Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306 , 1.4l benzyna, 1993 pukty ustawienia rozrzadu.

15 Sie 2008 12:59 13777 12
  • Poziom 9  
    Witam.

    Jest to moj pierwszy temat :) . Potrzebuje sie dowiedziec jak i gdzie powinienem odczytac punkty ustawienia rozrzadu w moim pojezdzie marzen :), z gory dziekuje za wszystkie wskazowki. Rozwalil mi sie pasek i widze tylko jeden punkt do ustawienia na wale.


    Piotrek.
  • Poziom 38  
    obawiam się ,że przed założeniem nowego paska trzeba będzie głowice zdjąc,co do znaków to chyba się blokuje kołkami.
  • Moderator Samochody
    Dokładnie tak, w tych pojazdach zakłada się specjalne blokady do wymiany paska rozrządu. W tym silniku są to nieskomplikowane trzpienie, średnicy nie pamiętam. Bez blokad nie radzę ryzykować - tam jest dość ciasno i łatwo popełnić kosztowny błąd.
  • Poziom 9  
    ...hmm to nie za wiele ale dzieki. ( ale dlaczego glowica, robilem w innych modelach i nie musialem ? ) :)

    Dodano po 3 [minuty]:

    aha, tak tylko zapomnialem sprecyzowac na poczatku tematu : rozwlil mi sie pasek, znaczy zgubil zeby :) , czyli musze podjac ryzyko, najwyzej pojade na szrot po drugi silnik nie boje sie ryzyka:).
  • Poziom 38  
    zobacz tutaj ,co prawda diesel,ale podobne może coś pomoże w lokalizacji znaków;https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=5072395#5072395
  • Poziom 32  
    witam, peter potrzebna Ci jeszcze info dotyczące wymiany paska ? mogę umieścić na dowlandzie, pozdrawiam
  • Poziom 9  
    jak najbardziej potrzebna, jak przestanie napisze, ze temat zakonczony :)
  • Poziom 9  
    Niestety nie wiem nadal , jak ustawic kiedy nie mam paska bo stary sie zerwal, potrzebuje konkretnej informacji gdzie znajduja sie punkty z ktorych jasno mozna odczytac czy wszystko ( wal i kolo zaworow ) jest ustawione jak powinno. Otworzylem pokrywe glowicy i wszystko jest nadal sztywno zamontowane nie ma zadnych sladow zniszen. Ale dzieki za starania.
  • Moderator Samochody
    nie ma tam znaków, są tylko otwory do włożenia kołków blokujących, a pogiętych zaworów nie zobaczysz od góry chyba że luzy pomierzysz
  • Poziom 18  
    A w czym tu problem ??? Wał ustawiasz w GMP jak na rysunku musisz znaleźć punkt kiedy masz max wysunięty tłok 1 cyl , sprawdź sobie jak wtedy pokrywa sie otwór korpusu z kołem zamachowym ,ew spróbuj tam wcisnąć śrubę w zależności od tegoż otworu {podejrzewam że otwór w kole jest tej samej średnicy co w korpusie } , wałek podobnie jak na rysunku , jeżeli nie umiesz tego sobie wykombinować no to trudno się mówi, trzeba pogadać z kimś kto ma dokładne wymiary kołków blokujących .
  • Poziom 23  
    Kołek blokujący koło zamachowe 6mm, kołek blokujący koło rozrządu 10mm.
  • Poziom 32  
    witam, peter w info masz dokładnie opisane czyności i gdzie włozyć te blokady a mad max jeszcze podał średnicę tych kołków, jężeli nie możesz poradzić sobie z tym może lepiej skorzystać z mechanika pomocy, pozdrawiam