Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skutki Złego Dotarcia Skutera

Wini 230 05 Sie 2008 06:23 34051 26
  • #1 05 Sie 2008 06:23
    Wini 230
    Poziom 23  

    Witam

    Posiadam Chiński skuter Thunder Lite. W instrukcji pisze, że aby go prawidłowo dotrzeć, przez pierwsze 300 km należy jeździć z prędkością 25 km/h, od 300 km do 1000 km z prędkością 35 km/h, od 1000 km do 1600 km z prędkością 40 km/h, a powyżej 1600 km już można jeździć normalnie. Ja na początku zbagatelizowałem te wskazówki i pierwsze 100 km jeździłem z maksymalna prędkością 55 km/h. Skuter grzał się aż czuć było odlatujące z niego ciepło w czasie jazdy. Natomiast potem po przejechaniu tych 100 km jeździłem już z prędkością 30, 40 km/h. Teraz mam już przejechane 300 km i wydaje mi się, że skuter ma już mniejszą moc, a silnik pracuje głośniej i nie równo (przed rozgrzaniem), chociaż nie równo chodził chyba już od nowości. Teraz ma mieć robiony przegląd gwarancyjny.
    Czy mogą być jakieś negatywne skutki takiej jazdy?

    Pozdrawiam

    -1 26
  • Pomocny post
    #2 05 Sie 2008 06:40
    marcys20
    Poziom 18  

    niejako sam sobie odpowiedziales na pytanie :-) jesli producent w instrukcji napisal ze trzeba go docierac to TRZEBA! powiem wiecej - te pierwsze km sa najwazniejsze. wtedy trzeba naprawde delikatnie jezdzic zeby wszystko sie dotarlo i "poukladalo". jesli zbagatelizowales sprawe to teraz juz jest za pozno.

    0
  • Pomocny post
    #4 05 Sie 2008 19:13
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Drastycznie skrócona żywotność silnika. Momentalnie pojawiający sie spadek mocy, niskie sprężanie. Silnik będzie sprawiał wrażenie maksymalnie wyeksploatowanego, bo w zasadzie właśnie taki będzie.

    1
  • #5 05 Sie 2008 20:19
    Wini 230
    Poziom 23  

    Witam

    Na razie skuter jeździ dobrze, tylko zanim silnik się rozgrzeje ma trochę mniejszą moc, głośniej pracuje i w stanie jałowym ma podwyższone i nie równe obroty. Po przejechaniu 100 km skuter stał dwa tygodnie nie używany. Potem po odpaleniu przez około 5 minut nie miał siły ruszyć, prawie gasł przy próbie ruszenia. Potem to już się nie powtórzyło. Zamówiłem już obowiązkowy przegląd gwarancyjny obejmujący min. wymianę oleju silnikowego oraz przekładniowego, Czyszczenie i nasączanie olejem filtra powietrza i regulację gaźnika

    Błażej napisał:
    Drastycznie skrócona żywotność silnika. Momentalnie pojawiający sie spadek mocy, niskie sprężanie. Silnik będzie sprawiał wrażenie maksymalnie wyeksploatowanego, bo w zasadzie właśnie taki będzie.


    Czy te przejechane 100 km bez docierania mogło go aż tak załatwić i jaki taka jazda miała wpływ na pozostałe elementy skutera? Ile kilometrów w przybliżeniu na takim źle dotartym silniku można przejechać bez awarii?

    1
  • Pomocny post
    #6 05 Sie 2008 20:21
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Te prędkości są nie wazne liczy się temperatura silnika, tak czy siak źle zrobiłeś na początku, co do reszty objawów to nadal jest nie dotarty

    1
  • #7 05 Sie 2008 21:26
    Wini 230
    Poziom 23  

    Witam

    W instrukcji pisze, że będzie w pełni dotarty dopiero po przejechaniu 1600 km.
    Niestety nie ma on wskaźnika temperatury, ale był mocno rozgrzany.
    Jeździłem tak szybko ponieważ najpierw nie przeczytałem instrukcji, a potem przyzwyczajony nie chciałem już rezygnować z tej prędkości. Teraz staram się jeździć z dozwoloną dla skutera o danym przebiegu prędkością, a jak mi się spieszy to przekraczam ją o 5km/h. Chyba że jadę z dużej górki, wtedy pojazd rozpędza się nawet do maksymalnej prędkości 55km/h.

    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #8 05 Sie 2008 21:37
    kortyleski
    Poziom 41  

    Teraz to już jest musztarda po obiedzie. Przykatowałeś motor na pierwszych kilometrach, i dalej - tłok +cylinder prawdopodobnie uszkodzony licznymi, małymi zatarciami.Jeśli to czterotakt a pewnie tak - łożyskowanie wałka rozrządu, a to poważne uszkodzenie bo tam wałek pracuje w gołym aluminium.

    1
  • #9 06 Sie 2008 17:25
    Wini 230
    Poziom 23  

    Witam

    Czy objawy, które podałem wskazują na te uszkodzenia, czy są skutkiem jeszcze nie dotartego silnika?

    Pozdrawiam

    1
  • Pomocny post
    #10 07 Sie 2008 18:22
    putin2208
    Poziom 18  

    Oddaj go do serwisu, niech go rozbiorą, zobaczą co do wymiany i licz pieniądze na naprawę. Jeśli tłok jest uszkodzony małymi zatarciami to można zrobić szlifa. Przy okazji zwiększa się pojemność;) Może nie jest za późno żeby zrobić to tanio..

    1
  • #11 07 Sie 2008 20:14
    Wini 230
    Poziom 23  

    Witam

    Przejechałem nim już 350 km i na razie jeździ dobrze. Na zimnym silniku kiedy dodam trochę gazu silnik zaczyna pracować dużo głośniej i nieco szybciej ale mimo to ma słabe przyspieszenie, niewspółmierne do obrotów. Nawet jak miał rozgrzany silnik i postawiłem go na podporze centralnej po dodaniu gazu silnik pracował tak głośno, jakby miał jakiś większy opór, natomiast koło tylko nieznacznie przyspieszało. Dopiero przy mocniejszym dodaniu gazu mocno się rozpędziło, ale coś strzeliło chyba w skrzyni biegów pasek przeskoczył na zębatce, więc szybko puściłem gaz. Mimo wszystko skuter można rozpędzić do maksymalnej prędkości w każdej sytuacji, oczywiście nie robię tego.
    Skuter kupiłem za pożyczone od brata pieniądze i nie chcę się wpędzać w jakieś dodatkowe koszty zanim go nie spłacę. Sezon się niedługo kończy i mam nadzieję, że do jego końca pojeździ. Potem w razie awarii silnika oddam go do remontu, kupię nowy, lub sprzedam cały skuter na części.

    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #12 09 Sie 2008 19:48
    bemka
    Poziom 15  

    Stary to nie chodzi o prędkosci tylko o nagrzanie cylindra i pierścieni, przegrzałeś, i juz lipa. zbieraj na nowy cylinder i tłok, juz nie ważne czy go docierasz czy nie, i tak bedzie mół, ja swój motor docierałem tak że jak już ręką nie dałem rady dotknąć cylindra bo był gorący to czekałem aż wystygnie, i teraz igiełka taka że żaden taki sam nie da rady mnie dogonić,fakt to monotonne ale jak sie chce dobrze dotrzeć to nic nie poradzisz,cierpliowość

    1
  • Pomocny post
    #13 09 Sie 2008 20:21
    janusz2008
    Poziom 33  

    Panowie czasy docierania silnikow juz przeminely. Nie ta technologia.

    0
  • Pomocny post
    #14 09 Sie 2008 20:44
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    janusz2008 napisał:
    Panowie czasy docierania silnikow juz przeminely. Nie ta technologia.


    Nie w tych sprzętach

    0
  • Pomocny post
    #15 09 Sie 2008 22:59
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    GY-6 ma cylinder żeliwny, więc trzeba docierać. Co innego jakieś markowe maxiskutery lub motocykle - niektóre mają w czterosuwie cylinder aluminiowy z powoką nicasilu. Wówczas docieranie jest bardzo krótkie.
    Przy zbyt ostrym docieraniu pewnie tłok będzie wyglądał jak po spuchnięciu. Możliwe, że będzie ślad na gładzi cylindra.
    bemka - respekt za awatar ;) Prawdopodobnie najlepszy skuter na świecie ;)

    0
  • Pomocny post
    #16 10 Sie 2008 17:39
    vvaldek
    Poziom 28  

    to ze 'czasy docierania ' minely nie oznacza ze trzeba od razu dawac " W PYTE " bo sprzet na gwarancji i jak sie rozleci to dadza nowy . prawda jest taka ze jak sobie zadbasz o pojazd to bedziasz taki mial . i to dotyczy tak zarowno samochodow jak i motorkow"

    1
  • #17 10 Sie 2008 19:45
    Wini 230
    Poziom 23  

    Witam

    Jeśli chodzi o prędkość, to skuter nadal jest w stanie rozpędzić się do 55 km/h na równym terenie, tylko trzeba trochę mocniej dodać gazu. Pod górkę jeszcze nie sprawdzałem. Natomiast przy zimnym silniku i nieznacznie przy ciepłym podczas dodawania gazu silnik bardzo hałasuje, zwiększa swoje obroty, natomiast przyspieszenie jest według mnie zbyt małe w stosunku do obrotów silnika. Jak był nowy było ono większe. Na zimnym silniku, w stanie jałowym ma on zwiększone i nie równe obroty silnika.
    Słyszałem też taką opinię, że " Jak będziesz skuter docierał powoli, to będzie on potem wolno jeździł, a jak będziesz go ostro docierał, to potem będzie ostro jeździł" i właściwie to ten spadek mocy zauważyłem po tym jak zacząłem jeździć według wskazań producenta.

    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #18 10 Sie 2008 19:57
    vvaldek
    Poziom 28  

    i tak ma byc skutery maja tak dobrane przelozenie ze silnik pracuje w granicach obrotow z maxymalnym momentem . co nie specjalnie wplywa dodatnio na trwalosc silnika , mozliwe ze jesli w twoim jest pasek to zaczyna sie slizgac i bedzie niedlugo trzeba go wymienic

    0
  • Pomocny post
    #19 10 Sie 2008 21:26
    bemka
    Poziom 15  

    BANANvanDYK miałem tych motorów i zawsze tłok i gładź wyglądała przytarta, wiec gdy znowu zrobiłem szlif chciałem tego uniknąć i docierałem tak żeby nie było przytarcia, jak dotarłem to z ciekawosci ściągnąłem głowice i cylinder zobacz jak wygląda tłok i gładź:D były bez żadnej ryski :D

    Dodano po 2 [minuty]:

    W takich chińskich skuterach szybko sprzęgło sie zużywa bo jest odśrodkowe, co do tego co słyszałeś to bujda hehe, a na zimnym chyba logiczne że obroty są wyższe bo jest ssanie:D dlatego zawsze obroty silnika reguluje sie na gorącym silniku:P <lol>

    0
  • #20 10 Sie 2008 21:43
    Wini 230
    Poziom 23  

    Witam

    Czy można rozgrzewać silnik wciskając jednocześnie gaz i hamulec, czy nie wolno tego robić?
    Taki skuter ma przekładnię hydrokinetyczną ?

    Pozdrawiam

    1
  • Pomocny post
    #21 10 Sie 2008 21:49
    daro.ltd
    Poziom 11  

    Nie zawracaj se głowy docieraniem skutera. Nic mu nie bedzie jak nawet normalnie jeździłeś.

    0
  • Pomocny post
    #22 10 Sie 2008 21:59
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Ma przekładnię CVT, bezstopniową pasową...
    4T i tak będzie słaby. Jedyny tuning to wymiana cylindra na większy... Można się tylko chwalić że skuter zamyka licznik (przy 60 km/h :lol: )
    Generalnie, ścigaczy nie wolno obciążać czy też wkręcać na obroty gdy jest zimny. Można zniszczyć rozrząd. Nie wiem jak to jest w przypadku małych czterosuwów.
    Temat trochę bez sensu...

    0
  • Pomocny post
    #23 14 Sie 2008 00:37
    kortyleski
    Poziom 41  

    tylko kup większy cylinder do chińskiego czterotakta...

    0
  • #24 15 Sie 2008 23:13
    Wini 230
    Poziom 23  

    Witam

    Skuter ten ma blokadę prędkości.
    Czy coś sie może zepsuć w skuterze jeśli po przejechaniu 300 km dalej będę jeździł bez wymiany oleju silnikowego. Olej ten wymieniają na przeglądzie, który już zamówiłem w serwisie i mają przyjechać do mnie, ale nie śpieszą się z tym. Przejechałem już nim 420 km, czy można dalej jeździć? Teoretycznie po 350 km trzeba zrobić przegląd pod groźbą utraty gwarancji, ale panowie z serwisu na pewno nie zdążą przyjechać w ciągu 14 dni, które mają na realizację zamówienia, dlatego zaryzykowałem i jeżdżę dalej. W razie czego powiem, że oni też nie wywiązali się z umowy. W końcu kupiłem skuter żeby nim jeździć, a nie żeby stał bezczynnie, zresztą pan w serwisie mówił, że mogę dociągnąć do 400km. Tylko czy to nie spowoduje jakiejś jego awarii?

    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #25 16 Sie 2008 12:01
    smoq76
    Poziom 10  

    Witam.
    Te blokady w skuterach są trochę na wyrost.
    Mam taki skuter od nowości. Przez pierwsze kilometry oczywiście stosowałem się do instrukcji (mowa o docieraniu). Przeglądy gwarancyjne zawsze terminowo. Teraz mam przejechane ponad 4500 tyś km.
    Jak na razie ok. Ale co do tych blokad, wiem tyle że mój skuter od nowości zamykał licznik (65 km/h) i tak jest do tej pory, więc o żadnych blokadach nie może by mowy. Oczywiście nie twierdzę, ża tak należy jeździc . Ja średnio nie przekraczam 45 km/h.

    0
  • Pomocny post
    #26 23 Sie 2008 22:18
    kasiewicz1
    Poziom 10  

    Przyłącze się.Nie nic się nie stanie.Olej po 300km wymienia się dlatego gdyż przez pierwsze 300km silnik sie najbardziej intrenstywnie dociera jest najwieksze tarcie opór i temperatura.A proces technologiczny nie jest idealny i na cylindrze tłoku i pierścieniach zostana jakies nie rownosci ktore muszą się spasować.I w oleju są śladowe ilości opiłków które mogą uszkodzić slinik. Przypomne ze docieranie nie polega tylko na dotarciu tłoka i pierscieni lecz takze na dotarciu łożysk na wale oraz przekładni skutera. Jak ktoś ma jeszcze pytania postaram sie odpowiedzieć.

    0
  • #27 07 Paź 2008 23:23
    bbmotor
    Poziom 14  

    Ten temat jest bez sensu jak ta lokata z reklamy.
    Gość źle dotarł silnik i tyle. Może pojeździ 3000 km może 15000. Silnik nie będzie miał mocy takiej jak prawidłowo dotarty.
    A jeśli serwis jest kumaty to wypnie się na gwarancję. Bo niby dlaczego mają uznać winę materiału? Bo nie jedzie 70km/h? Motorower ma jechać max. 45km/h.
    Chyba to tyle.

    0