Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kadet 1.4i - poblem z wracaniem koła kierownicy po skręcie

Stachserwis 09 Sie 2008 22:41 1912 15
  • #1 09 Sie 2008 22:41
    Stachserwis
    Poziom 28  

    Od pewnego czasu pojawił się problem z tzw odbijaniem koła kierownicy po skręcie. Wydaje mi się, że problem zaczął się po wymianie sworzni dolnych wahaczy. Ale to mogą być tylko moje podejrzenia. I nie jest to sprawa geometrii(ustawiana i sprawdzana). Jeżeli skręt jest w granicach 10`(lewo/prawo) - kółko posłusznie wraca na swoje miejsce. Jeżeli więcej - odczuwalny jest opór i potrzebna jest moja pomoc.
    Czy jest to temat do załatwienia w warunkach garażowych?

    p-m $$

    0 15
  • #2 09 Sie 2008 23:12
    darekkusy
    Użytkownik obserwowany

    Tak kolego jeśli trochę wiesz jak rozebrac kolumne Mc-persona to sobie poradzisz, trzeba wymienic łożyska które pewnie masz zużyte.

    0
  • #3 09 Sie 2008 23:13
    kwok
    Poziom 39  

    czy geomwtria ustawiona odpowiednio do modelu auta?a jeśli tak to pojeździj trochę aż się sfożnie trochę wyrobią


    Moderowany przez Błażej:

    Polska język - trudna język...

    0
  • #4 09 Sie 2008 23:22
    Stachserwis
    Poziom 28  

    kwok napisał:
    czy geomwtria ustawiona odpowiednio do modelu auta?a jeśli tak to pojeździj trochę aż się sfożnie trochę wyrobią


    Na wymienionych sworzniach zrobiłem ok. 6000km. Czy to za mało? Czy można po gumy sworzni coś wlać - n.p. WD 40? Nie mam tu doświadczenia - stąd to pytanie.
    p-m $$

    0
  • #5 10 Sie 2008 09:12
    robokop
    Moderator Samochody

    Stachserwis napisał:

    Na wymienionych sworzniach zrobiłem ok. 6000km. Czy to za mało? Czy można po gumy sworzni coś wlać - n.p. WD 40? Nie mam tu doświadczenia - stąd to pytanie.
    p-m $$


    Ten wątek to żart ? Do takiego wniosku dochodzę czytając co niektóre odpowiedzi. Układ kierowniczy nie ma żadnego mechanizmy powrotnego, tak że normalne chyba że kierownicy trzeba pomóc wrócić, do gum sworzni zwrotnicy nic nie wlewasz, tym bardziej WD40 - wypłucze smar który powinien tam być. Do sprawdzenia jedynie geometria, jeśli auto niepewnie sie prowadzi i łożyska kolumn McPhersona jeśli coś skrzypi/stuka przy skręcie.

    0
  • #6 10 Sie 2008 10:05
    Stachserwis
    Poziom 28  

    Chyba niezbyt dokładnie opisałem problem.
    Otóż zdarza się taka sytuacja, że po kilku dniach nieużywania autka koło kierownicy zachowuje się tak jakby ktoś potraktował klejem "kropelka" wał kierownicy-pełna blokada. Dopiero po użyciu siły puszcza i da się autkiem sterować-ale jest to mało komfortowe. Wyraźnie odczuwalne hamowanie koła kierownicy przy skręcie powyżej 10-15 stopni, do dej pozycji kierownica chodzi bardzo lekko, później natomiast zachowuje sie tak jakby ktoś wałek kierownicy trzymał "rurcęgami". Wiem, że koło kierownicy nie ma mechanizmu "samopowrotu", za powrót kół i koła kierownicy na swoje miejsce odpowiedzialne jest głównie(chociaż nie tylko) właściwe ustawienie kątów wyprzedzenia "sworznia zwrotnicy"- w kadecie to się trochę inaczej nazywa -McPherson. Te wszystkie czynności były ustawione na stacji diagnostyczne a później jeszcze sprawdzone w innym zakładzie. Poza tym autko prowadzi sie bez zastrzeżeń, trzyma sie pasa ruchu.
    p-m $$

    0
  • #7 10 Sie 2008 10:20
    adam7009
    Poziom 38  

    Jedyne co można wyregulowac w Kadecie to zbieżnośc innych możliwości nie ma ,a myślę,że problemem będzie przekładnia kierownicza,dzieje się tak gdy ktoś próbuje kasowac na niej luzy poprzez regulacje,a ona zawsze wyrabia się najwięcej w położeniu środkowym ,dlatego w tym położeniu luzy pozostaną ,a maksymalnie skręcając klinuje,co by tłumaczyło , że do pewnego stopnia chodzi lekko,a póżniej blokuje.

    0
  • #8 10 Sie 2008 10:22
    Stachserwis
    Poziom 28  

    Czyli należało by odkręcić końcówki drążków i sprawdzić pokręcając kołem kierownicy?
    p-m $$

    0
  • #9 10 Sie 2008 10:28
    adam7009
    Poziom 38  

    dokładnie jak mówisz, sprawdzic jak chodzi bez obciążenia ,sprawna przekładnia będzie się obracac jeżeli pociągasz za drążki kierownicze z małym oporem co prawda ,ale w miare płynnie od jednej strony max ,do drugiej.

    0
  • #10 10 Sie 2008 10:42
    robokop
    Moderator Samochody

    Czasami łożyska lubią sie rozlecieć, nie wiem jak w Kadecie, czy kolumna kierownicy jest na łożyskach czy tulejkach ślizgowych, tak samo należałoby się maglownicy przyjrzeć.

    0
  • #11 06 Lis 2008 17:40
    Stachserwis
    Poziom 28  

    Potraktowałem WD40 wysuwające się przy skręcie profile maglownicy i jakby trochę przestało. Nie załatwiło to jednak tematu do końca.
    Czy maglownica podlega smarowaniu lub zalewaniu olejem?
    p-m $$

    0
  • #12 06 Lis 2008 18:08
    robokop
    Moderator Samochody

    Nie - ma dożywotni zapas środka smarnego, jednakże warto by ją rozebrać, przeczyścić i przesmarować, a przy okazji sprawdzić stan elementów prowadzących listwę zębatą.

    0
  • #13 06 Lis 2008 20:23
    kwok
    Poziom 39  

    to sprawdź jeszcze czy jest smar w sforzniach bo czasami w sklepach są "bezsmarne" albo "wazelinkowe"

    0
  • #14 15 Lis 2008 20:01
    Stachserwis
    Poziom 28  

    A jeżeli nie ma smaru w sworzniach to jaki tam wcisnąć a jaki do kolumny? (żeby nie spieprzyć)
    doro

    0
  • #15 15 Lis 2008 21:41
    robokop
    Moderator Samochody

    Najlepiej grafitowy (-any). W praktyce to nawet 4S3 jeśli nie masz nic lepszego pod ręką, smar dodawany w komplecie do przegubów też jest dobry do tego celu.

    0
  • #16 26 Lut 2012 20:21
    Stachserwis
    Poziom 28  

    Temat trochę nieświeży, ale... zakończę. Problemem była nie do końca sprawna blokada kierownicy.

    0
  Szukaj w 5mln produktów