Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto 75 SX - stukanie przy wahaczu

23 Lut 2004 07:29 5522 6
  • Poziom 12  
    Punto rocznik '96.

    W miejscu oznaczonym kółkiem na rysunku jest coś w rodzaju mini-amortyzatora wahacza. Ma to kształt szpulki z gumą wewnątrz. Guma jest w znacznym stopniu wytarta, porobiły sie luzy i zaczęło stukać w czasie jazdy. Cała ta 'szpulka' jest nierozbieralna - sprawdzałem czy mozna to rozkrecic, ale nie (dolna część kręci sie tylko wokoło). Początkowo podkładałem tam uszczelki gumowe które miały amortyzować. Przez rok było ok - teraz zaczyna sie znowu.

    Czy ktoś miał tego typu problem?
  • Poziom 14  
    Witam.
    Wymienia się całą tulejkę (tulejka jest wciśnięta w wahacz).
    Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    Witam.
    To jest tulejka gumowa lub (metalowo-gumowa )wahacza. Kup nową. Jeśli jest to szpulka gumowa z tulejką metalową w środku (wyjmiesz tulejkę metalową ze środka, szpulke gumową wciśniesz w wahacz i metalową wcisniesz w szpulke).
    Jeśli jest metalowo-gumowa to będzie problem (starą trzeba wycisnąć, a nową wcisnąć jeśli będziesz miał czym to zrobić.
    Miłego dnia.
  • Poziom 12  
    hobbysta5 napisał:
    Witam.
    To jest tulejka gumowa lub (metalowo-gumowa )wahacza. Kup nową. Jeśli jest to szpulka gumowa z tulejką metalową w środku (wyjmiesz tulejkę metalową ze środka, szpulke gumową wciśniesz w wahacz i metalową wcisniesz w szpulke).
    Jeśli jest metalowo-gumowa to będzie problem (starą trzeba wycisnąć, a nową wcisnąć jeśli będziesz miał czym to zrobić.
    Miłego dnia.


    Próbowałem na wszystkie sposoby. Owa 'szpulka' jest metalowa (tulejka a na obu końcach wprasowane kółka/krążki - też metalowe, na tulejce nałożona guma). Bez oderwania jednego z tych krążków od tulejki nie wyciągnę gumy. No chyba że jest jakiś sposób.
  • Poziom 14  
    Witam.
    Wymontować wahacz i wycisnąć lub wybić.
    Są narzędzia specjalne (przyrzad do wciskania i wyciskania tulejek wahacza śruba+tulejka+podkładka z gwintem lub+nakrętka).
    Średnica tulejki lub rurki 2mm większa od średnicy tulejki wahacza, podkładka 2mm mniejsza od tulejki wahacza. Jeśli będziesz miał przyrząd (lub zrobisz)
    wyciśniesz bez wymontowania wahacza.
    Owocnej pacy. Zacznij od przyrządu (jest jakieś złomowisko?).
    Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    to co jest zaznaczone na w/w rysunku to poduszka met-gum tylnej belki. aby to wymienić to trzeba całą belkę wymontować z auta i przy okazji wymienić pozostałe 3 poduszki /koszt przednich ok50 PLN a koszt tylnych to ok70PLN/jednak z praktyki można zastosować specjalne podkładki pod przednie poduszki /tylko pod przednie/ koszt jednej w serwisie fiata to ok65 PLN/koszt roboty to raptem 10minut na stronępod warunkiem że śruba 12 odkręci się bez problemu.pozdrowienia na ra :lol:
  • Poziom 16  
    Wymiana tuleji wiąże się z demontażem całej belki. Wystarczy kupić w serwisie fiata zestaw naprawczy belki tylnej. 1 sztuka kosztuje 64 złote.
    Zakłada się te gumy tylko na przednie tuleje. Przedwczoraj to założyłem i zawieszenie ucichło. W salonie wiedzą o jakie gumy chodzi.
    W załączniku skan z książki obsługi. Tam wszystko dokładnie widać.
    Pozdrawiam