Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulator ładowania akumulatora do silnika rowerowego.

xazax935 10 Sie 2008 01:03 7390 4
  • #1 10 Sie 2008 01:03
    xazax935
    Poziom 8  

    Chciałbym dodać układ do silnika rowerowego, który pozwalałby doładowywać akumulator podczas jazdy. Podobno potrzebuję regulator napięcia. Prądnica wytwarza napięcie zmienne około 6V. Zamieszczam poglądowy schemat układu, który mam zrobiony przeze mnie. Zaznaczam, że w układzie nigdzie nie ma przerywacza, co jest dość dziwne. Proszę o jakąś pomoc i z góry dziękuję. Jeśli to coś pomoże, to mogę porobić jeszcze jakieś fotki i je zamieścić.

    Regulator ładowania akumulatora do silnika rowerowego.]

    0 4
  • #2 10 Sie 2008 13:24
    r2d2004
    Poziom 31  

    Witam!

    Co prawda nie jestem fachowcem od elektroniki motoryzacyjnej, ale wydaje mi się, iż niemożliwym jest, aby instalacja elektryczna silnika spalinowego, nie posiadała regulatora ładowania akumulatora - to byłby totalny bezsens takiego rozwiązania. Przerywacza mechanicznego nie ma, bo pewnie występuje tam moduł zapłonu elektronicznego z przerywaczem bezstykowym (pewnie tak sprytnie zabudowanym, że nie udało Ci się tego rozszyfrować, a być może wewnątrz jest również regulator). Lepiej napisz jakim silnikiem dysponujesz, bo przecież producent musi podawać chociażby podstawowe parametry i zestawienie elementów konstrukcji.

    Pozdrawiam

    0
  • #3 10 Sie 2008 17:20
    xazax935
    Poziom 8  

    Witam ponownie postanowiłem dołączyć kilka fotek silnika oraz roweru w którym jest zainstalowany
    Zestaw silnika
    Link

    Cewka Prądnicy wewnącz wiruje magnes stały zamontowany bezpośrednio na wale napędowym:
    Link

    Cewka Zapłonowa (Wysokiego napięcia) połączona jest bezpośrednio do prądnicy byćmorze to w niej jest jakiś układ elektroniczny generujący iskrę nie jestem w stanie tego sprawdzić ponieważ całość jet zalana:
    Link

    To jest adres strony człowieka od którego kupowałem silnik:
    www.thatsdax.com
    A to jest link bezpośrednio do opisu instalacji silnika:
    http://www.thatsdax.com/INSTALL_INSTRUCTIONS.html

    A to mój pojazd:
    Link

    i na koniec jeszcze kilka rysunków technicznych silnika
    Link
    Link
    Link
    Link

    0
  • #4 16 Sie 2008 12:29
    r2d2004
    Poziom 31  

    Witam!

    Czy ten silnik rowerowy sprowadzałeś stąd:

    silnik rowerowy 50/70ccm

    ??

    Ile wyniosły koszty wysyłki do Polski, bo cena silnika w granicach $200 jest całkiem rozsądna. Napisz jak się spisuje i czy warto wydać te 500 zł. Jakie jest faktyczne zużycie paliwa (średnie, jeśli masz już takie dane) i jak głośno pracuje silniczek.

    Pozdrawiam
    PS Jeśli chodzi o dodatkowy akumulator do takiej instalacji, to myślę, że to niezbyt dobry pomysł. Znacznie wzrośnie waga całej instalacji zamontowanej na rowerze, a rower to przecież nie skuter i chodzi też ostatecznie o to aby całość była jak najlżejsza, poza tym ta prądniczka z oryginalnego systemy zapłonowego tego silnika będzie na pewno za "słaba" aby mogła oprócz zasilania zapłonu, realizować dodatkowo ładowanie akumulatora.

    Zmniejsz trochę rozdzielczość zdjęcia, bo strasznie "rozciąga" zapisy na forum i źle się czyta!

    0
  • #5 16 Sie 2008 16:49
    xazax935
    Poziom 8  

    r2d2004 napisał:
    Witam!

    Czy ten silnik rowerowy sprowadzałeś stąd:

    silnik rowerowy 50/70ccm

    ??

    Ile wyniosły koszty wysyłki do Polski, bo cena silnika w granicach $200 jest całkiem rozsądna. Napisz jak się spisuje i czy warto wydać te 500 zł. Jakie jest faktyczne zużycie paliwa (średnie, jeśli masz już takie dane) i jak głośno pracuje silniczek.

    Pozdrawiam
    PS Jeśli chodzi o dodatkowy akumulator do takiej instalacji, to myślę, że to niezbyt dobry pomysł. Znacznie wzrośnie waga całej instalacji zamontowanej na rowerze, a rower to przecież nie skuter i chodzi też ostatecznie o to aby całość była jak najlżejsza, poza tym ta prądniczka z oryginalnego systemy zapłonowego tego silnika będzie na pewno za "słaba" aby mogła oprócz zasilania zapłonu, realizować dodatkowo ładowanie akumulatora.

    Zmniejsz trochę rozdzielczość zdjęcia, bo strasznie "rozciąga" zapisy na forum i źle się czyta!


    Tak dokładnie silnik sprowadzałem od tego gościa ale zamawiałem nie na jego stronce a na ebayu wysyłka kosztowała 41.70$ i do tego 189zł podatku i należności przewozowych silnik spala około 2l/100km mieszanki benzyny 95 z olejem jeśli chodzi o to czy jest głośny to mniej więcej jak kosiarka do trawy

    0