Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 3 1.6 94 r - defekt czujnik halla

Kursaxx 05 Sie 2008 19:22 18724 15
  • #1 05 Sie 2008 19:22
    Kursaxx
    Poziom 15  

    Witam .
    Odczyt defektu vagiem 515 czujnik halla-G 40 brak sygnału .
    Został wymieniony nowy czujnik halla w kopułce .
    Na włączonym zapłonie nie da sie skasować defektu , a gdy silnik pracuje da sie skasować , ale jak sie zgasi auto i włączy zapłon defekt jest .
    Auto zapala normalnie .
    Jeszcze jedno pytanie w tym aucie jest sterownik ? jak tak to gdzie sie znajduje
    dziękuje z góry za pomoc

    0 15
  • #2 05 Sie 2008 19:45
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 05 Sie 2008 20:44
    580935
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 05 Sie 2008 21:19
    Kursaxx
    Poziom 15  

    pierwsze tak pomyślałem że tak może ma być , ale wychodziło by z tego że nie wie gdzie jaki cylinder sie znajduje żeby zapłon zapodać , wiec dlatego
    wole zapytać :)
    na pewno tak ma być ?
    na jak jest z tym sterownikiem wtrysku gdzie on sie znajduje ?
    pozdrawiam

    0
  • #5 05 Sie 2008 21:25
    adam7009
    Poziom 38  

    Kursaxx napisał:

    na jak jest z tym sterownikiem wtrysku gdzie on sie znajduje ?
    pozdrawiam
    na podszybiu ,pod plastikami.

    0
  • #6 05 Sie 2008 23:52
    dav1978
    Poziom 2  

    Witam wszystkich chciałbym podzielić sie podobnym problemem. Mam seata cordobę sx 1595 AFT,trochę nietypowy i dość dziwny silnik z kolektorem dolotowym na "górze",do rzeczy.Więc pewnego dnia jadąc przejeżdżałem przez "leżącego policjanta" auto zgasło,trochę zaniepokoiło mnie,następna wskazówka dziwnych objawów,rozgrzany silnik nie chce odpalić,tzn dusi sie i trzeba go przytrzymać gazując,to pomaga odpala i jedzie dalej i ostatnia rzecz nie przekraczał 5000 obrotów na jałowym biegu,a podczas jazdy na 5tym biegu max 4100 i można go pchać z górki ponad 130 nie pojedzie. Operacja komputer sonda lambda,oraz błąd 00515 g40,mówi o hallu,zaznaczam,że miałem aparat sagem hall niewymienialny potrzeba nowy aparat i jest problem bo sagemów już nie robią. Więc wymieniam sondę i na komputer,już nie ma błędu sondy,ale nadal błąd 00515 g40 hall sender,więc po czasie wymieniam na boscha i co? Aparat nówka,hall też i wiecie co? Dalej jak rozgrzany nie pali,dalej pow 5000 na luzie nie przekroczy a powinien iść do 6250 teoretycznie,można się pochlastać nie? Co tu można zrobić czy ktoś wie? Help!

    0
  • #7 06 Sie 2008 00:26
    norek
    Poziom 16  

    dav1978 napisał:
    Witam wszystkich chciałbym podzielić sie podobnym problemem. Mam seata cordobę sx 1595 AFT,trochę nietypowy i dość dziwny silnik z kolektorem dolotowym na "górze",do rzeczy.Więc pewnego dnia jadąc przejeżdżałem przez "leżącego policjanta" auto zgasło,trochę zaniepokoiło mnie,następna wskazówka dziwnych objawów,rozgrzany silnik nie chce odpalić,tzn dusi sie i trzeba go przytrzymać gazując,to pomaga odpala i jedzie dalej i ostatnia rzecz nie przekraczał 5000 obrotów na jałowym biegu,a podczas jazdy na 5tym biegu max 4100 i można go pchać z górki ponad 130 nie pojedzie. Operacja komputer sonda lambda,oraz błąd 00515 g40,mówi o hallu,zaznaczam,że miałem aparat sagem hall niewymienialny potrzeba nowy aparat i jest problem bo sagemów już nie robią. Więc wymieniam sondę i na komputer,już nie ma błędu sondy,ale nadal błąd 00515 g40 hall sender,więc po czasie wymieniam na boscha i co? Aparat nówka,hall też i wiecie co? Dalej jak rozgrzany nie pali,dalej pow 5000 na luzie nie przekroczy a powinien iść do 6250 teoretycznie,można się pochlastać nie? Co tu można zrobić czy ktoś wie? Help!
    podmien czujnik temp.silnika

    Dodano po 1 [minuty]:

    jesli dalej nici to przepływke

    2
  • #8 06 Sie 2008 21:44
    dav1978
    Poziom 2  

    dodam tylko,że cewkę wymieniłem z oryginalnej na nową dwa lata temu,więc powinna grać,auto mam 2,5 roku i zdążyłem wymienić świece 2 razy,tak nawiasem pytając jak często się je wymienia? Dodam że rocznie robię około 12000 km i tyle mają moje świece,jutro wymienię kable wysokiego napięcia,bo też są od nowości i przy okazji sprawdzę przepływkę, doda,że przepustnica jest ok. Dam znać o postępach (jeśli jakieś będą). :D

    0
  • #9 06 Sie 2008 22:51
    momik12
    Poziom 31  

    Jak dalej tak pojdzie to wymienisz caly silnik.Zrob porzadná diagnostyke.

    0
  • #10 10 Sie 2008 18:30
    dav1978
    Poziom 2  

    Chyba już coś wiem po diagnostyce (w dwóch różnych miejscach)wyskakuje dalej ten błąd 00515 hall sender G40 signal outside tolerance,gdy skasuję błąd na skanerze podczas pracy silnika silnik ożywa dochodzi do max obrotów fajnie się kręci,ale po wyłączeniu auta,zapłonu itp,błąd wraca jak boomerang.Wniosek więc kolejna wizyta zaplanowana na wtorek prawdopodobnie przeskoczył pasek rozrządu i wszystko jest pochrzanione,temu nie ma mocy,faluje i nie odpala jak jest ciepły.Dam znać co wyszło. Dodam,że kable sprawdzone i wszystko gra.

    0
  • #11 17 Wrz 2008 20:07
    bombel20
    Poziom 17  

    daj znać co było z tym silnikiem, bo w mojej Cordobie SX to samo sie dzieje.......

    0
  • #12 03 Lis 2008 16:24
    KaziuK
    Poziom 10  

    dav1978 napisał:
    ... jedzie dalej i ostatnia rzecz nie przekraczał 5000 obrotów na jałowym biegu,a podczas jazdy na 5tym biegu max 4100 i można go pchać z górki ponad 130 nie pojedzie. Operacja komputer sonda lambda,oraz błąd 00515 g40,mówi o hallu,zaznaczam,że miałem aparat sagem hall niewymienialny potrzeba nowy aparat i jest problem bo sagemów już nie robią. Więc wymieniam sondę i na komputer,już nie ma błędu sondy,ale nadal błąd 00515 g40 hall sender,więc po czasie wymieniam na boscha i co? Aparat nówka,hall też i wiecie co? Dalej jak rozgrzany nie pali,dalej pow 5000 na luzie nie przekroczy a powinien iść do 6250 teoretycznie,można się pochlastać nie? Co tu można zrobić czy ktoś wie? Help!


    Witam

    Mam identyczny problem u siebie w Golfie 3 GTI 2.0 v8
    Jezeli rozwiazalem u siebie problem z tym hallem i niemozliwoscia osiagniecia wiekszych obrotow niz 5000 to bardzo prosze o porade co zrobic. ja bylem u 5 machanikow i kazdy mowi co innego, chce wymieniac co innego, zanim zamowie nowe przewoy zaplonowe, nowego halla to chcialbym poznac Twoje rozwiazanie problemu.

    Pozdrawiam
    Kris

    0
  • #13 23 Wrz 2009 23:12
    longerr86
    Poziom 2  

    Kolego mam ten sam problem nowy czujnik halla nowe swiece przewody palec kopułka.... i max 140 i jak gwałtowie wcisne gaz to faluje do 4 tys i nic odpisz jak do czegoś dojdziesz bo juz zgłupiec mozna

    0
  • #14 23 Wrz 2009 23:20
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 24 Wrz 2009 00:12
    KaziuK
    Poziom 10  

    witam,
    Wymieniłem sondę lambda i kolejny raz czujnik hala. Problem z obrotami zniknął.
    Jednak po pewnym czasie pojawił się problem z nadmiernym pożeraniem gazu.
    Wyciąłem katalizator (mam 220tyś przejechane - licznik nie ruszany), wstawiłem strumienicę za 100 :) i spalanie LPG spadło z ok 18l do 12l trasa miasto.
    Kolejnym elementem jaki będę wymieniał to parownik, instalacja LPG ma już 5 lat (prawie 100tyś przejechane) kilka razy już czyściłem parownik ale nie ma sensu się bawić w wymianę gumek, membrany itp. gdyż okazało się, że parownik jaki mi wsadzono to wersja dla silników do 100KM. do 250zł kupię nowy odpowiedni parownik i wymienię. Liczę, że wtedy znikną problemy z przygasaniem i problemy z reakcją na wciskanie gazu przy zimnym silniku. Na benzynie śmiga super ale właśnie jak jest nierozgrzany to na LPG ma sporą zadyszkę.

    0
  • #16 21 Gru 2009 13:06
    tczluos
    Poziom 1  

    Czesc mam podobny proble auto nie przekracza 4500 tys. obrotów .Miałem problem i zrobilismy go porostu trzeba ustawic rozrzad w punkcie zero i aparat zaplonowy w punkcie zero i problem zniknie . teraz mam ten sam problem mechanicy robili mi silnik i zle ustawili aparat i pokazuje czujnik halla ale jade do mojego collo i ustawimy należycie pozdro.

    1