Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 1.8 RT (benz.95 r.) odpalanie silnika

07 Sie 2008 14:32 6510 7
  • Poziom 14  
    Witam!

    Mam dziwny objaw w mojej Lagunie, otóż po zgaszeniu silnika wysuwa się maksymalnie cięgno silniczka krokowego, co skutkuje chwilowo bardzo wysokimi obrotami podczas odpalenia silnika. Przepustnica jest nadmiernie otwarta. Najdłużej słychać wysokie obroty podczas odpalania zimnego silnika. Po chwili jednak obroty stabilizują się i wszystko działa normalnie. Zaznaczam, że nie mam zamontowanego gazu i nigdy nie miałem. Silniczek krokowy,ponieważ zawieszał się, jest wymieniony na nowy. Na starym silniczku był ten sam objaw. Czy jest to związane z czujnikiem położenia przepustnicy? Może ktoś spotkał się z podobnym problemem, bo dotyczyć on może różnych marek samochodów! Proszę o jakieś sugestie.

    Pozdrawiam
  • Poziom 33  
    Sprawdź czy działa stycznik silnika krokowego.
  • Poziom 14  
    Nie wiem o jakim styczniku piszesz? Silniczek ma 4 wyprowadzenia. Dwa z nich dotyczą ślizgaczy wewnętrznego potencjometru, dwa dalsze to masa i zasilanie silniczka!
  • Poziom 18  
    Jeżeli silniczek reguluje przepustnicę to jest stycznik, który informuje o zwolnieniu pedłu gazu i informuje sterownik-reguluj obroty jałowe. Taki typ regulacji wolnych obrotów występuje w lagunie przy wtrysku jednopunktowym.
    W wielopunktowym wtrysku silniczek reguluje przepływ powietrza omijającego przepustnicę i tam rzeczywiście jest informacja o położeniu silniczka.
    Wystawienie regulatora obrotów po wyłączeniu silnika to normalny objaw przygotowania do następnego rozruchu. Zimny silnik będzie miał podwyższone obroty przez jakiś czas.
  • Poziom 14  
    Z tego, co ja wiem to po włączeniu zapłonu silniczek powinien lekko się wysunąć, podkreślam po włączeniu zapłonu, a nie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki wysunąć się i to do samego końca! Skąd na nim jest napięcie po przekręceniu kluczykiem do całkowitego wyłączenia!
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Napięcie podtrzymuje przekaźnik który sterowany jest przez komputer wtrysku przez kilkanaście sekund po wyłączeniu zapłonu.
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    m2303 napisał:
    Z tego, co ja wiem to po włączeniu zapłonu silniczek powinien lekko się wysunąć, podkreślam po włączeniu zapłonu, a nie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki wysunąć się i to do samego końca! Skąd na nim jest napięcie po przekręceniu kluczykiem do całkowitego wyłączenia!

    To że siłownik jest wysunięty do końca znaczy że jest w stanie spoczynku,czyli w normalnym położeniu.Spróbuj wyjąć kostkę od niego przy wyłączonej stacyjce.Nie powinien zmienić długości.Wyższe obroty podczas odpalania zimnego silnika świadczą że jest wszystko o.k(takie niby automatyczne ssanie).
  • Poziom 14  
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Myślałem już, że coś nie tak z moją staruszką. Zamykam temat.