Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Generator wn do tesli pomoc

13 Sie 2008 15:05 4634 31
  • Poziom 9  
    Mam zamiar zbudować małą cewkę Tesli ale mam problemy z generatorem wn. Zrobiłem go według schematu poniżej z transformatora z TV ale niestety nie chce działać... nawijałem zwoje pojedynczo 5 i potem drugie 5 z drutu 1,3mm w izolacji a na to kolejne 2+2 może temu nie działa... Proszę o pomoc i jakie błędy mogłem zrobić jestem początkujący więc proszę o wyrozumiałość.

Mam jeszcze około 10 transformatorków od lamp takich jak na foto poniżej nadadzą się do czegoś?

• Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 36  
    Witam.
    To są dławiki do świetlówek 40W i praktycznie tylko do tego sie nadają.
    Co do pierwszego pytania to nie znam odpowiedzi ale poszukaj na Elektrodzie jest wiele podobnych tematów.
  • Poziom 9  
    Nigdy nie nawijałem cewek więc pewnie to jest przyczyną. Nawijałem w izolacji więc może odległość tych 4 zwojów od rdzenia jest zbyt duża... i może zamiast 2+2 zwojów powinienem nawinąć 4 i tylko po środku rozizolować i dolutować kabelek.
  • Poziom 33  
    Daj trafko sieciowe 230V/230V, na wyjściu 10..12-krotny powielacz napięcia i generator marx'a na kondensatorach ceramicznych 10n/3kV.
    Tak się składa że też mi trochę odbiło i planuję w najbliższym czasie zbudować sobie generatorek wn do zabawy :P
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 9  
    Tylko że nie mam takiego trafa i do tego 2,5kV do tesli to chyba mało. Wkurzam się bo mam wszystko do tamtego schematu a działać nie chce... Dziś zrobię znów wszystko od nowa tylko że bez izolacji drutu na pierwotnym dam jakiś lakier czy cuś. Tak jak zobaczyłem inne projekty to mam ochotę na więcej :D Myślałem o nawinięciu trafa tak z 1000W tylko że nie mam projektu...
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Witam.
    4 FUN napisał: