Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy Tempomat z Omegi B ruszy w Omedze A?

DJCHUCKY 13 Sie 2008 11:41 7430 12
  • #1 13 Sie 2008 11:41
    DJCHUCKY
    Poziom 19  

    Walczę już od miesiąca ze starymi tempomatami i nie mogę już kupić sprawnego do Omegi A lub Senatora B i większość nie działa wogóle a jak działa to niepoprawnie szarpie gazem.

    Na rynku jest sporo tempomató od Omeg B, są nowsze lepsza konstrukcja, sterownik jest razem z serwomotorem.

    Sprawdzałem już dwa od Omegi B i u mnie nie chodzą.

    Może impuls prędkości się nie zgadza?

    W Omedze A impulsy prędkości pochodzą od czujnika na skrzyni biegów to jeszcze stare rozwiązanie.

    Zdjęcie starego tempomatu z Omegi A Senatora B :

    Czy Tempomat z Omegi B ruszy w Omedze A?

    Tempomat Omega B:
    Czy Tempomat z Omegi B ruszy w Omedze A?

    Czekam na wasze opinie.

    0 12
  • #2 13 Sie 2008 19:04
    bartek_j
    Poziom 35  

    NIe wiem jaki jest sygnał w omedze A ale nie spodziewam się jakiś fundamentalnych różnic. Powinien być prostokąt o amplitudzie gdzieś 5V.
    Taki tempomat działa powyżej jakiejś prędkości, około 50 km/h
    Podepnij na krótko: sygnał stopu do masy, czujnik sprzęgła do +12. Nie zapomnij o zasilaniu manetki - też 12V. A manetkę masz dobrą? Ten przycisk do włączania tempomata jest normalnie zwarty (do 12V)

    0
  • #3 13 Sie 2008 19:25
    DJCHUCKY
    Poziom 19  

    Podłącznie mam ok, znalazłem sposób podłączenia na schemacie Omegi B.

    Nie wiem czy w Omedze A i B są takie same impulsy prędkości.

    Może w Omedze B linia prękości bierze sygnał z jakiegoś innego źródła prędkości.

    0
  • #4 13 Sie 2008 21:30
    bartek_j
    Poziom 35  

    w omedze B z ABSu lub ze skrzyni.
    wazny kształt sygnału ale powinien byc ok.
    Sprawdz tempomat na stole, z generatora.

    0
  • #5 13 Sie 2008 22:08
    DJCHUCKY
    Poziom 19  

    Sprawdzałem ten tempomat z wersji B w swoim aucie podczas jazdy z prędkością powyżej 60 km/h i dwa nie chcą załapać. Oryginalny tempomat ta stara wersja na tym syglnale działa.
    Podłączenia mam ok, manetka sprawna.

    Wygląda na to że jednak sygnał jest inny.

    0
  • #6 13 Sie 2008 22:10
    bartek_j
    Poziom 35  

    zewrzyj jeszcze stop na mase.

    0
  • #7 14 Sie 2008 09:33
    DJCHUCKY
    Poziom 19  

    Stop działa tak, że jak wciśniemy pedał to na tempomat ma isć 12 volt. Normalnie podczas pracy powinno być 0, zwarcie do masy może wygasi szczątkowe napięcia.

    Ok spróbuję.

    0
  • #8 14 Sie 2008 10:30
    bartek_j
    Poziom 35  

    Tam jest opornik podciągający do + w tempomacie. Czyli jak nie zmasujesz tego przewodu to tempomat widzi stop wciśnięty. Takie "fail-safe" rozwiązanie, dla bezpieczeństwa gdyby się tempomat od stopu odłączył...

    0
  • #9 14 Sie 2008 14:19
    DJCHUCKY
    Poziom 19  

    Dałem stopa do masy i dalej nie rusza.

    To raczej nie to.

    0
  • #11 14 Sie 2008 19:55
    DJCHUCKY
    Poziom 19  

    Ze sprzęgłem wygląda to tak, że po wciśnięciu pedału sprzęgła na pinie ma być 0 Volt, czyli podczas pracy musi iść ciągle 12Volt.

    Podłącznie jest zrobione poprawnie więc ja stawiam na coś z sygnałem.

    A ciekawe jaką postać ma ten sygnał w Omedze B jeżeli bierze się on z ABS-u ?

    0
  • #12 14 Sie 2008 20:05
    bartek_j
    Poziom 35  

    Sygnał: 5V, prostkąt, ok. 15 impulsów na metr. Taki sam jest w: (w tych autach grzebałem coś z tym sygnałem):
    Corsach B, Astrach F, G, Vectrach A, B. Taki sam też jest np w Daewoo Nexia. Tam jest impulsator przy skrzyni, tak jak w niektórych kadetach więc pewnie i w Omie A.

    0
  • #13 17 Sie 2008 08:54
    DJCHUCKY
    Poziom 19  

    A badałeś sygnał w Omedze B?

    Chcę dzisiaj jeszcze sprawdzić różne kombinacje czujników stopu i hamulca, bo może opis który znalazłem jest mylny.

    Taki opis znalazłem:

    Cytat:

    A - manetka, przycisk reset ("O") normalnie zwarty do +12. sluzy do dezaktywacji tempomatu.(odlaczenie od +12 wylacza)
    B - manetka, przycisk "I", normalnie rozwarty, do +12 aktywacja tempomatu i zwiekszane predkosci
    C - manetka, przycisk "R", normalnie rozwarty, do +12 zmniejszanie predkosci
    D - czujnik sprzegla, normalnie zwarty (zwarty przy puszczonym sprzegle) do +12V. U mnie na polaczone na stale. z +12V
    E - masa
    F - Zasilanie, +12V, max 5A
    G - swiatla STOP. ciekawostka: pozostawienie tego przewodu niepodlaczonego powoduje ze tempomat traktuje jakby byl hamulec nacisniety. Tzn aktywny stanem 'wysokim' z wewnetrznym podciaganiem do +. U siebie podlaczyme zaraz przy wlaczniku swiatel stop.
    H - linia diagnostyczna. Zostawic niepodlaczone
    J - polaczenie ze sterownikiem skrzyni automatycznej. pozostawic niepodlaczone przy skrzyni manualnej..

    K - czujnik predkosci. Ja podlaczylem do niebiesko - czerwonego w kostce od radia.
    _________________



    O co chodzi z tym Pinem G?
    Czyli wychodzi że na obrót koła jest powyżej 30 impulsów a u mnie jest z 9.

    To jest cała przyczyna, żeby się włączył tempomat to musiałbym jechać z prękością 150 km/h.

    Czy jest możliwość powielenia liczby impulsów.

    0