Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z różnicowoprądowym

09 Sie 2008 18:32 1307 11
  • Poziom 22  
    Witam, pewnie powinno być w innym dziale ale tu napewno ktoś mi pomoże. Mam pewne podłączenie światła w domu które korzysta z plusa obiegu oświetlenia i minusa z gniazdka (drugi obieg). Oświetlenie ma swój bezpiecznik i gniazdka swój. Niestety mam jeden kabel dostępny i tak muszę to zrealizować.
    Problem w tym, iż po takim podłączeniu wyskakuje bezpiecznik różnicowoprądowy. Czy to prawidłowa reakcja ? czy może coś jest nie tak.

z góry dzięki za pomoc
  • Poziom 13  
    Kolego,jaki plus i minus w instalacji oświetleniowej z wyłącznikiem różnicowoprądowym.Pytanie jest nie jasno sformółowane.
  • Poziom 22  
    Ok OK, nie jestem elektrykiem. Plus = faza, minus = neutralny. Co do oświetlenia to sugeruję się skrzynką z bezpiecznikami. Bezpiecznik na oświetlenie, bezpiecznik na gniazka itd.
    Żeby było prościej sprawdziłem jeszcze jedną rzecz i jak połączę przewód neutralny od gniazda pralki do przewodu neutralnego włącznika oświetlenia to wyskakuje różnicowoprądowy. Sytuacja taka ma miejsce tylko łącząc między dwoma obiegami tzn. te które mają swoje bezpieczniki.
  • Specjalista elektryk
    Jeżeli są dwa wyłączniki róznicowo-prądowe lub tylko jeden obwód ma taki wyłacznik to jest to normalne i prawidłowe. Tak ma być i nic z tym nie zrobisz. Musisz podłączyć fazę i zero z tego samego obwodu.
  • Poziom 22  
    No właśnie chyba jest jeden różnicowoprądowy
    Zrobiłem fotkę skrzynki
    Problem z różnicowoprądowym
  • Poziom 26  
    Moze sie podlaczyles do ochronnego przewodu z gniazdka, albo obwod oswietleniowy nie jest chroniony roznicowka.
  • Poziom 22  
    marian_em napisał:
    Moze sie podlaczyles do ochronnego przewodu z gniazdka, albo obwod oswietleniowy nie jest chroniony roznicowka.