Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

co to za element - pochodzenie, komputer z landrovera

06 Sie 2008 09:31 4497 25
  • Poziom 20  
    Symbol 43587UO1 - lekko nieczytelny napis na drugiej pozycji z lewej i drugiej z prawej więc może to być 48......a z prawej .....U01 lub ....UO1, jedyne co przyjmuje google i jest związane z elektroniką to 43587UO1, lecz nie wiem czy to tranzystor czy scalak. Element siedział w sterownik z auta Land Rover Freelender 1.8 benzyna 99r steruje cewką WN, niestety na miernik nie pokazuje żadnych wartości nawet w mega...oraz na diodzie. Obudowa i wielkość tranzystora np. BD 911 oczywiście trzy nogi, mogę rozrysować aplikację podglądając ścieżki oraz elementy może coś się tam dopasuje ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    czyli mam rozumieć , że ten tranzystor jest sprawny to czemu nie ma iskry - na wszystkich elementach są oznaczenia dużo tranzystorów np 3055. Proszę o konkretną pomoc może być na PW, nie sztuka kupić komputer na allegro za 200-400zł i liczyć , że się już nie zepsuje chcę go naprawić jeśli jest to możliwe i proszę doświadczonych ludzi o konkretną pomoc - jeśli komuś zabieram chleb to wystarczy napisać - nie zrobię za darmo lub nie pomogę za darmo. Myślałem , że może padł tranzystor bo było przebicie na palcu rozdzielacza chciałem tam włożyć jakieś BU...

    Dodano po 1 [godziny] 35 [minuty]:

    Więc jeszcze zapytam czy tą usterkę trzeba atakować lutownicą czy komputerem ???
    Czy ten tranzystor to dobry trop ?? Proszę jeśli nie na forum to na PW. Czy ten czujnik podciśnienia z rezystorem w środku też ma cos do rzeczy ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Jest tam prostokątna puszka do której idzie wężyk podciśnieniowy, z puszki wystają trzy druciki wlutowane do płyty sterownika, pomiary na stykach wykazuje rezystancję - myślałem że ona się zmienia w zależności od podciśnienia np w kolektorze i komp to odpowiednio obrabia. Ogólnie pomyślałem ,że w środku jest membrana i podciśnienie porusza lub naciska ślizgacz i działa to jako potencjometr lub włącznik, czyli się mylę ???
    Ogólnie siedzę od rana i klepię po necie zamiast naprawić to auto i cieszyć się z nowego nabytku, brak wiedzy lub pomocy jest zgubny, pozostaje tylko jechać 300 km w jedną stronę po komputer ale czy to immo będzie działać w moim aucie, po wyjęciu komputera centralny i alarm fabryczny działa normalnie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Proszę o opis tych charakterystycznych uszkodzeń, będę miał sprawne auto.


    Regulamin pkt 11 i ściąga po lewej stronie okna wpisywania tematu. Popraw temat! <Błażej>


    Dodano po 1 [godziny] 19 [minuty]:

    jaki tranzystor zastosować w zamian za wymieniony wyżej oryginalny

    Dodano po 4 [godziny] 34 [minuty]:

    Tu jest schemacik zrobiony po ścieżkach przy tranzystorze który mnie interesuje - może po aplikacji ktoś coś doradzi
    co to za element - pochodzenie, komputer z landrovera
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Masz źle narysowany ten schemacik druk jest albo dwustronny, albo kilkuwarstwowy, jeśli na bramkę tranzystora dochodzą jakieś impulsy, to dobrze by było podejrzeć je oscyloskopem, a najważniejsze, to jak ogródkami radzi Elektrit: zobacz czy dren tranzystora jest dopięty do masy, możliwe że nie (pękający druk i rezystory), i czy źródło wychodzi na zewnątrz, do styku cewki.
  • Poziom 20  
    druk kilkuwarstwowy - siedzę od rana na tym autem - jedyny środek lokomocji a tu kich już mnie nocka zastała i nic.
    -Elektrik - trzeba było mówić , żebym tego tranzystora nie ruszał a ja dwadzieścia różnych sztuk podstawiałem siedziałem nad katalogiem 4 godz.
    Mierzyłem wszystkie oporniki i są ok.
    Czy usteraka leży po stronie półprzewodnika ?
    Wszystkie luty sprawdzane poprawiane i nawet raz odpalił i nagle znów zgasł po 20 sek. i znów kanał.
    -robokop- u mnie na obudowie tranzystora(jeśli to tranzystor i nadal nie wiem jaki) jest plus względem masy auta!!! tak pokazuje miernik- a może zapętla sie przez opór cewki ?
    co to za element - pochodzenie, komputer z landrovera
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    elektrit napisał:
    Wodzu-ustaw sterownik pinami do siebie, i tranzystor do cewki masz w lewym górnym rogu, tam jak ten scalak SMD.
    Zostaw ten sterownik, bo mu większe ziazia zrobisz.

    Po ustawieni pinami do siebie, górny lewy tranzystor to RFP3055LE - mosfet 11A, 60V ale on już dawno sprawdzony oblutowany, poza tym jego środkowa noga (D) idzie na pin 22 wtyczki sterownika ,S jest zasilane przez opornik 0,75 ohma a brama przez oporniczki itd. nie ma połączenia z pinami na których znajduje się cewka zapłonowa!!!
    Cewka jest na 25 i 28 nodze sterownika - opis na druku sterownika.
    Patrzyłem pod kontem przerw w druku ale bez schematu i przy wielowarstwowym druku jest ciężko.
    Pytanie: Czy trzeba wymienić jakiś element/ elementy czy zająć się połączeniami tych które są ???
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    niestety tak jak wyżej pisałem nie posiadam oscyloskopu, jedyne co to mierzyłem na tym tranzystorze miernikiem względem ogólnej masy auta(-aku) i na bramce przy kręceniu rozrusznikiem nap skakało do około 0,7V ale to jet miernik i wiadomo, na środkową nogę przychodzi +12V po przekręceniu stacyjki na zapłon, dajcie się czegoś złapać bo już mam dość. Sygnał na bramę idzie przez oporniczki z 8 nóżkowego smd. Ciągle siedzę przy tym sterowniku już nawet zacząłem wszystko oblutowywać od górnego lewego rogu - ze względu na ostatnią podpowiedź.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Wiesz skoro robiłeś te sterowniki 100 razy, wprowadzasz mnie w błąd z lokalizacją tranzystora, kolejne podpowiedzi to złośliwości to po co to pisać napisz lepiej, że nie pomożesz i wtedy wiem , że mam zamawiać drugi sterownik a nie siedzieć przy komputerze na zmianę przy aucie i liczyć na pomoc fachowca który bawi się ze mną w kotka i myszkę- czytałem wiele twoich wypowiedzi i naprawdę liczyłem na konkretną pomoc nie koniecznie na forum. Jeśli miałbym oscyloskop i schemat lub drugi podobny sterownik to nie pisałbym tu i teraz. Uszkodził się samochód w niedzielę w nocy- laweta ponad 200km a dziś już czwartek i kicha. Jeśli nie chcesz pomóc to podpowiedz czy jak kupię drugi sterownik to co z immo, czy muszę znów szukać fachowca który coś z tym zrobi, w moim mieście nie ma takiego już objeździłem i nic.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    więc jeśli chodzi o pieniądze podaj numer konta na PW i przeleję Ci kwotę za jaką jesteś w stanie naprowadzić mnie , jak dziecko za rękę do awarii ja zaoszczędzę i tak stracony już czas i nerwy, nie bierz wszystkich jedną miarą bo w życiu różnie bywa - po to piszę tutaj aby poznać auto które użytkuję i aby nie było niespodzianek w drodze.
    Pytałem o immo czy jest konieczność programowania w tym modelu po zmianie sterownika ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    elektrit napisał:
    Nie chcę kasy, a ty jak dotąd nie zrobiłeś nic sensownego.
    Stwierdziłeś tylko że nie ma iskry, ale nie sprawdziłeś czy są warunki do tego żeby była.
    Nie wiadomo czy sterownik widzi impulsy wału, czy są powtarzalne ( równie dobrze może mieć zalepione czoło czujnika wału opiłkami) , czy uruchamia wtryskiwacze, czy uruchamia przekaźnik pompy paliwa, czy w chwili włączenia zaplonu słychać charakterystyczny odgłos zaworu regulacji powietrza dodatkowego .
    Czepiłes się tego tranzystora i zamotałeś się tam.
    Teoretycznie mógłbym powiedzieć "słuchaj awaria w tych sterownikach najczęsciej powstaje tu, tu, tu i tu.
    Ale po co? Ty masz myśleć.

    I myślę,
    - pompa podaje paliwo,
    -silniczek krokowy startuje( po przekręceniu stacyjki robi ruchy),
    jak byś widział foto to leży tam czujnik indukcyjny obok kompa czyli go wyjąłem i sprawdzałem rezystancję przykładałem metal to wystającego rdzenia patrzyłem na zmiany na mierniku, pisałem , że auto nawet odpaliło i chodziło,nawet przejechałem około 1km i nagle zgasło. Podstawiłem w miejsce podejrzanego tranzystora około 20 innych sztuk na BUZ90 - auto odpalił ale nie chodził obrotomierz,po minucie zgasło i brak iskry, po zmianie na stary znów raz odpaliło z dotyku i zgasło po 20sec, sprawdzałem wszystkie przewody, rozrząd, kompresję, wszystkie wtyczki kabelki itd. oczywiście w miarę możliwości sprawdzałem otwór po wykręceniu czujnika i czysciłem koło zamachowe, oblutowałem 50% scalaków smd na płycie zmierzyłem praktycznie wszystkie tranzystory, oporniki, oblutowałem wszystkie piny dwa razy - czyściłem odsysałem starą cynę.
    Czy tak trudno podpowiedzieć np. że sprawny czujnik indukcyjny działa tak i tak, że tranzystor sterujacy cewką ma na bramkę dostawać taki i taki przebieg, jestem w stanie pożyczyć oscyloskop (jechać do znajomego około 60 km jedną stronę) ale po co - na koniec okaże się , że jest tam zimny lut ( naliczyłem cztery warstwy druku) i cała robota i nerwy zależały od pewnej standardowej usterki o której w innych postach piszesz "mems , każdy wie o co chodzi".........i najlepiej napisać, że nic nie zrobiłem.....:cry:

    Dodano po 2 [godziny] 26 [minuty]:

    Z racji braku możliwości naprawy jestem zmuszony zamówić sterownik i mam pytanie czy jeśli zamówię taki sam czyli MKC104392 a w moim aucie po wyjęciu sterownika rozrusznik kręci to nie będę miał problemów z immo bo go tam nie ma ???
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    pamięć lutowana wczoraj, dzisiaj poprawiania, łącznie z przelotkami do okoła procka i nic - ale to się nijak ma do rad z multimetrem i zakresem omomierza !!!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    To ty nie jesteś za bystry bo:
    poczytaj to co pisałeś wyżej - miałem skakać z omomierzem - niby po co? Pamięć mierzyć????- śmieszne
    -ubliżasz mi zapominając , ze nie piszemy tu anonimowo
    -jak będę miał drugi sterownik to już nie potrzebuję Twojej pomocy
    -Ty ty ciągle pisałeś jak łatwy w naprawie jest ten sterownik i nagle zmiana zdania - co? doczytałeś coś, gdzieś?
    To tyle złośliwości z mojej strony.
    Myślę, że przekładka pamięci (93c46) do nowego sterownika załatwi sprawę - ale co jeśli to właśnie ona jest uwalona?
    Ogólnie nie spodziewałem sie takiego przebiegu tej rozmowy - do niczego nie doprowadziła a pokazała tylko jak Ci "wielcy" potrafią pomóc, ogólnie nie muszę się dowartościowywać na forum elektrody, po prostu trzeba być Człowiekiem.
    Pozdrawiam.
    Ps. jeśli uda się to zrobić, opiszę co i jak wyszło z tym fantem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Zamówiłem sterownik dokładnie z takimi samymi oznaczeniami, jeszcze walczę ale już bez zapału. Zdjąłem obudowę z kolumny kierowniczej i jest tam pętla do immo, nastepnie po odłączeniu pętli zapala się czerwona dioda na desce i rozrusznik nie kręci, po założeniu pętli wszystko wraca do normy, może imo jest poza kompem i odcina tylko rozrusznik(ale byłoby to beznadziejne więc raczej nie). Pewnie jeszcze odcina iskrę przez połączenie ze sterownikiem. Myślę czy zgranie samego wsadu z tej pamięci -93c46 i wgranie do czystej lub jej samo przelutowanie do nowego sterownika - zakładając, że jest sprawna załatwi sprawę.
    Ostatnio jak jeszcze odpalił to miał kłopoty z wolnymi obrotami.