Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Leje paliwem z jednego cylindra podczas mierzenia ciśnienia

07 Sie 2008 08:44 2974 7
  • Poziom 13  
    Mam vectre B 16.16v z 2000 roku

    Dziś pojechałem na sprawdzenie ciśnienia w cylindrach. Na każdym było po 13 atmosfer więc nie jest źle.

    Ale co się okazało.
    Wszystkie świece były wykręcone i podczas pomiaru ciśnienia na cylindrach 2,3,4 z pierwszego sikało benzyną. Świeca z tego gara też była okopcona. Inne nie.

    Czy tak powinno być?
    Czy to wina wtryskiwacza, który za bardzo leje paliwem?


    Wygląga na to że to może być wtryskiwacz, bo po zamienieniu wtryskiwaczy 1 i 2 miejscami i po wykręceniu wzystkich świec i kręceniu rozrusznikiem sika benzyną z cyllindra drugiego (do którego został przełożony podejrzany o lanie wtryskiwacz).

    Ale czy jeden lejący wtryskiwacz powodowałby problemy z odpalaniem???
    Przecież na 3 garach też powinien odpalić na dotyk.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 30  
    tak, to uszkodzony wtryskiwacz.
    Zapalanie.. temat szeroki, moze w pewnych warunkach przy zimnym silniku lejący wtrysk może powodowac zalewanie swiecy, a na 3 cięzko mu odpalic.
    Choc to mało prawdopodobne. Zalezy jeszcze jak ciezko zapala. Sprawdzic mozna cisnienie paliwa, czas wtrysku i iskrę. Ale od wtryskiwacza tak czy tak musisz zacząc.
  • Poziom 13  
    Na komputerze błędów nie ma. Kiedyś był błąd cewki ale ponieważ podmiana na nową nic nie dała więc błąd wykasowali i tyle.

    Problem odpalania pojawia się gdy auto postoi przynajmniej 15 minut od zgaszenia. Wtedy muszę kręcić kilka razy (dwa czasami trzy) i odpala. Z początku trochę trzepie (tak jakby pracował na trzech garach) ale po jakiś 3 sekundach już pracuje równo. Po odpaleniu czuć benzyną. Jak zgaszę auto i chcę ponownie od razu odpalić to pali na dotyk. Problem wraca po wspomnianych wcześniej 15 minutach.

    Wymieniałem już przekaźnik pompy paliwa, czujnik temperatury (ten co daje info na komputer), świece, filtr paliwa. Pompa też ok. (myślałem że może paliwo się wraca bo zawór zwrotny nie trzyma, ale po zmostkowaniu przekaźnika pompy przed rozruchem i "nabiciu ciśnienia") auto też nie paliło.
    Dopiero przy mierzeniu ciśnienia wyszło to co wyszło.
    Jak wykręcę wszystkie świece i zakręcę rozrusznikiem to z jednego cylindra wylatuje sporo rozpylonej benzyny. Wygląda na to że to może być ten wtrysk, bo jak przełożyłem do innego cylindra problem przeniósł się na cylinder, na który został przełożony podejrzany wtryskiwacz.
    Tyle że po wyjęciu listwy i przy kręceniu rozrusznikiem nie było widać żeby bardzo lało. Może pojawiła się kropla na wtryskiwaczu i to wszystko.
    A może temperatura robi swoje i jak wtryskiwacz jest w gorącym silniku to bardziej cieknie?

    Co do ciśnienia na listwie to było mierzone. Po zgaszeniu silnika było około 2 bar, i w ciągu 30 minut spadło do 0,5 bara (ale nie do zera). Mechanik powiedział ze regulator ciśnienia musi upuścić ciśnienie z listwy, ale nie może do zera.
    Tyle że gdyby to było to, to po zmostkowaniu przekaźnika (ciśnienie znów nabiło do 2bar) powinien odpalić, a znów musiałem kręcić kilka razy.

    Pomóżcie proszę bo już się z tym męczę dużo czasu.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 30  
    tam powinno być na pompie 2.8-3.2, a za regulatorem 2.3-2.7
  • Poziom 13  
    Ale cieknący wtrysk może być powodem uciekania ciśnienia. Jak paliwo ucieknia z wtrysku do cylindra to i ciśnienie na listwie wtryskowej spadnie.
  • Poziom 35  
    Przecież to paliwo z cieknącego wtrysku leje ci się do kolektora ssącego. Po chwili cały kolektor jest wypełniony oparami benzyny więc na rozruch ma znacznie przebogaconą mieszankę.. To jest prawdopodobnie przyczyną problemów z odpalaniem.
    Wymień tego wtryskiwacza i po kłopocie.
  • Poziom 13  
    Ale jak to sprawdzić żeby być w 100% pewnym że to wtryskiwacz.
    Wydaje mi się że tak, bo jak już pisałem po przeniesieniu go z cylindra 1 do cylindra 2. Skutek tj. pluskanie paliwem przy wykręconych świecach i kręceniu rozrusznikiem też się przeniósł do cylindra 2.

    Tyle że nawet mechanicy jak to widzieli to byli zaskoczeni.
  • Poziom 39  
    Cytat:
    bo jak już pisałem po przeniesieniu go z cylindra 1 do cylindra 2. Skutek tj. pluskanie paliwem przy wykręconych świecach i kręceniu rozrusznikiem też się przeniósł do cylindra 2.

    to jest odpowiedź na 100% pewności