Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL CORSA C 1.3 CDTI /2003 - łożysko nie, w takim razie co?

09 Sie 2008 10:18 14777 24
  • Poziom 11  
    witam

    we wnętrzu auta słychać miarowe buczenie, huczenie. nie wiem, jak to inaczej określić. myślałem, że to łożysko na którymś kole. ale po podniesieniu auta okazało się, że wszystkie łożyska są ciche. auto posiada ABS i w czasie hamowania czuć "w pedale hamulca" równomierne drgania. moja diagnoza - zwichrowane/krzywe tarcze hamulcowe.

    pytanie jest takie:

    czy zwichrowane tarcze hamulcowe mogą wywoływać we wnętrzu auta efekt dźwiękowy, jakby to było "walnięte" łożysko?

    pzdr
  • Poziom 27  
    Opony kolego opony. Wsadz inne kola i bedzie ok.
  • Poziom 11  
    niestety, opony są nowe.
  • Poziom 18  
    A czy dobrze założone ???? Nie wbiło się coś przypadkiem do którejś opony ??? PRzełóż kola jak ci radzą koledzy , jak nie masz innego kompletu , weź chociaż zapas i poeksperymentuj {przekładaj na inne koło aż znajdziesz być może to które powoduje hałas }.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    e tam może pod obciążeniem łożysko się odzywa, na odległość nikt nie sprawdzi
  • Poziom 11  
    adam7009 napisał:
    Może byc też łożysko tylko ,że bez obciążenia nie jest to słyszalne,gdy masz koła u góry.


    to jak to inaczej sprawdzić?

    mechanik siedział wczoraj za kółkiem i sam prowadził przez 10 km. stwierdził, że na 100% to tarcze hamulcowe. nawet przy lekkim naciśnięciu hamulca"pedał kopie", jakby miał włączony ABS. /ABS jest w aucie, ale przy takihc delikatnych hamowaniach nie powinno yć wyczuwalne "kopanie w pedał"/.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przydałaby się historia choroby, ale mechanik już stwierdził więc w czym problem
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    ale mechanik wie lepiej :)
  • Poziom 11  
    goldwinger napisał:
    Przydałaby się historia choroby, ale mechanik już stwierdził więc w czym problem


    w cenie części zamiennych
    tarcze + klocki + szczęki + tylne amory = 600 złotych

    może nie warto kupować? :not:
  • Poziom 11  
    adam7009 napisał:
    te rzeczynie mają nic wspólnego z huczeniem ,po co wymieniac?


    szczęki, gdyż się skończyły, amorki, bo lewy jest słabiutki.

    co do klocków i tarcz, to mam info od kilku gości, że to właśnie bylo przyczyną huczenia, a nie łożyska. czyli, to , co stwierdził mój mechanik.
    + ustawinie zbieżności.
  • Poziom 21  
    kolego najpierw to się zastanów gdzie ci huczy z przodu czy z tyłu samochodu a potem można diagnozować amortyzatory nie huczą a pukają tyne okładziny szczęk chamulcowych tzeszczą i słychac tarcie metalu a przednie zichrowane tarcze to nie słychać a czuć przy hamowaniu duzymi drganiami na kierownicy widze że naprawiasz auto na macajewa wymieniać na koszt klijenta a może się trafi huczenie to na 100% coś zwiazane z kołami opony lub łożyska lub ustawienie geometri kół ale to się samo tak nie przestawia musi być jakaś przyczyna pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie tarcze, nie klocki. Wmieszanie w te towarzystwo ustawiania zbierznosci też jest jakieś dziwne.
    Kiedy wystąpił ten odgłos/w jakich okolicznościach/czy coś było przed tym robione?
  • Poziom 35  
    Też mam Corsę, też miałem buczenie. Słychać było tak mniej więcej po przekroczeniu 70 km/h. Kręcąc koło ręką nie było nic słychać - ale ręką przecież nie rozkręcę do takiej prędkości no i nie ma poprzecznego obciążenia łożyska. Wymieniłem łożyska a przy okazji szczęki i bębny. I jak ręką odjął:D Po prostu ten typ tak ma, trzeba zajrzeć na oplowe forum, problem znany. Tylne łożyska do Corsy kosztują 20-30 zł sztuka. Wymiana całości zajęła mi trochę więcej niż godzinę - warunki amatorskie. Naprawdę nie warto zgadywać jaka przyczyna tylko po prostu wymienić.
  • Poziom 11  
    berlingo napisał:
    kolego najpierw to się zastanów gdzie ci huczy z przodu czy z tyłu samochodu a potem można diagnozować amortyzatory nie huczą a pukają tyne okładziny szczęk chamulcowych tzeszczą i słychac tarcie metalu a przednie zichrowane tarcze to nie słychać a czuć przy hamowaniu duzymi drganiami na kierownicy widze że naprawiasz auto na macajewa wymieniać na koszt klijenta a może się trafi huczenie to na 100% coś zwiazane z kołami opony lub łożyska lub ustawienie geometri kół ale to się samo tak nie przestawia musi być jakaś przyczyna pozdrawiam


    amory i tylne szczęki to przy okazji / nie związane z huczeniem/.

    drgania są w kierownicy, więc na 100% tarcze i klocki.

    napisałem kilka postów wyżej, że łożyska O.K., a opony nowe, nie wyząbkowane.

    łożysko oporowe od sprzęgła też oki.

    pozostały tarcze i jak narazie nic więcej nie przychodzi mi do głowy.
  • Moderator Samochody
    adam7009 napisał:
    te rzeczy nie mają nic wspólnego z huczeniem ,po co wymieniać?


    Tarcze mogą w wydawać taki dźwięk, ale tylko podczas hamowania. Miałem taką sytuację w Hyundai Lantra z 93r. Pojazd jeździł na zużytych klockach hamulcowych, w jednym z nich nie było okładziny. Spowodowało to uszkodzenie powierzchni tarczy, była wręcz karbowana. Sądziłem, że dotrze się na nowym klocku, ale najciszej było zaraz po jego zmianie, później hamowanie (szczególnie z większej prędkości) powodowało takie buczenie, że aż plastiki zaczynały brzęczeć. Tarcza nie była zwichrowana, pedał nie bił, jednak konieczna okazała się jej wymiana. Po wymianie - cisza.
    Oczywiście, nie mogę stwierdzić, czy ten hałas nie może wystąpić także podczas toczenia, bez hamowania - po prostu nie znam takiej sytuacji. Przypadki mogą być różne, wszystko zależy również od stanu pozostałych elementów układu hamulcowego.
  • Poziom 35  
    A ja się będę upierać przy łożyskach. Moje też były O.K. - nie wyrzuciłem ich, wzrokowo naprawdę nie ma się do czego przyczepić - a koła huczały. A po wymianie mam cichutko. Nie przewidziałem, że może się to do czegoś przydać bo można było to nagrać. To bardzo charakterystyczny dźwięk, bardzo podobny do odgłosu opon na szorstkiej nawierzchni.
  • Poziom 11  
    andk1eltd napisał:
    A ja się będę upierać przy łożyskach. Moje też były O.K. - nie wyrzuciłem ich, wzrokowo naprawdę nie ma się do czego przyczepić - a koła huczały. A po wymianie mam cichutko. Nie przewidziałem, że może się to do czegoś przydać bo można było to nagrać. To bardzo charakterystyczny dźwięk, bardzo podobny do odgłosu opon na szorstkiej nawierzchni.


    i tego będę się trzymał.

    najpierw tarcze i klocki. jak nie będzie efektu, to spróbuję łożyska. trzeciej aternatywy nie ma.
  • Moderator Samochody
    Bardzo często tak bywa, że nie da się jeszcze manualnie wyczuć złuszczenia bieżni łożysk, a one już mocno wyją. Wymiana tarcz nie zaszkodzi, jednak nie one są przyczyną, jeżeli ich powierzchnia jest gładka.
  • Poziom 1  
    Ja też mam taki problem i nie wiem co robic, problem polega na tym ze u mnie w corsie slycha wycie, buczenia wręcz tarcie podczas hamowania na kazdej predkosci, halasuje to strasznie, ze az uszy bolą.
    Zaczeło sie od zmiany opon zimowych na letnie, na zimowych było wszytko ok, a po zmianie na letnie zaczelo buczec, huczec itp. Zawiozłam wiec samochod do serwisu opla zeby mi powiedzieli czy to opony czy moze klocki lub tarcze (który tez byly wymieniane). W serwisie stwierdzili ze wszytko jest w idealnym stanie, po czym stwierdzili ze to kwestia opon. Kupilam wiec nowe letnie opony, ale halas nie ustal. Kolejny raz dałam samochod do zwyklego warsztatu, tam tez nic nie stweirdzili, przeczyscili klocki i tarcze i tyle.
    Nadal slysze ten halas, mocno mnie to martwi, ale nie wiem zupelnie co robic, piszecie tutaj o wymianie lozysk, ale z tego co sie orientuje to lozyska trzeba wymianic gdy sie slyszy ogolnie halas podczas jazdy a nie tylko przy hamowaniu, a ja go wlasnie wtedy slysze, podczas jazdy jest wszystko ok.
    Pomożcie :)
  • Poziom 26  
    Ja czasem słyszę głosy w trakcie jazdy. Różne ciekawe rzeczy mi podpowiadają. Cholera jasna, przypomniałem sobie. Trzeba wyłączyć radio.
    P.S. Ten wątek jest debilny i dziwię się, że do tej pory nikt go nie zamknął.
  • Poziom 11  
    wiem że to stary temat! ale trafiła mi się taka sama sytuacja w corsie c miarowe buczenie nasilające się wraz z wzrostem prędkości pierwsza myśl opony !podmieniłem więc z innej corsy sytuacja ta sama kolejna myśl łożyska cały komplet skf i szczęśliwy wyjeżdżam na jazdę próbną ku mojemu zaskoczeniu jak buczało tak buczy
    czy to możliwe że łożyska na dyferencjale skrzyni mogą wyć? tylko to mi przychodzi na myśl bo miałem taką sytuację w mercu A klasie

    jestem w kropce! może ktoś coś doradzi sensownego?