23  

    ABLublin napisał:
    w xp musisz ręcznie dodać port w Dodaj Drukarkę i tam masz utwórz port to wpisujesz od razu jej numer ip


    No więc zrobiłem tak:
    1. START >> USTAWIENIA >> DRUKARKI I FAKSY
    2. Prawy klawisz na okienko i WŁAŚCIWOŚCI SERWERA i zakładka PORTY
    3. NOWY PORT i STANDARD TCP/IP PORT
    4. Dodałem port i w okienku konfiguracji portu mam:
    HP LaserJet 2100 i problemy z kartą sieciową

    Efekt? W dalszym ciągu system nie widzi drukarki!
    Co robię nie tak?

    0
  • #12 05 Sie 2008 14:07
    Calculus
    Poziom 25  

    Dajesz dodaj nowy port - Nowy Port - Standard TCP/IP Port i wpisujesz adres w okienku u góry (na dole się pojawia automatycznie nazwa portu). Drukarka ma być włączona, dajesz "dalej" i od razu (1-2 sekundy) system powinien znaleźć port i wyświetlić jego nazwę np. HP JetDirect. Wtedy parametry w "ustawieniach portu" są ustawiane automatycznie i nic tam nie trzeba ustawiać. Jeżeli jest coś nie tak z siecią, to szukanie potrwa kilka, kilkanaście sekund i wyświetli się komunikat: "nie znaleziono urządzenia w sieci". Jedyną przeszkodą może być jakiś firewall blokujący sieć.

    0
  • #13 05 Sie 2008 15:17
    malum
    Poziom 23  

    Port dodany zostaje prawidłowo, ale jak zainstalować drukarkę.
    Po instalacji portu uruchamiam kreatora instalacji drukarki,ale nie zostaje ona znaleziona przez system - co robić?

    Dodano po 4 [minuty]:

    PROBLEM ROZWIĄZANY

    Zainstalowałem drukarkę nie jako sieciową a jako przyłączoną do komputera i wszystko ruszyło.
    Dziękuję bardzo za pomoc!

    0
  • #14 05 Sie 2008 16:01
    ABLublin
    Specjalista - kserokopiarki

    ten numer jest zły , chyba wpisałeś numer bramy a nie numer drukarki

    0
  • #15 05 Sie 2008 16:46
    malum
    Poziom 23  

    ABLublin napisał:
    ten numer jest zły , chyba wpisałeś numer bramy a nie numer drukarki


    Już wszystko gra, dzięki za zainteresowanie.
    Temat uważam za zamknięty!

    0