Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Gniazdo komputera wspomagania Twingo

05 Aug 2008 17:28 11700 12
  • Level 10  
    Witam czy mógłby mi ktoś przybliżyć gdzie są jakie numery styków do komputera wspomagania w Renault Twingo??
    Mam komputer bez okablowania i nie wiem gdzie co jest.
    Z góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam

    Poniżej fotka komputera...

    Gniazdo komputera wspomagania Twingo
  • User under supervision
    Mam podobny problem. Ruszyło coś u ciebie.
  • User under supervision
    Jedno pytanie : gdzie tu podłaczyć czujnik skrętu?
  • Level 13  
    moze to ci pomoze
    Gniazdo komputera wspomagania Twingo
    1-kolumna kierownicza
    2- silnik elektryczny
    3- czujnik momentu obrotowego
    4- maglownica
    5- komputer
    6- sterownik wspomagania (kalkulator)
    7- dioda Led
    8- gniazdo diagnostyczne
    9- czujnik predkosci obrotowej (pedkowsci pojzadu)
  • User under supervision
    Nie znam tylko połaczenia 3 z 6.
  • Level 13  
    tu masz tez opis z jednego z forum wdg schematu ktory zamiescilem w 3 poscie

    ,,1) staly plus (czerwony gruby) przez bezp. 30A => podlaczylem w skrzynce bezp. pod maska z wejscia duzego 60A bezpiecznika.
    2) mase (czarny gruby) do punktu masy NC na lewym przednim slupku => pod najblizsza srube na karoserii
    3) plus po przekreceniu stacyjki (zolty) przez bezp. 5A => z puszki bezpiecznikow, z wejscia bezpieczniaka 30A do elektrycznych szyb
    4) sygnal z czujnika predkosci (zielony cienki) => z zlacza predkosciomierza, pin 7 - przewod zielony cienki
    5) sygnal z komputera wtrysku (pomaranczowy cienki) pin 23 lub pin 2 na plytce bezp./przekaznikow przy akumulatorze => z plytki bezpiecznikow i przekaznikow pod maska, pin 2 pomaranczowy cienki
    6) mase dla kontrolki wspomagania z komp. wspomagania (zielony gruby) => pin 13 w wtyczce panelu kontrolek
    i ew. jej zasilanie (jesli go nie ma) z plytki bezpiecznikow pod kierownica (A19) => to polaczenie juz bylo nic nie musialem robic,
    oraz jesli jej nie ma zainstalowac sama kontrolke => kontrolka juz byla, nawet z zarowka :-).
    7) sygnal z komp. wspomagania do gniazda diagnostycznego:
    - pomaranczowy gruby => pin 8 w gniezdzie diagnostycznym => tego nie chcialo mi sie montowac przeciagnalem tylko przewody do skrzynki bezp. pod maska
    - zielony gruby => pin 9 w gniezdzie diagnostycznym => tego nie chcialo mi sie montowac przeciagnalem tylko przewody do skrzynki bezp. pod maska, moze kiedys dokoncze.

    Oczywiscie zalozylem tez 2 nowe plaskie bezpiczniki z oprawkami 30A i 5A na zasilaniu wspomagania i zasilaniu komputera wspomagania (zakladamy je jak najblizej zrodla z ktorego czerpiemy prad).

    Uruchomienie:
    Po przekreceniu kluczyka zaplonu w pozycje ACC swieci sie kontrolka wspomagania ktora gasnie w chwile po uruchomieniu silnika i wtedy wspomaganie juz dziala"

    jak masz oryginalna wiazke kabli z wtyczkami to z niczym nie powinno byc problemu chyba ze oryginalnych kabelkow nie posiadasz i ciagniesz kabelki z kazdego urzadzenia
  • Level 1  
  • Level 6  
    [quote="kameleon1983"]tu masz tez opis z jednego z forum wdg schematu ktory zamiescilem w 3 poscie

    ,,1) staly plus (czerwony gruby) przez bezp. 30A => podlaczylem w skrzynce bezp. pod maska z wejscia duzego 60A bezpiecznika.
    2) mase (czarny gruby) do punktu masy NC na lewym przednim slupku => pod najblizsza srube na karoserii
    3) plus po przekreceniu stacyjki (zolty) przez bezp. 5A => z puszki bezpiecznikow, z wejscia bezpieczniaka 30A do elektrycznych szyb
    4) sygnal z czujnika predkosci (zielony cienki) => z zlacza predkosciomierza, pin 7 - przewod zielony cienki
    5) sygnal z komputera wtrysku (pomaranczowy cienki) pin 23 lub pin 2 na plytce bezp./przekaznikow przy akumulatorze => z plytki bezpiecznikow i przekaznikow pod maska, pin 2 pomaranczowy cienki
    6) mase dla kontrolki wspomagania z komp. wspomagania (zielony gruby) => pin 13 w wtyczce panelu kontrolek
    i ew. jej zasilanie (jesli go nie ma) z plytki bezpiecznikow pod kierownica (A19) => to polaczenie juz bylo nic nie musialem robic,
    oraz jesli jej nie ma zainstalowac sama kontrolke => kontrolka juz byla, nawet z zarowka :-).
    7) sygnal z komp. wspomagania do gniazda diagnostycznego:
    - pomaranczowy gruby => pin 8 w gniezdzie diagnostycznym => tego nie chcialo mi sie montowac przeciagnalem tylko przewody do skrzynki bezp. pod maska
    - zielony gruby => pin 9 w gniezdzie diagnostycznym => tego nie chcialo mi sie montowac przeciagnalem tylko przewody do skrzynki bezp. pod maska, moze kiedys dokoncze.

    Oczywiscie zalozylem tez 2 nowe plaskie bezpiczniki z oprawkami 30A i 5A na zasilaniu wspomagania i zasilaniu komputera wspomagania (zakladamy je jak najblizej zrodla z ktorego czerpiemy prad).

    Uruchomienie:
    Po przekreceniu kluczyka zaplonu w pozycje ACC swieci sie kontrolka wspomagania ktora gasnie w chwile po uruchomieniu silnika i wtedy wspomaganie juz dziala"

    jak masz oryginalna wiazke kabli z wtyczkami to z niczym nie powinno byc problemu chyba ze oryginalnych kabelkow nie posiadasz i ciagniesz kabelki z kazdego urzadzenia[/quote


    Witam! Panowie,odgrzewam temat! Właśnie walcze ze wspomaganiem,w Twingo I z 2001 roku wszsystko zodnie z opisem TYLKO mam problem z punktem 5 powyzszego opisu... za diabla nie moge znalezc tego przewodu,gdzie go szukac w ktorej kostce.....jaki kolor, jak liczyc piny kostki bez opisu,w innym watku wyczytałem ze rozowy....mam wiazke z obcietymi przewodami i dwa pomaranczowe (sa takie same) dwa zielone(sa takie same) nie ma ze grubszy cienszy, ale to juz rozszyfrowane, zólty i czerwony z czarnym (plus minus)
  • Level 1  
  • Level 1  
    Panowie. Czy ktoś może napisać które minimum sygnały należy zapewnić, żeby wspomaganie ruszylo? Planuję podłączenie wspomagania z Twingo I w pojeździe własnej konstrukcji typu buggy.
    Pozdrawiam.