Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Gniazdo komputera wspomagania Twingo

kamiloosek 05 Aug 2008 17:28 12204 12
Przewód Toplex
  • #1
    kamiloosek
    Level 10  
    Witam czy mógłby mi ktoś przybliżyć gdzie są jakie numery styków do komputera wspomagania w Renault Twingo??
    Mam komputer bez okablowania i nie wiem gdzie co jest.
    Z góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam

    Poniżej fotka komputera...

    Gniazdo komputera wspomagania Twingo
  • Przewód Toplex
  • Przewód Toplex
  • #5
    kameleon1983
    Level 13  
    moze to ci pomoze
    Gniazdo komputera wspomagania Twingo
    1-kolumna kierownicza
    2- silnik elektryczny
    3- czujnik momentu obrotowego
    4- maglownica
    5- komputer
    6- sterownik wspomagania (kalkulator)
    7- dioda Led
    8- gniazdo diagnostyczne
    9- czujnik predkosci obrotowej (pedkowsci pojzadu)
  • #7
    kameleon1983
    Level 13  
    tu masz tez opis z jednego z forum wdg schematu ktory zamiescilem w 3 poscie

    ,,1) staly plus (czerwony gruby) przez bezp. 30A => podlaczylem w skrzynce bezp. pod maska z wejscia duzego 60A bezpiecznika.
    2) mase (czarny gruby) do punktu masy NC na lewym przednim slupku => pod najblizsza srube na karoserii
    3) plus po przekreceniu stacyjki (zolty) przez bezp. 5A => z puszki bezpiecznikow, z wejscia bezpieczniaka 30A do elektrycznych szyb
    4) sygnal z czujnika predkosci (zielony cienki) => z zlacza predkosciomierza, pin 7 - przewod zielony cienki
    5) sygnal z komputera wtrysku (pomaranczowy cienki) pin 23 lub pin 2 na plytce bezp./przekaznikow przy akumulatorze => z plytki bezpiecznikow i przekaznikow pod maska, pin 2 pomaranczowy cienki
    6) mase dla kontrolki wspomagania z komp. wspomagania (zielony gruby) => pin 13 w wtyczce panelu kontrolek
    i ew. jej zasilanie (jesli go nie ma) z plytki bezpiecznikow pod kierownica (A19) => to polaczenie juz bylo nic nie musialem robic,
    oraz jesli jej nie ma zainstalowac sama kontrolke => kontrolka juz byla, nawet z zarowka :-).
    7) sygnal z komp. wspomagania do gniazda diagnostycznego:
    - pomaranczowy gruby => pin 8 w gniezdzie diagnostycznym => tego nie chcialo mi sie montowac przeciagnalem tylko przewody do skrzynki bezp. pod maska
    - zielony gruby => pin 9 w gniezdzie diagnostycznym => tego nie chcialo mi sie montowac przeciagnalem tylko przewody do skrzynki bezp. pod maska, moze kiedys dokoncze.

    Oczywiscie zalozylem tez 2 nowe plaskie bezpiczniki z oprawkami 30A i 5A na zasilaniu wspomagania i zasilaniu komputera wspomagania (zakladamy je jak najblizej zrodla z ktorego czerpiemy prad).

    Uruchomienie:
    Po przekreceniu kluczyka zaplonu w pozycje ACC swieci sie kontrolka wspomagania ktora gasnie w chwile po uruchomieniu silnika i wtedy wspomaganie juz dziala"

    jak masz oryginalna wiazke kabli z wtyczkami to z niczym nie powinno byc problemu chyba ze oryginalnych kabelkow nie posiadasz i ciagniesz kabelki z kazdego urzadzenia
  • #10
    User removed account
    Level 1  
  • #11
    dzikipumba
    Level 7  
    [quote="kameleon1983"]tu masz tez opis z jednego z forum wdg schematu ktory zamiescilem w 3 poscie

    ,,1) staly plus (czerwony gruby) przez bezp. 30A => podlaczylem w skrzynce bezp. pod maska z wejscia duzego 60A bezpiecznika.
    2) mase (czarny gruby) do punktu masy NC na lewym przednim slupku => pod najblizsza srube na karoserii
    3) plus po przekreceniu stacyjki (zolty) przez bezp. 5A => z puszki bezpiecznikow, z wejscia bezpieczniaka 30A do elektrycznych szyb
    4) sygnal z czujnika predkosci (zielony cienki) => z zlacza predkosciomierza, pin 7 - przewod zielony cienki
    5) sygnal z komputera wtrysku (pomaranczowy cienki) pin 23 lub pin 2 na plytce bezp./przekaznikow przy akumulatorze => z plytki bezpiecznikow i przekaznikow pod maska, pin 2 pomaranczowy cienki
    6) mase dla kontrolki wspomagania z komp. wspomagania (zielony gruby) => pin 13 w wtyczce panelu kontrolek
    i ew. jej zasilanie (jesli go nie ma) z plytki bezpiecznikow pod kierownica (A19) => to polaczenie juz bylo nic nie musialem robic,
    oraz jesli jej nie ma zainstalowac sama kontrolke => kontrolka juz byla, nawet z zarowka :-).
    7) sygnal z komp. wspomagania do gniazda diagnostycznego:
    - pomaranczowy gruby => pin 8 w gniezdzie diagnostycznym => tego nie chcialo mi sie montowac przeciagnalem tylko przewody do skrzynki bezp. pod maska
    - zielony gruby => pin 9 w gniezdzie diagnostycznym => tego nie chcialo mi sie montowac przeciagnalem tylko przewody do skrzynki bezp. pod maska, moze kiedys dokoncze.

    Oczywiscie zalozylem tez 2 nowe plaskie bezpiczniki z oprawkami 30A i 5A na zasilaniu wspomagania i zasilaniu komputera wspomagania (zakladamy je jak najblizej zrodla z ktorego czerpiemy prad).

    Uruchomienie:
    Po przekreceniu kluczyka zaplonu w pozycje ACC swieci sie kontrolka wspomagania ktora gasnie w chwile po uruchomieniu silnika i wtedy wspomaganie juz dziala"

    jak masz oryginalna wiazke kabli z wtyczkami to z niczym nie powinno byc problemu chyba ze oryginalnych kabelkow nie posiadasz i ciagniesz kabelki z kazdego urzadzenia[/quote


    Witam! Panowie,odgrzewam temat! Właśnie walcze ze wspomaganiem,w Twingo I z 2001 roku wszsystko zodnie z opisem TYLKO mam problem z punktem 5 powyzszego opisu... za diabla nie moge znalezc tego przewodu,gdzie go szukac w ktorej kostce.....jaki kolor, jak liczyc piny kostki bez opisu,w innym watku wyczytałem ze rozowy....mam wiazke z obcietymi przewodami i dwa pomaranczowe (sa takie same) dwa zielone(sa takie same) nie ma ze grubszy cienszy, ale to juz rozszyfrowane, zólty i czerwony z czarnym (plus minus)
  • #12
    User removed account
    Level 1  
  • #13
    apawlak21
    Level 1  
    Panowie. Czy ktoś może napisać które minimum sygnały należy zapewnić, żeby wspomaganie ruszylo? Planuję podłączenie wspomagania z Twingo I w pojeździe własnej konstrukcji typu buggy.
    Pozdrawiam.