Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Atu plus 1999 gotujący się akumulator

05 Sie 2008 23:54 5306 22
  • Poziom 10  
    może ktoś ma pomysł co mogło się stać w moim Polonezie?
    POLONEZ ATU 1,6 JEDNOPUNKTOWY WTRYSK BOSCHA
    oto problem: podczas jazdy nagle włączyły się wycieraczki,włączyła się kontrolka podgrzewania tylnej szyby i inna czerwona kontrolka,zjechałem na pobocze po otworzeniu maski okazało się że mam zagotowany akumulator z którego strasznie śmierdzi i wydobywa się para Akumulator był strasznie goracy.No i już nie dało się go uruchomić,kontrolki się nadal świeciły.Po ponownym naładowaniu akumulatora i podłączeniu go uruchomił się i z akumulatora sikał kwas, przekręcałem kluczyk w stacyjce aby wyłączyć silnik ale nie udało się ,wyłaczyłem silnik poprzez zdjęcie dwóch przewodów ze świec.
    Będę wdzięczny za rady ,z góry dziękuję
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 34  
    Być może regulator napięcia za alternatorem, który zawyża napięcie ładowania. Dokonaj pomiaru napięcia na aku, na zgaszonym i zapalonym silniku a się dowiesz .
  • Poziom 10  
    dzieki za rade ale jeszcze mała wskazówka jakie powinno byc na zgaszonym a jakie na zapalonym silniku?
  • Poziom 34  
    Na zgaszonym w okolicach 12V, choć po przeładowaniu aku może się teraz dziwnie zachowywać. Na zapalonym, powyżej 14V ale nie więcej niż 15.
  • Poziom 10  
    A czy jest jakiś inny sposób na wyłączenie silnika czy tylko zdejmując przewody ze świec. taki akumulat czy jeszcze sie nadaje czy to już szmelc ? /jest nowy kupiony miesiąc temu/
  • Poziom 2  
    Miałem taki przypadek, padł regulator napięcia w alternatorze i wygotował cały elektrolit, smród był przy tym niesamowity. Po zalaniu akumulatora wodą destylowaną a weszło sporo, akumulator pracował bez zarzutów jeszcze 4 lata. Oczywiście wymieniony został regulator napiecia na nowy sprawny
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Możesz wyłączyć silnik zdejmując przewód z cewki zapłonowej. Ale to wygląda trochę na zwarcie w instalacji elektrycznej samochodu skoro nie możesz go wyłączyć kluczykiem. No i za dużo samoistnie włączających się urządzeń.
  • Poziom 10  
    elektrit napisał:
    Nim się wymienia regulator, to sprawdza się izolacje wirnika, znana sprawa w altkach polonez\cinquecento.
    Inaczej może być replay.


    Witam jak mozna sprawdzić izolacje wirnika ?


    Regulamin pkt 11.2. Popraw temat! <Błażej>
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Mleczyk89 napisał:
    Na zgaszonym w okolicach 12V, choć po przeładowaniu aku może się teraz dziwnie zachowywać. Na zapalonym, powyżej 14V ale nie więcej niż 15.


    Witam !
    aku bez podłączenie V 12,59 / odłączona klema/

    podłączony wyłączona stacyjka 11,93 V

    podłączony włączona stacyjka 12,49 V ; na tablicy zegarow swiecą sie te czerwone co zawsze ale i dwie inne od przyczepy zielona / ktorej nie ma /
    i od tylniej szyby .

    uruchomiony silnik gasną te czerwone i dwie nadplanowe / od przyczepy i szyby / woltomierz 17 V i rośnie

    przekrecom kluczyk aby wyłaczyć silnik - działa nadal wyłączony zastaje
    przez zdjęcie przewodow ze swiec .Gaśnie i swiecą sie te dwie od przyczepy zielona / ktorej nie ma /
    i od tylniej szyby .

    Pozdr.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Witam
    Dziś mi się udało wyjąć alternator ,aby wymienić regulator napięcia - było ciężko .
    Tam jest jeszcze kondensotor czy jego tez wymienić na nowy bo ten jest zardziewiały , jeśli tak to może ktoś zna jego wartość .

    Czy tom są jeszcze jakieś szczotki czy tylko te przy regulatorze ?
    Pozdr.
  • spec od auto-elektro
    Napraw to ,wymień regulator, kondensator zostaw w spokoju.P
    Polonez Atu plus 1999 gotujący się akumulator
  • Poziom 10  
    Czyli regulator do alternatora - do samochodu przeczyścić wszytkie połączenia i uruchmić .
  • spec od auto-elektro
    Masz sprawdzić czy twój wirnik nie ma gołych przewodów jak na zdjęciu naprawić , chyba że jest w porządku,powinien wyglądać jak na zdjęciu.P
    Polonez Atu plus 1999 gotujący się akumulator
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Witam

    Zrobiłem dwa zdjęcia . Wygląda , że nie są gołe .
    Nie wiem jak zrobić żeby były dwa obrazki ty bedzie jeden a za chwile drugi . Przepraszam , że tak ale nie wiem .
  • Poziom 10  
    Witam
    Mam jeszcze pytanie dotyczące zdjęcia .
    Dobrze wpiołem ten kabelek co jest zakreślony ?
    / jest to kabelek od płytki z diodami podłączony do regulatora /
    pozdr.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Elektrit ubawiles mnie do lez z ta cytryna i WD40. Trzeba bylo jeszcze poradzic zeby natrzec alternator psim smalcem - wtedy by dzialal dlugo i bezawaryjnie przez lata :)
  • Użytkownik usunął konto