Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy to jest (była) zwykła cewka zapłonowa ?

16 Sie 2008 01:06 5181 6
  • Poziom 15  
    Witam
    Ponieważ nie odpalił mi motor po zimie, sprawdziłem że przyczyną jest brak iskry. Następnie szukając powodu jej braku sprawdziłem czy podanie napięcia na cewkę wytworzy iskrę, i okazało się że iskry dalej nie ma a cewka ma zwarcie(jak podałem napięcie z akumulatora to zaraz pojawił się dymek a prąd pobierany przez cewkę to parę amperów - myślę że to za dużo dla zwykłej cewki), teraz potrzebuje dobrać jakąś nową cewkę w związku z czym mam parę pytań.
    Czy ta cewka to zwykła cewka zapłonowa (wiem że są cewki z elektroniką w środku) widzę że przewód jest dosyć gruby i jest mało zwoi pierwotnych więc zastanawiam się czy sam jej nie uszkodziłem podając napięcie z akumulatora co prawda elektroniki nie zauważyłem, ale może moduł jest jaki specjalny (jakiś impulsowy) ?
    Czy podanie przez ok 1 sekundę mogło by uszkodzić taką cewkę ?
    Ile uzwojeń pierwotnych mają przeciętne cewki ?
    Jaka jest ich oporność ?

    Czy to jest (była) zwykła cewka zapłonowa ?
    Czy to jest (była) zwykła cewka zapłonowa ?
    Czy to jest (była) zwykła cewka zapłonowa ?

    Sprawdziłem jeszcze czy dochodzi jakieś napięcie z modułu, niestety albo się uszkodził albo jakoś dziwnie działa , jak chciałem podłączyć próbówkę żeby sprawdzić czy dochodzi sygnał z modułu to spaliło mi żarówkę, okazało się że po zdjęciu przewodu od modułu z cewki rośnie na przewodzie bardzo szybko napięcie , tak że po chili potrafi nieźle kopnąć. I teraz się zastanawiam czy uległ on uszkodzeniu czy jakoś tak dziwnie działa.

    Czy to jest (była) zwykła cewka zapłonowa ?
    Czy to jest (była) zwykła cewka zapłonowa ?
    Czy to jest (była) zwykła cewka zapłonowa ?

    Motor Suzuki EU 125
  • Poziom 39  
    Zasada działania zapłonu iskrowego - iskra powstaje przy zaniku prądu w cewce niskonapieciowej, powstaje po szybkim zaniku. Jeżeli podałeś napiecie stałe i czekałeś to nic się nie działo , poza wydzielaniem ciepła.
    A iskry prz wyłaczeniu mogłeś nie zauważyć.
    w tym silniku wygląda na to że kształt iczas trwania impulsu był wyznaczany przez modół elektroniki. Mogłeś tu sporo namieszać.
    Czy zdjęcia rozprutej cewki to to co zostało z Twojej ?
    Pozdr.J.
  • Poziom 15  
    Tak, tylko tyle z niej zostało :D

    z doświadczenia pamiętam że większość cewek nawet tych od samochodu nie potrzebowała zbyt dużego prądu. Moja natomiast bardzo dużo (na oko po iskrzeniu i grzaniu się ok 10A). Ponieważ wiedziałem że albo ja ją uszkodziłem albo sama dostała zwarcia , stwierdziłem że muszę zobaczyć czy to zwykła cewka czy jakaś z elektroniką. Co prawda elektroniki nie widać , uszkodzenia jakieś są (nadpalenia i przepalenia przewodu) ale nie mam pewności kiedy powstały. Co do sprawdzenia cewki to wiem że napięcie powstające na stronie wtórnej cewki jest zależne od szybkości zmian przepływu prądu po stronie pierwotnej i wiem że najszybsza zmiana jest przy rozłączeniu przepływu prądu (dlatego powstaje wtedy iskra). Jak sprawdzałem cewkę to przykładałem przewód na bardzo krótko, z czasem jak nie widziałem efektu iskry na trochę dłużej.

    Chodzi mi głównie o to czy jest to zwykła cewka zapłonowa o przeciętnej liczbie uzwojeń po stronie pierwotnej czy jakaś specjalna ?
  • Poziom 27  
    Cewki z elektroniką mają zazwyczaj mniejszą oporność niż te ze stykami. Ale tak czy inaczej pobieraja kilkanaście Amperków czszegulnie te 6 woltowe.
  • Poziom 15  
    ta jest na 12 V
    poza tym sprawdzałem cewkę od samochodu i prąd był kilkukrotnie niższy
  • Moderator Samochody
    CDI generalnie wali jaką cewkę podłączysz, każda będzie działać
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To jest cewka niskoomowa, zeżre nawet ze 20A