Witam czy mógłby mi ktoś przybliżyć gdzie są jakie numery styków do komputera wspomagania w Renault Twingo??
Mam komputer bez okablowania i nie wiem gdzie co jest.
Z góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam
tu masz tez opis z jednego z forum wdg schematu ktory zamiescilem w 3 poscie
,,1) staly plus (czerwony gruby) przez bezp. 30A => podlaczylem w skrzynce bezp. pod maska z wejscia duzego 60A bezpiecznika.
2) mase (czarny gruby) do punktu masy NC na lewym przednim slupku => pod najblizsza srube na karoserii
3) plus po przekreceniu stacyjki (zolty) przez bezp. 5A => z puszki bezpiecznikow, z wejscia bezpieczniaka 30A do elektrycznych szyb
4) sygnal z czujnika predkosci (zielony cienki) => z zlacza predkosciomierza, pin 7 - przewod zielony cienki
5) sygnal z komputera wtrysku (pomaranczowy cienki) pin 23 lub pin 2 na plytce bezp./przekaznikow przy akumulatorze => z plytki bezpiecznikow i przekaznikow pod maska, pin 2 pomaranczowy cienki
6) mase dla kontrolki wspomagania z komp. wspomagania (zielony gruby) => pin 13 w wtyczce panelu kontrolek
i ew. jej zasilanie (jesli go nie ma) z plytki bezpiecznikow pod kierownica (A19) => to polaczenie juz bylo nic nie musialem robic,
oraz jesli jej nie ma zainstalowac sama kontrolke => kontrolka juz byla, nawet z zarowka .
7) sygnal z komp. wspomagania do gniazda diagnostycznego:
- pomaranczowy gruby => pin 8 w gniezdzie diagnostycznym => tego nie chcialo mi sie montowac przeciagnalem tylko przewody do skrzynki bezp. pod maska
- zielony gruby => pin 9 w gniezdzie diagnostycznym => tego nie chcialo mi sie montowac przeciagnalem tylko przewody do skrzynki bezp. pod maska, moze kiedys dokoncze.
Oczywiscie zalozylem tez 2 nowe plaskie bezpiczniki z oprawkami 30A i 5A na zasilaniu wspomagania i zasilaniu komputera wspomagania (zakladamy je jak najblizej zrodla z ktorego czerpiemy prad).
Uruchomienie:
Po przekreceniu kluczyka zaplonu w pozycje ACC swieci sie kontrolka wspomagania ktora gasnie w chwile po uruchomieniu silnika i wtedy wspomaganie juz dziala"
jak masz oryginalna wiazke kabli z wtyczkami to z niczym nie powinno byc problemu chyba ze oryginalnych kabelkow nie posiadasz i ciagniesz kabelki z kazdego urzadzenia
posiadam jeszcze jeden schemat do twingo
moze z niego odczytasz jak dokladnie polaczyc kabelki z czujnika momentu obrotowego z sterownikiem wspomagania
Witam czy mógłby mi ktoś przybliżyć gdzie są jakie numery styków do komputera wspomagania w Renault Twingo??
Mam komputer bez okablowania i nie wiem gdzie co jest.
Z góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam
Poniżej fotka komputera...
witam i udalo ci sie zalozyc to wspomaganie ? Ktore to twingo I czy II ?
[quote="kameleon1983"]tu masz tez opis z jednego z forum wdg schematu ktory zamiescilem w 3 poscie
,,1) staly plus (czerwony gruby) przez bezp. 30A => podlaczylem w skrzynce bezp. pod maska z wejscia duzego 60A bezpiecznika.
2) mase (czarny gruby) do punktu masy NC na lewym przednim slupku => pod najblizsza srube na karoserii
3) plus po przekreceniu stacyjki (zolty) przez bezp. 5A => z puszki bezpiecznikow, z wejscia bezpieczniaka 30A do elektrycznych szyb
4) sygnal z czujnika predkosci (zielony cienki) => z zlacza predkosciomierza, pin 7 - przewod zielony cienki
5) sygnal z komputera wtrysku (pomaranczowy cienki) pin 23 lub pin 2 na plytce bezp./przekaznikow przy akumulatorze => z plytki bezpiecznikow i przekaznikow pod maska, pin 2 pomaranczowy cienki
6) mase dla kontrolki wspomagania z komp. wspomagania (zielony gruby) => pin 13 w wtyczce panelu kontrolek
i ew. jej zasilanie (jesli go nie ma) z plytki bezpiecznikow pod kierownica (A19) => to polaczenie juz bylo nic nie musialem robic,
oraz jesli jej nie ma zainstalowac sama kontrolke => kontrolka juz byla, nawet z zarowka .
7) sygnal z komp. wspomagania do gniazda diagnostycznego:
- pomaranczowy gruby => pin 8 w gniezdzie diagnostycznym => tego nie chcialo mi sie montowac przeciagnalem tylko przewody do skrzynki bezp. pod maska
- zielony gruby => pin 9 w gniezdzie diagnostycznym => tego nie chcialo mi sie montowac przeciagnalem tylko przewody do skrzynki bezp. pod maska, moze kiedys dokoncze.
Oczywiscie zalozylem tez 2 nowe plaskie bezpiczniki z oprawkami 30A i 5A na zasilaniu wspomagania i zasilaniu komputera wspomagania (zakladamy je jak najblizej zrodla z ktorego czerpiemy prad).
Uruchomienie:
Po przekreceniu kluczyka zaplonu w pozycje ACC swieci sie kontrolka wspomagania ktora gasnie w chwile po uruchomieniu silnika i wtedy wspomaganie juz dziala"
jak masz oryginalna wiazke kabli z wtyczkami to z niczym nie powinno byc problemu chyba ze oryginalnych kabelkow nie posiadasz i ciagniesz kabelki z kazdego urzadzenia[/quote
Witam! Panowie,odgrzewam temat! Właśnie walcze ze wspomaganiem,w Twingo I z 2001 roku wszsystko zodnie z opisem TYLKO mam problem z punktem 5 powyzszego opisu... za diabla nie moge znalezc tego przewodu,gdzie go szukac w ktorej kostce.....jaki kolor, jak liczyc piny kostki bez opisu,w innym watku wyczytałem ze rozowy....mam wiazke z obcietymi przewodami i dwa pomaranczowe (sa takie same) dwa zielone(sa takie same) nie ma ze grubszy cienszy, ale to juz rozszyfrowane, zólty i czerwony z czarnym (plus minus)
Witam potrzebuje pomocy bo mam wspomaganie od twingo 1. i potrzebuje opisu do wtyczek a z twojego schematu okazuje sie ze wtyczki brązowa i biała wogóle nie są opisane. Załączam zdjęcie.
Panowie. Czy ktoś może napisać które minimum sygnały należy zapewnić, żeby wspomaganie ruszylo? Planuję podłączenie wspomagania z Twingo I w pojeździe własnej konstrukcji typu buggy.
Pozdrawiam.