Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat ibiza 98 1.9 Tdi AFN nie chce gasnąć.

BodzioM 09 Aug 2008 22:41 3999 6
  • #1
    BodzioM
    Level 10  
    Witam.Problem jak w temacie,samochód zapala bardzo ładnie ale już niestety nie gaśnie.Jako pierwsza była diagnoza Vagiem,żadnych błedów.Następnie wymieniłem kostkę stacyjki,też nic.Dalej przyjżałem się przekażnikowi nr 109 (sterowanie pompy) po całkowitym wyjęciu silnik gaśnie.Na pinie 85,wysterowanie minusem, minus pojawia się po przekręceniu stacyjki a po wyłączeniu znika czyli wygląda że i tu jest dobrze.Następny był zawór pompy.Na włączonym zapłonie zawór dostaje plusa a po wyłączeniu zapłonu plus znika,tylko że to przy zgaszonym silniku,ponieważ gdy się już silnik odpali,to plus czy zapłon włączony czy nie,cały czas na zaworze jest. Przyjżałem się też sterownikowi na ewentualne nadpalenia czy coś ale nic nie widać.Nie wiem też czy ewentualne zimne luty nie są tu przyczyną.Ratujcie proszę bo już kończą mi się koncepcje.P.S.Zawór taktuje jak należy,po odłączeniu przewodu zasilającego silnik gaśnie.Stwierdziłem również że po wyłączeniu stacyjki po jakimś czasie,czasem kilka czasem kilkanaście sekund i silnik gaśnie.Tylko proszę was nie mówcie że sterownik do wymiany :| .
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • #3
    BodzioM
    Level 10  
    No tak, tylko co mierzyć.Według dokumentacji serwisowej zawór pompy powinien mieć rezystancje od 6 do 11 Ohm i tu sprawdziłem jest dobrze.Natomiast jeśli chodzi o nowy przewód pomijający sterownik(prosto od stacji do zaworu czy nawet poprzez jakiś przekażnik) to czy brak przejścia przez sterownik nie będzi generował błedu w samym sterowniku.P.S. Dzięki za odp.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    BodzioM
    Level 10  
    Witam.No właśnie sęk w tym że w tym samochodzie kontrolka ładowania się nie świeci w ogóle nawet na samym zapłonie.Na początku myślałem że żarówka kontrolki siedzi ale sprawdziłem,wszystko OK.Ładowanie też sprawdziłem i jest dobrze.I cóż to takiego może być?Kolejne moje zpostrzeżenie jest takie że na każdym bezpieczniku i przekażniku na których po zapłonie pojawia się plus,po wyłączeniu zapł. i wyjęciu kluczyka ten prąd cały czas jest.Dopiero po zgaszeniu silnika metodą "wyjęcie przekażnika" ten prąd znika.Wszędzie nawet na przewodzie dodatnim po stacyjce.Nadmieniam również że mam na miejscu dwa podobne auta,z tym że to drugie to Toledo (oczywiście sprawne),z takim samym silnikiem.Próbowałem metodą przekładania,dlatego m.in. jestem prawie :?: pewien że przekażnik jest OK.Pozdr.
  • #7
    BodzioM
    Level 10  
    Witam,alternator przekładałem z tego drugiego,żadnych zmian.Co ciekawe po odłączeniu przewodów od alternatora i odpaleniu silnika kontrolka ładowania dalej się nie świeci mimo braku ładowania,z tym że auto już wtedy odpala i gaśnie normalnie.