Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kompresor, słaby rozruch

10 Sie 2008 08:28 3002 6
  • Poziom 21  
    Witam, tak jak w temacie słaby start przy ciśnieniu 6 atm, silnik jednofazowy 2.2kW 2800obr/min był zalany wodą przy ostatniej powodzi w lipcu, rozebrałem go i wysuszyłem, wymieniłem też kondensator 40µF, oporność cewek rozruchu zmierzyłem ok. 4Ω, proszę o jakiś podpowiedzi, może trzeba obniżyć ciśnienie startu, lub przewinąć cewki rozruchu, lub nawet wszystkie cewki, dołączam plik z danymi kompresora, pozdrawiam.
  • Spec od Falowników
    Zdejmij pasek i włącz go na godzinę. Jeśli silnik wytrzyma, to raczej jest dobry.
    Ciśnienie startu jest bez znaczenia. Nr 105 to zawór zwrotny, który odcina ciśnienie w beczce od sprężarki. Można go rozkręcić (spuścić wcześniej powietrze!) - jest tam gumowy korek i sprężyna.
    Po pompowaniu ciśnienie pozostałe w kolektorze wylotowym spuszczane jest przez rurkę 127 i zawór iglicowy w wyłączniku ciśnieniowym. Jeśli po wyłączeniu - obojętnie ręcznym czy automatycznym - nie słyszysz przez 2 sekundy syczenia spod wyłącznika - to tu jest problem. Prawdopodobnie spust ciśnienia jest zatkany lub źle zmontowany. Po wyłączeniu zaworek iglicowy zostaje trwale otwarty, dwie sekundy trwa spuszczanie powietrza z cylindrów. Jeśli syczy dłużej, to nie trzyma zawór zwrotny. Jeśli syczy w trakcie pompowania - wadliwy zawór iglicowy.
  • Poziom 12  
    Witam
    Jesli chodzi o slaby start to rozumiem ze jest przeciazenie silnika w czasie startu.Z mojego doswiadczenia ze sprezarkami powietrza...
    sugerowal bym system odsprezajacy w czasie rozruchu silnika.Polega to na podlaczeniu zaworu elektromagnetycznego ktory w czasie rozruchu rozpreza sprezarke podajac powietrze ze sprezarki do atmosfery zamiast do butli z czasowym wylacznikiem. Jednoczesnie drugi elektrozawor ktory by otwieral powietrze ze sprezarki do butli po rozruchu silnika . Oba zawory sterowane moga byc jednym przekaznikiem czasowym z jednym wspolnym i NO i NC
  • Poziom 21  
    Po wyłączeniu pompowania przez wyłącznik ciśnieniowy jest słyszalne dość spore syknięcie powietrza więc ten zaworek raczej działa, przy ponownym starcie zdarza się że silnik wystartuje bez problemu, natomiast innym razem buczy i nie daje rady przeważyć tłoka, co się kończy niejednokrotnie wyskoczeniem zabezpieczenia termicznego przy silniku, ale najpierw sprawdzę silnik bez paska, system odsprężający to ciekawe rozwiązanie jednak chciałbym ustalić usterkę, w czasie powodzi kompresor pływał do góry kółkami kilka godzin więc w zasadzie wszystko co nad butlą było wtedy pod wodą, samej pompy nie rozbierałem, wymieniłem oczywiście olej, pozdrawiam.
  • Poziom 37  
    Witam,
    Też mi się wydaje że zawiesza się ten zaworek, albo zawór zwrotny wtedy ciśnienie nie powoli mu się otworzyć.
  • Poziom 10  
    NIUTAT napisał:
    Witam,
    Też mi się wydaje że zawiesza się ten zaworek, albo zawór zwrotny wtedy ciśnienie nie powoli mu się otworzyć.


    a może przyczyną być też słaby prąd. silnik 2,2 zasilany cienkim przekrojem nie będzie w stanie ruszyć kompresora nawet z pustymi cylindrami
  • Poziom 21  
    Silnik nie przeszedł testu, koniecznie trzeba wymienić zabezpieczenie termiczne, dzięki za pomoc zamykam temat, pozdrawiam.