Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

STAG 300 Astra x20xev strzela w wydech

gadziuWLKP 07 Sie 2008 21:59 6326 17
  • #1 07 Sie 2008 21:59
    gadziuWLKP
    Poziom 11  

Witam wszystkich forumowiczów, dawno nie byłem na elektrodzie ale obiecuje, że się to zmieni :)
    Na początek powiem, ze jestem elektrykiem, elektronikiem i mam też doświadczenie w tych zawodach. Od roku zabrałem sie za poznawanie elektroniki samochodowej.

Auto (moje) Astra F Kombi 95r silnik x20xev, instalacja od nowości tzn od 4 miesięcy zachowuje się tak samo tzn bardzo dobrze jeździ ale niestety strzela w wydech w momencie deptania na trasie i odejmowania nogi z gazu - podczas schodzenia z obrotów ale tylko z wysokich np 6,5,4 tys strzela w wydech, powiem, bardzo dobrze...narazie tłumik jeszcze żyje ale pewnie nie długo pogubi swoje wnętrzności.

Nie mam pojęcia co może być powodem tego zachowania. Powiem po kolei na co wpadłem i co zrobiłem:
    - instalka ze STAG 300, wtryski Valtek, zamontowane w warsztacie który jest na rynku juz ok 10 lat i ma dobrą opinię. Instalacja od 4 miesiecy.
    Jako, że gazownicy mówią, że to nie wina instalacji zabrałem sie za dłubanie przy aucie:
    swiece, przewody nowe,
    w ECU były graniczne wartości partial load ok 178, aktualnie po pospawaniu kolektora wydechowego ponieważ było 2 cm pęknięcie minimalnie spadło do 168.
    Wydech jest szczelny, cewka wymieniona, wszystkie filtry też są nowe, poza tym wszystkie wskazania na komputerze z ECU są prawidłowe. Dlatego nie mam pojęcia za co się jeszcze zabrać.
    Zrobiłem kalibracje Staga, ustawiłem odchyłkę na 0%, nadal jest to samo.