Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vectra B 1998 X16XEL Faluja obroty, pali olej

13 Aug 2008 19:30 7935 17
  • Level 15  
    Witam

    Chciałem się zapytać czy wszyscy użytkownicy Vectry B 1.6 16V mają tak że po nocy/dłuższym postoju jak odpalają samochód to obroty przez 2-3 minuty są podwyższone do około 1500 a potem spadają?

    Co może być przyczyną tego że spala dużo oleju ? Tzn. olej był dolany i bagnet wskazuje w połowie miarki poziom oleju, po przejechaniu około 300 km wskazania na miarce od bagnetu są już na minimum?

    Czemu wolno reaguje na pedał gazu, tzn. np. wyjeżdżam z drogi podporządkowanej, czekam aż auta przejadą, widzę że mogę się zmieścić i jechać, naciskam szybko podał gazu i puszczam powoli sprzęgło bo obroty bardzo wolno wchodzą inaczej by zgasnął, a jak puszcze szybko sprzęgło to baaaardzo powoli wchodzi na obroty...

    Czasami przy wyższych obrotach coś go dławi..

    Jak jadę i nacisnę sprzęgło, wrzucę na jałowy to słychać takie falowanie obrotów między 1000-1200, a jak się zatrzymam to stoją na 800.

    Pozdrawiam
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 28  
    X16XEL bardzo lubi olej, 1l na 1000km to normalka, chociaż znam egzemplarze które biorą bardzo mało lub wcale. Ale generalnie opinia o tych silnikach jest taka że biorą. Też go mam i przyzwyczaiłem się, chociaż w twoim przypadku 0.5l na 300km to już za dużo.
    Co do podwyższonych obrotów po postoju to jest to normalne, silnik pracuje wtedy na tzw. ssaniu aż do osiągnięcia odpowiedniej temperatury.
    Wolno reaguje na pedał gazu - temat rzeka - filtry, świece, wtryski, ciśnienie na listwie wtryskiwaczy, szczelność układu dolotowego, szczelność wężyków podcisnienia, kompresja. Wartałoby sprawdzić czy komputer ma coś do powiedzenia - możesz to zrobić sam jednym kabelkiem.
  • Level 15  
    techrys to już rozjaśniłeś mi trochę sytuację, a możesz powiedzieć jak zrobić to jednym kabelkiem? Bo bardzo che naprawić mój problem.

    Aha i pytanie czy mogą być jakieś błędy jeżeli nie zapalił mi się wogóle check (pomarańczowa kontrolka od błędów)?
  • User removed account  
  • Level 32  
    No widzisz elektrit nie znasz się :D
  • User removed account  
  • User removed account  
  • Level 28  
    Sprawdzenie błędów w komputerze silnika możesz zrobić sam kabelkiem, ale niekoniecznie jakieś muszą być.
    Samo branie oleju nie musi oznaczać poważnych problemów - wystarczy uszkodzona uszczelka pokrywy wałków rozrządu, co w 10-cio letnim silniku nie będzie dziwne, a skutek będzie ten sam. Ale mogą też być uszkodzone pierścienie, a to już droga zabawa.
    Niemniej, jeśli nie wiesz od czego zacząć, oddaj samochód do mechanika, lub zajrzyj do życzliwych i pomocnych ludzi na http://forum.vectraklub.pl/


    Nie mam w zwyczaju odpowiadać na chamskie i bezczelne zaczepki, i tak pozostanie.
  • User removed account  
  • Level 35  
    Oj tu bym polimeryzował. te 1.6 16V mają bardzo liche pierścienie. Tak samo późniejsze Z16SE (oczywicie 8V) - te to dopiero mają pierścienie do niczego. W przypadku tych konstrukcji się łopel nie popisał.
  • User removed account  
  • Moderator of Cars
    Czy gumki, czy pierścienie to spaliny i tak będą błękitne. Różnica pozostaje w mocy - przy zdartych pierścieniach silnik będzie słabszy. Jeśli to tylko gumki by były, to silnik puszczałby kłęby dymu zaraz po odpaleniu.
  • Level 28  
    Dajmy wypowiedzieć się pytającemu, bo dużego zużycia oleju może być zarówno błacha jak i poważna - jeśli to nie wyciek to bez remontu silnika się nie obejdzie.
    Osobną sprawą, choć być może połączoną, jest brak mocy.
  • Level 15  
    Mam pół syntetyk 10W-40
  • Level 31  
    Panowie nie ma sie co oszukiwac to nie sá specjalnie udane silniki,a niewiele poprawilo sie to w odmianach "Z" ostatnio mialem Z18X....popekane denka na 1 i 4 a uszczelka przedmuchana miédzy 2 i 3.Jednak te z malym przebiegiem chodzá ok.