Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

różnicówka domek sprzęt AGD

05 Sie 2008 22:29 6588 38
  • Poziom 9  
    Pomóżcie mam problem, w nowej instalcji w domku jednorodzinnych po odpleniu instalacji elektrycznej różnicówka wyrzuca urządzenia typu mikrofala i piekarnik, dlaczego?? Czym jest to spowodowane?? Prosze napisać prostym językiem bo czytałam już na foum sle nie rozumiem;-)
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 10  
    a innych urzadzen: pralka, lodowka, zmywarka nie wyrzuca?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 9  
    włąśnie nie, mam narazie tylko zmywarkę i lodówkę ze sprzętu i tego nie wyrzuca ale są podłączone pod inne gniazda nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, elektryk powiedział że to nie jego wina, i co ja mam biedna teraz robić??
  • Poziom 21  
    Sprawdź czy wyrzuca różnicówke bez włączonych urządzeń. Jeśli tak to wina instalacji. Jeśli po włączeniu to urządzeń.

    ad 1. Sprawdz czy nie jest zamieniony przewód neutralny z uziemieniem(niebieski z żółto zielonym)
    ad 2. poszukaj zwarcia do obudowy

    jak nie pomoże to pomyślimy

    pozdrawiam
  • Poziom 9  
    dziękuję ślicznie ale na to chwilę wiem to że nieuruchomiona mikrofala i piekernik nie wyłączają różnicówki wyłącza ją dopiero np. włączenie piekarnika lub mikrofali na 1min. stan czuwania nie przeszkadza
  • Poziom 21  
    to podłącz inne urządzenia, radio telewizor, lampkę, jak badzie działać poprawnie to uwierzymy elektrykowi i poszukamy problemu w sprzęcie:)
  • Poziom 9  
    czyli mam podłączyc pod to gniazdo coś innego tak??pod to co jest mikrofala i piekarnik??
  • Poziom 10  
    tak podepnij co innego co posiada przewod ochronny najlepiej
  • Poziom 9  
    ok jejku a co to jest przewód ochronny to ten z uziemieniem?? aha a elektryk mówił mi że odłączy różnicówkę od tych urządzeń czy dobrze mówi??
  • Poziom 10  
    a czy TY aby nie masz na 1 obwodzie calej instalacji kuchni?
  • Poziom 9  
    nie nie mam, tylko kuchenka i mikrofala jest na jednym i to włsnie wyrzuca
  • Poziom 10  
    rozumiem ze roznicowka jest tylko na tym obwodziwe? czy masz ich wiecej - roznicowek
  • Poziom 9  
    I RZĄD


    1. Gniazda kuchnia.
    2,3, Gniazda kuchnia wył. różnicowo prądowy
    4, Gniazda Łazienka parter i I piętro
    5, Zasilanie Wanna
    6,7, Wył. różnicowo prądowy na obwody w łazience
    8, Oświetlenie Salon Kuchnia
    9,Oświetlenie Korytarz, mały pokój,
    10, Zasilanie Alarm, Domofon,



    I I RZĄD


    13, Gniazdo Piekarnik, mikrofala
    14, Gniazdo kuchnia i okap
    15, Gniazdo zmywarka
    16,Gniazda pokój mały parter i pokój nad nim
    17. Gniazda Salon
    18. Gniazda garaż
    19, Gniazda I piętro sypialni i mały pokój.
    20, Oświetlenie garaż i przed garażem
    21, Oświetlenie I piętro
    22, 23,24, Gniazdo 3F w garażu



    I I I RZĄD


    25,26,27, Wyłącznik Główny
    28,29,30,31 Wyłącznik Przeciw przepięciowy
    32,33,34,35 Wyłącznik różnicowo prądowy 300 mA
    36, Zasilanie obwodów zewnętrznych i napędów do bram

    Dodano po 22 [sekundy]:

    to dał mi elektryk

    Dodano po 44 [sekundy]:

    martwię się czy wszystko jest ok
  • Poziom 10  
    podlacz pod 6,7 mikrofale i zobacz czy wybije roznicowke, wtwedy bedzie pewne czy to wina urzadzenia czy elektryka
  • Poziom 9  
    ok spróbuję, dziękuję ślicznie

    Dodano po 1 [minuty]:

    czyli jak wybije to wina kogo;-)
  • Poziom 25  
    Jesli na tym samym obwodzie wywali przy podlaczeniu innego urzadzenia to przypuszczalnie obwod jest wadliwy i elektryk musi poprawic co zepsul :]
  • Poziom 10  
    jaka masz roznicowke? 25A/30mA? i jaki bezpiecznik za nia?
  • Poziom 9  
    tego nie wiem muszę zapytać, dzięki za sugestie
  • Poziom 10  
    nie pytaj tylko zobacz w rozdzielni 2,3 jakie jest zabezpieczenie i roznicowka, masz napisane B10,B16 itd
    .Byc moze mikrofalowka i piekarnik daja za duze obciazenie i dlatego wali. A czy dzieje sie tak samo jak wlaczysz kazde z tych urzadzen osobno niezaleznie od 2giego?
  • Poziom 16  
    Spróbuj podpiąć mikrofale pod inne gniazdko w domu by sprawdzić zachowanie się różnicówki. Podaj też jaka masz tą różnicówkę i bezpiecznik na gnieździe. Jeżeli różnicówka będzi dalej wybijana proponuje dostac sie do rozdzielki i odlaczyc kabel uziemiajacy (zolto-zielony) i ponownie sprawdzic zachowanie sie instalacji.

    Wybijanie roznicowki moze tez byc spowodowane wadliwym dzialaniem urzadzenia (malo prawdopodobne) lub zlym dobraniem roznicowki do sieci w domu.
  • Poziom 12  
    w pierwszej kolejności trzeba sprawdzic urządzenie AGD tak jak pisali koledzy wczesniej, później szukac przyczyny w instalacji
  • Poziom 16  
    Sprzed AGD raczej raczko sie psuje w sposob powodujacy wywalanie roznicowki.

    PROTONII napisał:
    ...wyrzuca urządzenia typu mikrofala i piekarnik,...


    Uzytkownik pisal o 2 urzadzeniach a przypadki nie chodza w parze, dlatego polecam przepiac te urzadzenia do innych gniazd w sieci i sprawdzic jak zachowa sie roznicowka. Mozliwe ze roznicowka zostala zle dobrana lub zostal popelniony blad podczas podlanczania obwodu gniazda(nawet najlepszym ekektrykom sie to zdarza)
  • Poziom 9  
    w innych gniazdach nie wywala, a zabezpieczenie jest 16
  • Poziom 15  
    Niech elektryk sprawdzi wszystkie połączenia po drodze do gniazdek. Powodem może być nawet niewielkie iskrzenie na którymś z połączeń. Już się z czymś takim spotkałem.

    Problem na 100% jest związany z instalacją. Z tego co piszesz zabezpieczenie wyłącza się przy dużych obciążeniach. Czy jeżeli podłączysz do tych gniazd czajnik elektryczny, to problem też występuje? Jeżeli tak to chyba mam racje co do iskrzenia gdzieś na łączeniach.
    Czajnik jest idealny do takich eksperymentów, bo stanowi praktycznie idealne obciążenie rezystancyjne.

    O kurcze. Nie doczytałem, że piekarnik też wyłącza. Czyli zabawy z czajnikiem można sobie darować. Piekarnik jest również czystym obciążeniem rezystancyjnym.
  • Poziom 13  
    do zasilania urządzeń zabezpieczonych różnicówką elektryk podłączył ci przewód neutralny z innego obwodu albo połączył dwa obwody neutralne i dlatego różnicówka wyłącza L1 - faza, N- neutralny, PE-ochronny WRP - wyłącznik różnicowoprądowy, ODB - odbiornik energii (mikrofala itp)
    różnicówka domek sprzęt AGD
  • Poziom 15  
    napioo, jeżeli by tak było, to nic by nie działało w tych gniazdach.

    Poproś elektryka aby sprawdził za pomocą odpowiedniego miernika skuteczność zerowania i rezystancję pętli zwarcia w tych gniazdach.
  • Poziom 13  
    dodałem schemat, jeżeli przewód neutralny za różnicówką będzie podłączony z innym obwodem to tak to będzie wyglądało jak opisano wyżej zakładam że sprzęt agd jest sprawny jest jeszcze możliwość nieprawidłowego połączenia przewodów w gniazdach albo założone są mostki pomiędzy N i PE.
    Prawidłowe podłączenie przewodów w gnieździe na rysunku
    różnicówka domek sprzęt AGD
  • Poziom 15  
    napioo, podałeś dobry przykład jak nie powinno się wykonywać instalacji, ale w tym przypadku chyba nie o to chodzi. PROTONII napisała, że inne urządzenia w tym obwodzie działają, a nie mogłyby w układzie, który narysowałeś. Poczekajmy co na to odpowie elektryk.

    PROTONII pisze, że urządzenia działają podłączone do innych gniazd, czyli są sprawne.
  • Poziom 13  
    opieram się na stwierdzeniu w pierwszym poście że wyłącza różnicówka "pomiar skuteczności zerowania" - przestarzały termin prawidłowo powinno sie wykonać pomiar impedancji pętli zwarcia i badanie wyłącznika różnicowoprądowego. Po wykonaniu instalacji elektryk powinien wykonać pomiary i sporządzić protokół. Z opisu zabezpieczeń wynika
    1. Gniazda kuchnia. - zabezpieczenie całej kuchni
    2,3, Gniazda kuchnia wył. różnicowo prądowy - zabezpieczenie całej kuchni?

    I I RZĄD
    obwody za różnicówką czy mieszane?
    13, Gniazdo Piekarnik, mikrofala
    14, Gniazdo kuchnia i okap
    15, Gniazdo zmywarka

    możliwe że nie wszystkie obwody są za różnicówką
  • Poziom 12  
    a może pomiar rezystancji izolacji, wszystko możliwe ,ze wystepują prądy upływnościowe