Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

3310 SWIECI SIE CALY CZAS

23 Lut 2004 17:01 1452 13
  • Poziom 11  
    witam, mam problem nastepujacej natury, kupilem tel kiedys tam uzywany i po jakims czasie zaczal swiecic, tzn wyswietlacz jak niejest tel uzywany to normalnie gasnie, ale jak sie przylozy reke to sie widzi ze caly czas sie swieci, tak lekko. bylem u kolesia w serwisie ale powiedzial ze 40 zeta wezmie, ale to dla mnie troche drogo.
    tu moja prosba, czy ktos wie co mam wymienic, albo przylutowac, badz odlutowac?? koles z serwisu powiedzial ze jakis mikrokontroler wymieni bo tel zostal niby (oczym miniewiadomo) zalany woda i sie cos styka.
    pozdrawiam i prosze o odpowiedzi.
  • Poziom 23  
    Pozaglądaj do środka może coś Ci się rzuci w oczy np.korozja po zalaniu (zawilgoceniu), albo jakaś partacka robota po zmianie podświetlania. Kapiel w wysokoprocentowym alkoholu suszarka i zobaczysz co dalej.
  • Poziom 17  
    Sorki, za to pytanie ,ale czy masz czym go wogóle rozkręcić. ;-)
    Jeśli tak ,to na razie na tym poprzestań.

    Objawy które podałeś sugerują że telefon mógł być kiedyś czymś zalany ,a teraz sie TRAWI .Trzeba go wyczyścić
    1) Oddziel delikanie wyświetlacz od płytki -po bokach po 3 zaczepy stry płaski śróbokręt.
    2) Jak nie masz doświadczenia to paznokciami delikatnie ale stanowczo zejmij metalowe ekrany.
    3) Do kuwety ,tależyka , kubka nalej : spierytus ,albo denaturat ( tylko nie salicynowy ) czysty % .
    4) włóż płytkę drukowaną - tak żeby zała uległa zanużeniu ( tylko płytkę ) Zakryj naczynie ,zeby nie parowało bardzo.
    5 ) odczekaj kilka godzin
    6) wyjmij i susz suszarą 10 minut z 15 cm.
    7) złóż delikatnie tlefon w odwrotnej klejności.
    8) Odpal.

    Jeśli nygdy tego nie robiłeś lub nie czujesz sie na siłach to daj spokuj.
    Pamiętaj , robisz to na własne ryzyko ,to Twój telefon .

    PozDro.
  • Poziom 16  
    Jeśli czyszczenie nie pomoże to wymień N400.
  • Poziom 11  
    witam,
    podswietlenie nigdy niebylo (chyba) wymieniane
    jesli chodzi o rozkrecanie noki 3310, to juz nieraz to robilem, i niezauwazylem zeby bylo jakies uszkodzenie typu rdza, itd.
    jesli chodzi o ten pomysl, z tym alcocholem to czy to jest napewno w 100% bezpieczne?? rozumiem ze plytke drukowana mam zalac spirem, i odczekac kilka godz... i jeszcze jedno, z tylu plytki sa takie metalowe siateczki (3) oslaniajace podzespoly, to czy przed zanuzeniem mam sciagnac te siateczki??
    tylko powaznie panowie, bo jestem, zdolny to zrobic
    pozdrawiam i thx za porady
  • Poziom 21  
    te "siateczki" mozesz zdjac nawet wskazane, jesli nie jest po fakcie to wymyj go i wysusz tak jak Ci koledzy napisali, mysle ze to podwietlanie dalej bedzie swiecic to normalny i dosyc czesty objaw po kompieli w np. wodzie, musisz usunac (bo o wymianie w Twoim przypadku nie mowimy bo nieposiadasz sprzetu i odpowiedniego doswiadczenia) jeden lub dwa elementy z plyty glownej jakie uszkodzily sie podczas zalania, moze ktos ma skana z plyty i zaznaczone elementy do usuniecia bo ja w tej chwili nie posiadam zadnego opisu jaki by mozna tu podac ale poszukam cos, po tej operacji problem z podswietlaniem powinien sie rozwiazac...
    Michal
  • Poziom 28  
    Skorzystaj z foto a następnym razem nie bądź Żyła i daj zarobić serwisowi...
    PS. Jak nie widac zalania to nic juz ze spirytusem nie kombinuj!
  • Poziom 11  
    dzieki all za info, dzisiaj juz nie bo bo bede zbyt rozbity po 12 godz na polibudzie... ale jutro postaram sie usunac te dwa rezystory.
    BTW o co chodzi z tym zarabianiem serwisu o ktorym pisal @Przemyslaw?
    jeszcze raz dzieki, napisze czy pomoglo czy tez nie.
    pozdrawiam
    ps czy po tych zabiegach usuniecia tych dwoch rez, telefon bedzie podswietlany jeszcze??
  • Poziom 28  
    Chodzilo mi o to, abys dal zarobic ludziom, ktorzy sie tym zajmuja, ktorzy inwestuja w sprzet i programy. Ktorzy powyzsze solucje zdobywaja wlasna wiedza i czasem mnostwem spedzonego nad sluchawka czasu. Nie wydaje mi sie, ze 40pln to duzo. Przynajmniej masz pewnosc, ze telefon nie zostanie zniszczony a jesli juz, to nie bedziesz za to odpowiadal - tak jest przynajmniej u nas w serwisie.
    Przy okazji pozdrawiam.
    Ad.PS. Bedzie podswietlanie OK - zadnej roznicy z oryginalem. Jak spojrzysz sobie na schemat to bedziesz wiedzial, ze te termistory sa praktycznie zbedne.
  • Poziom 11  
    OK, dzieki wielkie, zadzialalo :)
    co do serwisu to gratuluje odpowiedzialnego serwisu, umnie w miescie dalbym komurke bez problemu, ale niewiem czy dostalbym ja spowrotem cala i zdrowa. kiedys zanioslem komurke ojca i jak odbieralem to sie okazalo ze baterie koles tez wymienil, i jeszcze jakas stara antene wsadzil i tel gubil polaczenie (jak mu powiedzialem o tym to sie wypieral...). tak wiec, daje zarobic ludziomktorzy sa tego warci.
    pozdrawiam i dzieki jeszcze raz za rady.
    BARTSUN
  • Poziom 28  
    No coz, tak tez moze byc :( Jesli tak, to nie dziwie Ci sie.
    Pozdrawiam jeszcze raz.
  • Poziom 12  
    Witam mam podobny problem w noki 3310 proszę o rady mam box i gota świeżo kupiony za dobrze to się jeszcze nie znam wiec pisze: przy wyłączonym telefonie gdy podłączam ładowarkę nie gaśnie podświetlanie klawiatury a wyświetlacza gaśnie gdy go włączam i podłączam ładowarkę podświetlanie zapala się i gaśnie czyli jest ok co zrobić?
  • Poziom 12  
    Widze ze Forum zaczyna przechodzic w formę dla "Adam Słodowy"....To przykre i uwłaczające nam-SERWISANTOM...
  • Poziom 28  
    A co bys chcial? Ci co maja cos do powiedzenia, nie udzielaja sie w takich sprawach - stworzyli sobie osobne forum dostepne na zaproszenie. I dlatego na ogolnie dostepnym mamy takie perelki, ktore nalezalo by chyba przeniesc do dzialu smieszne... Poziom naprawde... bez komentarza...
    Odpowiem juz jednak MirekMisiek bo tak bedzie najprosciej: pare postow wyzej masz do pobrania rysunek na ktorym czerwonymi literami i po polsku jest napisane co trzeba zrobic. No wybacz, chyba ze mamy Ci wytlumaczyc jak telefon rozkrecic, etc... Ale to juz chyba na PW...