Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf TDI 110km - Świece zarowe grzeja nawet jak jest cieply

rufus111 08 Sie 2008 18:07 6282 6
  • #1 08 Sie 2008 18:07
    rufus111
    Poziom 14  

    Witam wszystkich, tak jak w temacie pisalem mam Golfa IV TDI 110km 98rok. mam problem z grzaniem swiec zarowych, jesli silnik posiada po nizej 80 stopni po odpaleniu zaczynaja grzac swiece zarowe okolo 2-3 min (po samym przekreceniu kluczyka i zaswieceniu kontrolek swiece jeszcze nie grzeja, dopiero po samym odpaleniu) i jesli dodam gazu obroty silnika osiagna po wyzej 2 tys przekaznik od swiec zarowych rozlancza, natomiast jak obroty spadna swiece spowrotem zaczynaja grzac. Podlaczalem pod Vag - nie ma bledów(wak pokazuje temperature zblizona do deski rozdzielczej), wymienialem czujnik temperatury cieczy (4 pinowy) i nic, przegrzebalem cala instalacje, szukalem jakis przerobek ewentualnie przerwanego kabla - wszystko jest ok, pokusilem sie nawet o wymiane komputera dalej jest tak samo, i niestety nie wiem co dalej z tym fantem zrobic, bylem juz u 3 fachowcow i tylko kiwaja ramionami. Moze sie juz ktos spotkal z takim problemem albo ma pomysl co jeszcze moze byc tego przyczyna. Pozdrawiam!

  • Fibaro
  • #2 08 Sie 2008 23:58
    chomika
    Poziom 15  

    w tych silnikach tak ma być tam są 3 okresy załączania świec
    okres wstępnego żarzenia -przed odpaleniem
    okres podżarzania -jeszcze przed odpaleniem gdy długo czekasz nim zapalisz
    okres dożarzania -już na pracującym silniku
    działanie układu wstępnego żarzenia regulowane jest przez sterownik silnika
    wstępne żarzenie włączane jest tylko gdy temp. silnika jest mniejsza niż 10*C Czym silnik jest zimniejszy ,tym dłużej trwa okres wstępnego żarzenia.
    po tym okresie następuje 5sekundowy okres oczekiwania, w którym następuje podżarzanie.
    Dożarzanie włączane jest na ok30s w temperaturach niższych niż +20*C w momencie rozruchu silnika. W zależności od temperatury silnika możliwy jest łącznie 90sekumdowy okres dożarzania.
    przy prędkościach obrotowych wyższych niż 2500obr/min dożarzanie jest wyłączane

    Dodano po 1 [minuty]:

    a wszystko po to by silnik nie truł środowiska i ku poprawieniu kultury pracy na wolnych obrotach

  • Fibaro
  • #3 18 Sie 2008 08:23
    rufus111
    Poziom 14  

    tylko w tym problem ze bylem u 3 mechanikow no i twierdza ze tak nie powinno byc, ze pierwszy raz z czyms takim sie spotykaja ale co gorsza kazdy kiwa ramionami i nie jest w stanie pomuc. moj brat ma golfa 3 tdi 90 km, ojciec audi 4 tdi 110 km i nic takiego sie tam nie dzieje a co najsmieszniejsze mam kumpla ktory ma idenycznego golfa jak ja 98 r ten sam silnik tylko 3 drzwiowego i tam nic takiego sie nie dzieje takze uwazam ze jednak cos jest nie tak!!
    i teraz moje pytanie czy ma cos czujnik tem. w przeplywomierzu?? poniewaz odpinajac wtyczke od przepywomierza na VAG-com temperatura sie w ogole nie zmienia( przeplywomierz byl wymieniony, przewody wczoraj sprawdzilem polaczenie z komputerem i teoretycznie jest ok, ale niestety nie mam schematu i nie do konca jestem pewien czymoze gdzies jeszcze nie ma polaczenia gdzie powinno byc albo odwrtnie)

  • Fibaro
  • #4 19 Sie 2008 05:57
    grzegorzbuczylo
    Poziom 20  

    Ja też uważam że to normalne że grzeja po odpaleniu. W moim Passacie jak go zapale i czekam na wolnych obrotach zeby troszke sie rozgrzal to slychac tak wlasnie po 2-3 minutach jak coś wylacza sie i obroty minimalnie wzrastaja. Czyli coś odciąża alternator. Nic innego to nie moze byc jak tylko świece żarowe.
    Moim zdaniem wszystko jest OK z twoi samochodem. Pozdrawiam.

  • #5 15 Paź 2011 06:55
    damcio1231
    Poziom 10  

    kolego rufus jeżeli w tych trzech autkach nie jest tak jak u ciebie to powiedz im że mają coś nie tak bo ty masz na 110% dobrze i nie truj już

    Dodano po 4 [minuty]:

    a cha najważniejsze daj adresy tych mechaniorów żeby nikt więcej do nich nie pojechał a co do wymiany komapa to plus 5 masz u mnie

  • #6 15 Paź 2011 06:59
    mercedesik
    Poziom 25  

    Tak ma być w każdym tdi po 96 r. Dogrzewają aby silnik równo chodził i nie dymił a przy obrotach ok2.5 tyś wyłącza je sterownik i dlatego pyka.

  • #7 15 Paź 2011 17:58
    rufus111
    Poziom 14  

    O to godna postawa forumowicza damcio1231, nic nie wnosi do tematu, moja ostatnia wypowiedz 3 lata temu, a on mi piesze żebym juz nie truł. Naprawde żel mi takich ludzi.
    Dziekuje wszystkim za wypowiedzi wartościowe, które coś wniosły do tematu. Sam temat uważam za zamknięty dotyczące świece zarowych które powinny się podgrzewać ze względu na ochronę środowisko i leprzą prace silnika, co potwierdzaja mechanicy oraz użytkownicy fora.
    Pozdrawiam.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME