Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna - szarpie i przerywa

jaaaaca 07 Sie 2008 10:26 7365 14
  • #1 07 Sie 2008 10:26
    jaaaaca
    Poziom 9  

    Koledzy pomocy - już straciłem nadzieję. Mam Lagunę 1.8 8V (silnik f3p ) 1996r z sekwencyjnym wtryskiem gazu - sterownik stag`a ( roczna ). Od jakiegoś czasu szarpie i przerywa. wymieniłem wszystkie filtry łącznie z gazowym, świece i przewody wymieniłem na NGK, nawet jedną cewkę profilatycznie wyminiłe i jak przerywał tak przerywa. Dodam że po przełączeniu na benzynkę wszystko w najlepszym porządku. Pozdrawiam i dzięki

    Regulamin pkt 10.9. Popraw temat! <Błażej>

    0 14
  • #2 07 Sie 2008 13:05
    cardiag
    Poziom 30  

    skoro na benzynie ok, to dlaczego grzebałeś przy świecach, cewkach, i przewodach. Bezmyślne takie zagrania. Skoro na benzynie ok, to sprawy z WN beda ok. Raczej sprawa tyczy się regulacji gazu. Zbyt bogato lub zbyt ubogo.

    0
  • #3 08 Sie 2008 08:03
    jaaaaca
    Poziom 9  

    No niby tak, lecz jest wiele opinii mówiących że przy używaniu instalacji gazowej WN musi być w idealnym stanie - dlatego zdecydowałem się na wymianę. A jeśli chodzi o nierówną pracę to nawet na luzie co któryś cylinder jak się wydaje wypada. Dobrze robi się powyżej 3500 rpm - jet równo i bezproblemowo.

    0
  • #4 14 Sie 2008 12:34
    jaaaaca
    Poziom 9  

    może jeszcze jakieś sugstie???:?:

    0
  • #5 14 Sie 2008 18:10
    wmgaz
    Poziom 14  

    cardiag napisał:
    skoro na benzynie ok, to dlaczego grzebałeś przy świecach, cewkach, i przewodach. Bezmyślne takie zagrania. Skoro na benzynie ok, to sprawy z WN beda ok. Raczej sprawa tyczy się regulacji gazu. Zbyt bogato lub zbyt ubogo.


    Nie zgadzam się z kolegą że wymiana przewodów wysokiego napięcia i świec zapłonowych przez użytkownika była działaniem bezmyślnym gdyż ponad 70 % niesprawności objawiających się nierównomierną praca silnika(wypadanie zapłonów) jest spowodowane niesprawna instalacją zapłonową i to że silnik pracuje prawidłowo na benzynie nie oznacza że układ zapłonowy jest sprawny.Zależność taka wynika z faktu iż do zapłonu mieszanki gazowej potrzebna jest większa energia iskry zapłonowej niż do zapłonu mieszanki benzynowej a każda niesprawność powodująca że energia wytworzona w cewce zapłonowej jest tracona na drodze do elektrod świecy powoduje perturbacje w zapłonie mieszanki gazowej.
    Osobną i zarazem ważną kwestią jest czy mieszanka jest bogata lub uboga co można sprawdzić poprzez pomiar bezpośredni analizatorem spalin lub pośredni za pomocą sygnału z sondy lambda i jeśli użytkownik jest przygotowany do takich działań technicznie i merytorycznie to nie będą takie pomiary dla niego żadnym problemem a wykonanie ich będzie ważną wskazówką dotyczącą dalszych działań.
    Wbrew pozorom sekwencyjny układ zasilania gazem nie jest układem dla przeciętnego użytkownika instalacji gazowej układem prostym w obsłudze i regulacji i dlatego też z doświadczenia polecam zlecenie naprawy takiego układu powierzyć ludziom na co dzień parających się instalacjami gazowymi którzy powinni znaleźć przyczynę niesprawności i szybko ją usunąć.
    Pozdrawiam czytających..

    1
  • #6 14 Sie 2008 21:30
    jaaaaca
    Poziom 9  

    Mam program AC GAS SYNCHRO 1.13.15.0 - jak uważacie? jeśli podłącze kompa pod sterownik gazu i wymuszę autokalibrację to wystarczy?

    0
  • #7 15 Sie 2008 22:50
    wmgaz
    Poziom 14  

    Wbrew pozorom sekwencyjny układ zasilania gazem nie jest układem dla przeciętnego użytkownika instalacji gazowej układem prostym w obsłudze i regulacji i dlatego też z doświadczenia polecam zlecenie naprawy takiego układu powierzyć ludziom na co dzień parających się instalacjami gazowymi którzy powinni znaleźć przyczynę niesprawności i szybko ją usunąć.


    Weź sobie kolego do serca to co powyżej jest napisane bo sprawa może nie tylko dotyczyć zmian w programie ale wymagać może zmian również czysto mechanicznych chociażby takich jak dobór odpowiednich dysz itp...Ponadto aby układ działał sprawnie należy pełną jego kalibracje wykonywać w testach drogowych pod obciążeniem gdyż sama autokalibracja jest tylko wyłącznie wstępem do pełnej kalibracji pod obciążeniem...
    Pozdrawiam.

    0
  • #8 24 Sie 2008 21:58
    jaaaaca
    Poziom 9  

    skoro fachowiec je montował i nie działa prawidłowo to już nie będę oddawał auta w jego ręce. Poza tym do najbliższego serwisu który sie zajmuje instalacjami sekwencyjnymi mam 120 km i godzinę stania w kolejce na prom!!! jestem zdeterminowany i mam nadzieje że przy pomocy kolegów z forum uda mi się usprawnić auto! :) Pozwólcie że przedstawie mapy pracy silnika i proszę o opinie! Laguna - szarpie i przerywa

    0
  • #10 26 Sie 2008 07:55
    jaaaaca
    Poziom 9  

    Wtryskiwacze Valtek 3ohm, dysze 2,5 mm, wczoraj zmniejszyłem przerwe na świecach do 0,7mm, jest już dużo lepiej, mnożnik poszedł sporo w dół - następny krok zmiana dysz na mniejsze ( 2,3 mm )

    0
  • #11 26 Sie 2008 22:47
    przemek25l
    Poziom 29  

    Ja założyłbym dysze 2.1 i zobaczył na mnożnik. Jeżeli będzie w granicach 1.2-1.4 to będzie ok. Jeżeli dalej sie będzie działo to samo, to musisz wstawic nową listwe na próbę. W momecie gdy nie będzie roznicy będzie problem z wysokim napieciem. (jak zmienisz dysze to wrzuć mape tylko pełna z czasami wtyskiwaczy na wolnych obrotach)

    0
  • #12 26 Sie 2008 23:00
    jaaaaca
    Poziom 9  

    właśnie też myslałem o 2,1 mm . Już je zamówiłem tylko muszę troche poczekać! odrazu jak zbiore mapy to przedstawie!

    0
  • #13 30 Sie 2008 22:28
    GREG0R111
    Poziom 11  

    Witam,
    Dysze 2,0 - 2,1 są odpowiednie dla tego silnika, ale co do mnożnika to po założeniu mniejszych dysz raczej się zwiększy. Konieczne będzie podwyższenie ciśnienia na listwie.

    0
  • #14 31 Sie 2008 14:53
    jaaaaca
    Poziom 9  

    a jak sądzisz jakie ciśnienie powinienem ustawić?

    0
  • #15 31 Sie 2008 21:28
    GREG0R111
    Poziom 11  

    Kalibracja, odczyt i interpretacja wyników. Tu nie ma zgadywania.
    Aby dostarczyć tą samą ilość paliwa przy mniejszych dyszach należy wydłużyc czas lub zwiększyć ciśnienie.

    0