Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Prośba o pomoc z LPG polonez C+ bosch red. tomasetto

Łukasz R 09 Aug 2008 19:45 2343 3
  • #1
    Łukasz R
    Level 11  
    Witam szanownych Kolegów.
    Kolejny raz zwracam się o pomoc do Was. Jestem posiadaczem poloneza C+ z 98 roku na gazie, wtrysk jednopunktowy boscha i dziwna moim zdaniem instalacja gazowa. Niby powinna być 2 generacji, ma podłączenie do sondy lambda, a nie posiada silnika krokowego tylko zwykłą śrubę. Do reduktora(tomasetto) od sterownika dochodzi tylko jeden przewód, a ze sterownika oprócz przewodów zagospodarowanych wychodzą chyba 2 lub 3 perfidnie ucięte.

    Nie chciałem zaśmiecać forum, ale niestety nie mogę znaleźć żadnego porządnego artykułu na temat instalacji LPG, a w Ostrowieckich księgarniach nie widzą potrzeby prowadzenia sprzedaży książek o tym temacie.

    W tym miejscu czas na moją prośbę, czy któryś z Kolegów ma może artykuł, książkę, skan, czy cokolwiek co rozjaśniło by umysł zielonego w tej dziedzinie człowieka?

    Tematem zainteresowałem się po tym jak polonez zaczął palić 13 litrów gazu w trasie, po regulacji u polecanych gazowników spalanie wzrosło do 15 l. Oczywiście filterki wymienione, termostaty sprawne, płyn chłodzący w poziomie, a zanieczyszczenia z parownika spuszczone.

    Moderated By MakroSerwis:

    Przeniosłem z "Samochody Serwis". Proszę zakładać nowe tematy we właściwych działach i nie przysparzać nam pracy.

    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    Na wstępie proszę zapoznać się z ogłoszeniem w dziale, wiele ono wyjaśni.
    Proszę podać nazwę i typ zamontowanego w pojeździe sterownika instalacji gazowej.
  • #3
    Łukasz R
    Level 11  
    Witam i przepraszam za zamieszanie.
    Jak się okazało mam w pojeździe instalację I generacji, to coś co nazywałem sterownikiem okazało się emulatorem sondy. W tej chwili jestem po lekturze artykułu poleconego przez moderatora i muszę powiedzieć że właśnie o coś takiego mi chodziło, dziękuję.

    Mam tylko jeszcze jeden problem, w zimne dni po odpaleniu samochodu, centralka przełącza zasilanie z PB na LPG przy ok 1000 obr/min, czyli praktycznie zaraz po odpaleniu, problemu tego nie ma w dni ciepłe, gdy samochód postoi na słońcu. Wówczas muszę go przegazować do ok 2500-2600 obr/min.
    Centralka WR firmy Lecho, dokładnie taka jak ta pod linkiem http://www.lecholpg.pl/pl/oferta_wr.html
    Wiem że można ustawić próg przełączania od 1000 do 4000 tys obrotów, ale co zrobić jeśli samochód zachowuje się tak jak mój?
  • #4
    wsuder
    Level 14  
    kupic nową centralke lecho-wr lub stag-w. cena około 35zł. ewentualnie można próbować naprawiać i szukać co termicznie płynie, ale stracisz kilka godzin. nową centralkę instaluje sie w minute. dobra centralka ma przełączać w zakresie 1500-3000 obr-1 regulowane potencjometrem i stabilne w zakresie -20-+70C