Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf II 1.3 Pb+gaz 86 rok, tragicznie szybko się grzeje

zembe 07 Sty 2009 19:50 15736 44
  • #31
    Macosmail
    Poziom 34  
    Czujnik jest po stronie "gorącej" chłodnicy także może się włączyć tymbardziej kiedy brak cyrkulacji płynu ta srona robi się bardzo gorąca. Pozdrawiam.
  • #32
    kwok
    Poziom 39  
    jeśli nie ma przepływu płynu przez chłodnicę (zamknięty termostat) to nie jest możliwe nagrzanie czujnika do temp załączania (czujnik jest w połowie wysokości chłodnicy i jedyne co może być gorące to górny wąż i góra chłodnicy dalej ten ogromny radiator tak oddaje ciepło że chłodnica będzie zimna zwłaszcza przy obecnych temperaturach)
    pewnie było tak że went się włączył i wąż z dołu zrobił się zimny i wtedy kolega zembe sprawdzał (tu do kolegi zembe - termostat jest na górnym wężu, dolny idzie prosto do pompy wodnej) więc może lepiej kontrolować sytuację na bierząco zanim włączy się went. co da lepszy pogląd na sytuację
    druga sprawa to że jakby "uszczelka dmuchała" to zapowietrzałby sie również parownik a jak sądzę nie ma z tym problemu
    wynikem tych rozważań na odległość jest:
    1 nagrzewnica słabo oddająca ciepło (przypchana albo kanały nagrzewnicy są pokryte wspomnianym wcześniej środkiem jak i chłodnica co nie chłodzi)
    2 termostat otwierający się gwałtownie przy temp np 94st ale wtedy w środku powinna być sauna i gdzie takie termostaty sprzedają bo chcę taki mieć
    3 większość ciepłego płynu przepływa przez parownik (podłączyć zasilanie parownika bezpośrednio do króćca na obudowie termostatu jeśli to możliwe albo w obieg do gaźnika ale za gaźnikiem)
  • #33
    zembe
    Poziom 20  
    Witam oto nowe wiadomości z pola bitwy:
    Termostat wymieniony, wąż dolny nagrzał się i miał temperaturę jak ten u góry. W samochodzie nadal zimno więc zostaje rozkręcić nagrzewnicę i ją sprawdzić. Żeby dostać się do grzejnika trzeba zdjąć cały kokpit a na to narazie nie mam czasu. W książce "sam naprawiam" nie ma nic napisane o możliwości rozebrania grzejnika, więc będzie musiało pomóc przedmuchanie do wodą pod ciśnieniem.
    Czas na to znajdę gdzieś dopiero za miesiąc więc do tego czasu zadowolę się letnim powietrzem;(.
    Co do grzania silnika nic się nie zmieniło. Myślę, ale to są tylko moje domysły, że może ciecz nie oddaje temperatury do nagrzewnicy i stąd mogą być też problemy.
    Pozdrawiam
  • #34
    obelx1
    Poziom 9  
    Witam podlaczam sie do temau.

    Ja mam nasptepujacy problem. otoz jak jade samochodem to wskaznik temp jest na koncu bialego pola,jak zatrzymam sie na dluzszy postoj to wskazowka idzie dalej. Cieple wrecz parzace powietrze leci wtedy jak jade,jak stoje to leci takie niby cieple,ale bez przesady. Wentylator sie nie zalacza.

    Gorny waz jest goracy , dolny jest zimny, Co to moze byc??
  • #35
    zizimen1994
    Poziom 12  
    obelx1 Możliwe ze woda nie ma obiegu przez chłodnice...przez co idzie gorąca woda zostaje u góry węza i nie dociera do dolnego węza przez co czujnik na chlodnicy nie czuje temperatury i nie załącza wiatraka.

    Spróbuj spuścić płyn z chłodnicy węzy itp posprawdzaj węże czy nie ma płynu.
    i napełnij jeszcze raz płynem. moze sie chłodnica zapowietrzyła i niema obiegu wody.

    a pompa jest okej ??
  • #36
    obelx1
    Poziom 9  
    Tak pompa jest ok, ale tez dziwie sie czemu mi plynu bywa raz na jakis czas ( mam lpg) a moze cos z termostatem. A jak spuszcze plyn to co myslisz ze to co s pomoze??

    Dodano po 42 [sekundy]:

    a jak najlepiej odpowietrzyc uklad
  • #37
    zizimen1994
    Poziom 12  
    po wlaniu plynu powinienes wlaczyc silnik by sie rozgrzal do temp pracy tj 90 *C a nastepnie otworzyc na maxa ogrzewanie by plyn dostal sie do nagrzewnicy i znalazl sie w calym ukladzie pozniej zgasic silnik i dopelnic uklad plynem chlodniczym do poziomu max. I poczekac az caly uklad sie nim napelni tzn. chlodnica blok silnika oraz nagrzewnica a jesli masz LPG to i parownik.jesli tak zrobisz to powinno byc juz wszystko OK.POZDRAwiam.
    Lub : Ustaw grzanie na MAX (bardzo ważne !!!), otwórz korek w zbiorniczku wyrównawczym, zapal silnik i grzej go, aż włączy się wentylator.

    Albo sprawdź bezpieczniki może dlatego wiatrak nie działa ?
  • #38
    misio482
    Poziom 11  
    Witam.
    podłącze sie pod temat.
    Wczoraj wymieniłem termostat i zanim termostat sie otworzył to górny wąż był gorący i część chłodnicy a dolny wąż był zimny. Jak już doszło do temperatury około 85 stopni C i termostat sie otworzył to i dolny wąż był gorący. W środku leci ciepłe powietrze . Jak jade rano tak około 10 km to nie potrafi się rozgrzać do 90 stopni. Czy tak powinno być czy nie? Coś jest zle? Mam też LPG i parownik jest też gorący. Termostat to Vernet.
  • #39
    roney03
    Poziom 14  
    10min to może być za mało aby silnik rozgrzał się do 90st
    A ten termostat jakie miał parametry?
    Awaryjnie robiąc takie trasy możesz zasłonić cześć chłodnicy będzie się nagrzewał szybciej
  • #40
    misio482
    Poziom 11  
    10 km. Zawsze było dobrze wskakiwało na 90 stopni i tak juz trzymało. Nie wiem jakie miał parametry ale tak przy 87 stopniach sie otwierał jak go sprawdzałem w garnku z gorącą wodą. a to jest normalne że ten drugi wąż jest gorący? Czy nie ;powinny one byc obydaw zimne do chwili otwarcia sie termostau?
    Nawet prz mrozach - 27 stopnie potrafił sie nagrzac do 90 stopni bez zadnego zastawiania?
  • #41
    roney03
    Poziom 14  
    A zamontowałeś nowy termostat , bo coś mi się wydaje ze chyba nie
    Nie widze nic nieprawidłowego i to normalne ze górny wąż jest gorący przed otwarciem termostatu. Być może zamontowałeś termostat o innej temp otwarcia niż był wcześniej
  • #42
    misio482
    Poziom 11  
    Termostat jest nówka. No nie zobaczyłem jaka temperaturę miał otwarcia. Być mozę miał miejszą temperaturę .

    Dodano po 12 [minuty]:

    Wię to normalne że górny wąż jest gorący. Bo chłodnica też od strony węża sie nagrzewa. Ja myślałem że to coś nie tak.
  • #43
    enrike01
    Poziom 2  
    Witam!
    Z wieloletniego użytkowania sam. z Lpg mam takie przemyślenia:
    -reduktor Lpg potrzebuje duuużo ciepła(nie mogłem kiedyś nagrzać silnika do tego stopnia aby załączył sie wentylator, po przelączeniu na benzynę nagrzał się szybko- to w favoritce)
    -źle wpięte zasilanie reduktora zaburza przepływ płynu w układzie chłodzenia(od znajomego mechanika)
    -czasem reduktor może przepuszczać gaz do układu chłodzenia, dzieją się wtedy dziwa takie,że hej, u mnie na zimnym silniku kipiał płyn, w samochodzie zimno,wymieniony termostat-bez efektu, wymieniona uszczelka pod głowicą(pod namową mechanika) nie pomogło, dopiero jak poskręcałem dość solidnie reduktor wszystko wróciło do normy :D
  • #44
    misio482
    Poziom 11  
    Ostatnio Jak wróciłem z roboty chciałem sprawdzic przewód dolny od chłodnicy i nagle włączył sie wentylator zobaczyłem na liczniku temperature i tam pokazywało 90 stopni wiec chyba jest coś dziwnego z tym odczytem z tego czujnika ale nie wiem jak to sprawdzic. jakie powiny być wartości na zimnym czujniku i na ciepłym. Jaka oporność powinna być? I na których pinach się to mierzy bo tam sa trzy chodzi mi o czujnik siwy z trzema pinami. I jakie powinny być wartości dla niebieskiego czujnika tego od ECU. W sklepie facet powiedział mi że ten siwy kosstuje około 80 zł a na forum znalazłem ze orginał to koszt około 141 zł. CZY TEN ZAMIENNIK BĘDZIE DOBRY? I CZY TO MOŻE BYĆ WINNA TEGO CZUJNIKA?
  • #45
    misio482
    Poziom 11  
    Na gorącym silniku takim aż się włączał wentylator w chodnicy pokazywało mi oporność 124 K ohmy. Samochód to audi 80