Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FORD Diagnoza EEC IV i schematy

23 Lut 2004 05:41 30124 15
  • Poziom 11  
    Szukałem pare dni na forum elektrody i nie znalazłem żadnego postu który by mi jednoznacznie odpowiedział na moje pytania

    Czy istnieje jakiś interface PC wpinany w złącze pod maską (3-pinowe) do fordów ze sterownikiem EEC IV i jakiś soft do obsługi tego?
    Jeżeli to ma znaczenie (a chyba nie ma) to komputer EEC IV pochodzi z forda fiesty 94r. z silnikiem ZETEC 1.8 DOHC 16V. Model kompa to 2AFA.

    Słyszałem też o testerach z diodą LED... I słyszałem tez różne opinie na temat tego podobno prymitywnego użądzenia np. że mruga se jak chce i kiedy chce i nic wyczytać nie można itd..

    Może ktoś wie do czego tak naprawde służy złącze w tylnej części komputera EEC IV? Co mi da interface do tego złącza (bo mam schemat).

    Czy istnieją na tym forum jacyś dobrzy ludzie którzy przybliżą mi troszke zasade diagnozowania fordów?
    Może znajdzie się ktoś kto podpowie jaki interface jest potrzebny (bo mam kilka schematów) albo podrzuci mi jakiś schemacik na interface albo chociaż na ten tester z diodą.

    Oczywiście ja też służe pomocą jak by coś było potrzebne.
    I zapewniam że wszystkie te informacje są mi potzrebne tylko na własny użytek do swojego forda fiesty XR2i gdyż miałem wymieniany silnik wraz ze sterownikiem i musiałem poprzerabiac instalacje, a teraz mam problemy pracą silnika na benzynie gdyż brakuje mi lambda, przepływomieża, i jeszcze paru drobiazgów. Chciałbym to wszystko poprostu dopracować na glanc a na diagnostyce mi pokaże wszystkie jego dolegliwości.

    mój e-mail: specu(malpa)poludnie.ksiezyc.pl
    numer GG: 1695163
    tlen: spectlen(malpa)tlen.pl

    POZDRAWIAM
  • Poziom 11  
    wszystkie urządzenia odnoszą się do tego trzy pinowego złącza natomiast złącze w EEC4 jest przeznaczone do diagnozy samego komputera i wymiany zawartości firmware (jeden komputer różne samochody) dużo tego na amerykańskich witrynach o tuningu forda.
    natomiast złącze wysyła dwa rodzaje kodów i trzeba umieć je rozczytywać.
  • Poziom 11  
    To jest taki sam interface jak do EEC V? Na układzie ELM 320? A ten programator do flasha od EEC IV pasuje też do EEC V?
  • Poziom 22  
    Tak czytam i chciałem powiedzieć , że wszystkie te opisy dotyczą aut amerykańskich, a wszczególności forda mustanga z prawie 5 litrowym silnikiem. Niestety wszytko to ma sie nijak do wersji europejskich. Wszystkie te pliki są do ściągniecia z netu ze stron amerykańskich za free
  • Poziom 18  
    Witam. Jesli chodzi o fordy to sa 2 rodzaje (najczesciej spotykane) sterownikow silnika. EECIV i EECV. EECIV byl stosowany do mniej wiecej 95 roku, a pozniej EECV. Nowe fiesty chodza juz chyba na CAN. Jesli chodzi o diagnostyke EECIV to na wlasny uzytek w zupelnosci wystarczy ci tester z dioda led i opis kodów bledów - bez problemu sciągniesz z netu lub kupisz zestaw (koszt to jakies 50 PLN). Odczyt jest dziecinnie prosty i nic tam nie miga jak chce kazdy kto umie liczyc poradzi sobie bez problemu (mazda to miga jak chce). Jesli chodzi o EECV (ale to juz chyba poza tematem) bez testera i komputera nie ma co podchodzic - i znów na domowy uzytek wystarczy interfejs na ELM i Scantool. Odczytasz sobie kody bledów, parametry live i takie tam inne rzeczy. Jesli chodzi o fieste to mialem ta z eecIV i pozniejsza EECV wiec troche przekopalem ten temat na wlasny uzytek.
  • Poziom 22  
    Michał Walczak napisał:
    Witam. Jesli chodzi o fordy to sa 2 rodzaje (najczesciej spotykane) sterownikow silnika. EECIV i EECV. EECIV byl stosowany do mniej wiecej 95 roku, a pozniej EECV. Nowe fiesty chodza juz chyba na CAN. Jesli chodzi o diagnostyke EECIV to na wlasny uzytek w zupelnosci wystarczy ci tester z dioda led i opis kodów bledów - bez problemu sciągniesz z netu lub kupisz zestaw (koszt to jakies 50 PLN). Odczyt jest dziecinnie prosty i nic tam nie miga jak chce kazdy kto umie liczyc poradzi sobie bez problemu (mazda to miga jak chce). Jesli chodzi o EECV (ale to juz chyba poza tematem) bez testera i komputera nie ma co podchodzic - i znów na domowy uzytek wystarczy interfejs na ELM i Scantool. Odczytasz sobie kody bledów, parametry live i takie tam inne rzeczy. Jesli chodzi o fieste to mialem ta z eecIV i pozniejsza EECV wiec troche przekopalem ten temat na wlasny uzytek.


    Pokaż mi forda escorta z EEC V a lat 96-99 :?: oprócz tych z silnikami 1.3 endura.
    Chętnie tez popatrze na forda mondeo z lat 93-97 oraz escorta z lat 95-99 które da sie odczytać dioda LED :?: Zapewniam, ze wszystkie maja EEC IV.
  • Poziom 12  
    Witam!
    A można gdzieś znaleźć opis jak zrobić tester, który odczytywałby kody błędów. także te 'szybkie'.
    Chetnie bym coś takiego zrobił...
    Jesli ktoś ma jakies doświadczenia, proszę o kontakt.
    Pozdrawiam
    EdiM
  • Poziom 18  
    SlawekSS - nie kwestionuje tego, ze mondeo i escort do 99 mialy eecIV -to fakt. Chodzilo mi o forda fieste.
  • Poziom 22  
    Michał Walczak napisał:
    SlawekSS - nie kwestionuje tego, ze mondeo i escort do 99 mialy eecIV -to fakt. Chodzilo mi o forda fieste.

    OK, fiesty rzeczywiście miały dość często EEC V w latach które podałeś wczesniej, ale tak naprawde wszystko zalezy od silnika.
  • Poziom 18  
    Ja mialem fieste `95 - miala eecIV i nietypowo zlacze 16-pin obd2 (w 95 wychodzily juz stare sterowniki z nowym zlaczem bo wczesniej do 94 bylo 3 pinowe trójkatne). Teraz kupilem fieste `97 - nadwozie prawie to samo tylko troche bardziej okragle - taki face lifting no i silnik juz 1.25 zetec SE i sterownik EECV - w tym juz nie ma kodów blyskowych ale to kazdy wie. Wiec ja jestem przekonany ze od 95 moze 96 w Fiestach nie bylo juz EECIV chyba ze jakis silnik starszej generacji wkladany do niej mogl miec ale to latwo rozpoznac po wtyczce - jesli sa w niej piny 3 i 11 to jest stary sterownik EECIV i kody blyskowe a jesli ich nie ma to EECV i komunikacja po pinach 2 i 10 protokolem PWM.
  • Poziom 22  
    Michał Walczak napisał:
    ......................- jesli sa w niej piny 3 i 11 to jest stary sterownik EECIV i kody blyskowe ..................
    Niestety ale nie. jak masz złącze 16-pinowe i podłączone piny 3 i 11 to nie ma juz kodów błyskowych i nie ma jeszcze PWM. Mam escorta z 99 roku i mam EEC IV ze złączem 16pinowym i podłaczonymi pinami 3 i 11 i kodów błyskowych nie uwidzisz.
  • Poziom 18  
    Sławek - temat dotyczyl diagnozy forda fiesty 94 rok i w takim temacie sie poruszalem. Wszystko co napisalem dotyczylo tylko i wylacznie fiesty o czy juz wspominalem. Nie poruszam tematu escorta czy mondeo bo koledze nie chodzilo o diagnostyke wszystkich fordów tylko o sprawdzenie swojego auta z którym ma problemy! Wiec przestan drażyc temat bo nie o to tu chodzi!