Lechu_AF1 wrote: Po co konstruować oddzielny podzespół (i zwiększać masę konstrukcji) jeśli można dać zwykły wtryskiwacz?
Naspawanie płaszcza na komorę spalania to jest oddzielny podzespół? Ile zwiększy się masa konstrukcji gdy na komorę spalania da się blachę powiedzmy 2,5mm?
Czy wtryskiwacz działa sam z siebie?
Lechu_AF1 wrote: Powiedz mi jeszcze, co daje użycie tzw. 'odparownika" w porównaniu z kalsycznym wtryskiwaczem? Zwiększa siłę ciągu? Poprawia sprawność silnika? A jeśli tak to o jak dużo w stosunku do zwykłego wtryskiwacza?
Odpowiadam:
1 ) daje prostotę konstrukcji i przez to niezawodność działania
2 ) daje możliwość zastosowania paliwa ciekłego zamiast butanu
3 ) zamienia ciecz w gaz (bardziej już się rozbić cząsteczek paliwa nie da)
4 ) jest bez obsługowy
5 ) nie zużywa się
6 ) dawka paliwa nie zależy od rodzaju paliwa, temperatury paliwa, zużycia elementu (jak przy wtryskiwaczu) - tylko od ciśnienia podawanego paliwa
7 ) nie pobiera energii (oprócz tej która i tak jest wypuszczana do otoczenia)
8 ) paliwo zawsze jest gazem (wtryskiwacz jak się zużyje zaczyna lać paliwem)
9 ) nie wymaga żadnego sterowania - po prostu działa i tyle
10) i ostatnia bardzo ważna rzecz - KOSZTY.