Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Poszukuję tranzystora do sterownika pompy wtryskowej

09 Sie 2008 12:56 17329 18
  • Poziom 16  
    Witam.
    Już od prawie 3 miesięcy poszukuję tranzystora do sterownika pompy wtryskowej Bosch (silnik 1.8 Tddi).
    Wszyscy wiedza, że parę osób ma te informacje.
    Dlatego zgłaszam się do nich z chęcią zakupu tego tranzystora.
    Czekam na odp PW.
    Wojtek
  • Metal Work Pneumatic
  • Poziom 31  
    Witam!

    A co to za tajemnica branżowa?? Na pewno pracuje tam jakiś wysokoprądowy tranzystor, pewnie w obudowie metalowej TO-3. Po sposobie sterowania i włączenia względem masy i zasilania, muszisz tylko wydedukować, czy jest to bipolarny (polaryzacja npn/pnp?), czy MOSFET (N/P kanałowy?). Jeśli jest to tranzystor bipolarny to będzie miał jakieś rezystory, ograniczające prąd bazy. Jeśli bipolarny sterowany jest bezpośrednio z logiki cyfrowej, lub wzm. op. (nie ma dodatkowego, "mniejszego" tranzystora nim sterującego), to może to być tranzystor mocy typu Darlingtona. Wybór tranzystorów na rynku, do kupienia, jest duży - zawsze coś podstawisz.

    Pozdrawiam

    Bzdury.
  • Moderator Samochody
    student_Wojtek napisał:
    Witam
    Już od prawie 3 miesięcy poszukuję tranzystora do sterownika pompy wtryskowej Bosch (silnik 1.8 Tddi)
    Wszyscy wiedza, ze parę osób ma te informacje.. Dlatego zgłaszam się do nich z chęcią zakupu tego tranzystora !!!
    czekam na odp PW
    Wojtek


    Taaaaa, i co Ci z tego że ktoś Ci sprzeda ten tranzystor (oczywiście ze spiłowanym oznaczeniem) skoro będzie on kosztował tyle samo co naprawa sterownika? Popróbuj coś podstawić samodzielnie, może jakiegoś V-mosa ?
  • Metal Work Pneumatic
  • Poziom 16  
    Witam
    Próbuje tam od 3 miesięcy
    Wiem, że to jest MOSFET, wiem już że powinien mieć kanałe N
    może napisze poniżej co już sprawdziłem, a ktoś skoryguje moje dane :)
    więc tak:

    BUK 9222-55A
    BUZ11
    BDW83
    IRL540N
    IRL530N
    IRFR120N
    RFP12N
    IRF520
    IRF740
    IRLR3410
    BDX54C
    STP11N
    BIP373

    no i to wszystko nie działa, ale szukam dalej..
    dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    Co to znaczy "nie działa" ?samochód nie odpala, nie jest sterowany elektrozawór, czy nie ma ciśnienia paliwa ?.
    Ten tranzystor rzadko pali się bez mechanicznej przyczyny, jesteś pewien że pompa jest sprawna ?
  • Poziom 16  
    tak, auto nie odpala. Pompa jest w 100% sprawna ponieważ została naprawiona. Musze tylko sobie ten sterownik zrobić i będzie dobrze..
    Paliwo jest podawane na wtryski ale ze zbyt małym ciśnieniem.
  • Poziom 31  
    Wymieniles juz nastawnik dawki w pompie? To wlasnie on powoduje ze upala sie ten tranzystor. Samo to ze bedziesz wiedzial jaki tez nie za wiele ci da bo trzeba go jeszcze umiejetnie przylutowac. Miejsca malo, radiacja slaba, trzeba troche poglowkowac ja daje tam smd pasuje pieknie miesci sie w srodku i dodatkowo ma zapas mocy. Widzialem tez inne rozwiazania mianowicie tranzystor wyprowadzony na zewnatrz ale za dlugo to nie pochodzi w tych warunkach.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    no ok, wiem ze tranzystor powinien być w obudowie D2PACK lub podobnej. Wiem jak to lutować i gdzie. Nastawnika dawki nie wymieniałem bo był dobry. Z tą logiką natomiast mam problem ;/
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    D2PACK dobrze odprowadza ciepło, ale jeśli w innych obudowach też działa to dlaczego nie

    słuchajcie, kuzyn do mnie dziś dzwonił ze ma identyczny problem z vectrą 2.0 DT. To jest to samo co w moim focusie? pytam, poniewaz on tez ma zamiar szukac sam rozwiązania, a po co mialby dublować rzeczy ktore ja juz sprawdziłem.

    Pozdrawiam

    Pisanie postu pod postem.
    Należy używać przycisku ZMIEŃ.
    Scaliłem dwa posty. [hefid]
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    juz chyba mam rozwiązanie, ale potrzebuje jeszcze jednej informacji.
    Czy to samo pakuje sie do sterownikow silnika 1.7 dtl ? z tym, ze mowie o sterowniku isuzu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    łatwo Ci pisać.. fakt, ze to nie pompa vp44.
    wracając do logiki bramki w tym tranzystorze.. może jakaś dodatkowa pomoc? co to za bramka?
    wiem, ze bardzo błądzę, a moja wiedza jest znikoma na ten temat, ale mam silne powody by ten problem rozwiązać
  • Moderator Samochody
    student_Wojtek napisał:
    co to za bramka?


    Aż tak dużo typów tranzystorów nie ma , żeby nie można było troszkę poczytać i popróbować różnych odmian. Próbujesz brać ludzi pod włos, nie ma tak lekko, nikt Ci bliżej już nic nie powie, chociaż z drugiej strony był tu kiedyś kolega który chciał sprzedać takie informacje.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Post był raportowany Reg. pkt 8.3.
    Przeniosłem z: Elementy Elektroniczne
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    podaj cene na pw,
    dzieki