Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowniki Mollera czy się to da zrobić?

bobi70 16 Sie 2008 17:37 1962 13
  • #1 16 Sie 2008 17:37
    bobi70
    Poziom 14  

Witam. Mam wisielczy pomysł. Nie znam się na tym ale próbuję i to z jakimiś efektami.
    Jestem ogrodnikiem. Chcę pobudować tunel ogrodniczy profesjonalny poza miastem.
    Do obsługi tego tunelu chcę zainstalować sterownik programowalny (Mollera lub inny).
    Sterownik ma wykonywać następujące funkcje:
    1-reagować na zmiany temperatury wewnątrz i w przypadku kiedy przekracza ona zadany próg uruchamiać otwieranie wietrzenia.
    Wietrzniki maja dwa położenia krańcowe przy ON i OFF.
    2-Reagować na zmianę prędkości wiatru. W przypadku kiedy prędkość wiatru przekroczy zadany próg wykonać awaryjne zamknięcie wietrzników i zablokować ich otwarcie poki działanie czynnika nie ustanie.
    3-W przypadku kiedy prędkość wiatru będzie zbyt duża by uruchomić wietrzenie a temperatura wewnątrz przekracza zadany próg włączyć wewnętrzne wentylatory.

Niby niezbyt trudna aplikacja. Tym bardziej, że prawie taka jest gotowa w necie.
    Jest jednak jeszcze jeden warunek.A nie wiem czy sterowniki tego typu mogą to realizować i w jaki sposób.
    W miejscu sterowania tzn gdzieś tam w polu. Będzie dostęp do internetu. Chciałbym żeby zdalnie mieć dostęp do monitorowania stanu obiektu i zmiany zdalnie ustawień.
    Są 2 na to sposoby. Jeden znając parametry komputera podlogowywać sie zdalnie do pulpitu, a drugi wchodzić bezpośrednio na urządzenie.
    Czy to się da zrealizować z założeniem dostępu zdalnego do sterowania i monitoringiem stanu na wspomnianym sterowniku?? A jeśli nie to co powinienem zrobić.
    Podkreślam raz jeszcze. Jestem laikiem w tych sprawach i prosiłbym o możliwie czytelne odpowiedzi. Chętnie skorzystam z pomocy jeśli chodzi o napisanie potrzebnych aplikacji.