Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

eagle - ripup - obszary masy

grimble 16 Sie 2008 17:58 1860 5
  • #1 16 Sie 2008 17:58
    grimble
    Poziom 10  

    Witam,

    Jestem relatywnie nowym użytkownikiem Eagle 5.1.0. Projektuję płytkę jednostronną z elementami głównie SMD. By ułatwić sobie dystrybucję masy całą płytkę pokrywam prostokątem (RECT) i opisuję jako sygnał GND. Puszczam autorouter który na podstawie Design Rules wycina mi ścieżki z odpowiednią separacją od siebie i masy.

    Schody zaczynają się kiedy trzeba poprawić to co zrobił automat. Przesuwanie ścieżek jest łatwe o ile jest wystarczająca ilość miejsca. Problematyczny przypadek na załączonym zrzucie. Naturalnie, że można puścić tę ścieżkę pod kątem, ale to jest tylko ilustracja problemu.

    eagle - ripup - obszary masy

    Zwisający z góry fragment jest obszarem masy wyciętym przez autorouter. Nie wiem jak go usunąć. Próbowałem zaznaczyć (GROUP) ale nie daje to rezultatu. RPIUP też nie widzi tego obszaru jako ścieżki.

    Z góry dziękuje za sugestie,

    pozdrawiam,

    Bartek

    0 5
  • Pomocny post
    #2 17 Sie 2008 05:22
    shg
    Specjalista techniki cyfrowej

    Nie za bardzo rozumiem, o co chodzi, ale jeżeli chcesz dostosować obszar masy do ścieżek po ich ręcznym przesunięciu, to użyj polecenia Ratsnest. Reguły projektowe (DRU) zostaną zaaplikowane na nowo i powierzchnia masy zostanie odsunięta od ścieżek na taką odległość, jaka zapisana jest w aktualnie używanym pliku .dru.
    Inna metoda - najpierw ścieżki, potem masa.
    A tak poza tym, to autorouter jest do ...

    0
  • #3 17 Sie 2008 13:09
    grimble
    Poziom 10  

    Dzięki za pomoc, zadziałało :) Obszar masy dostosował się do nowego układu ścieżek.

    Co do autoroutera, całkiem możliwe, że kiedy nabędę wprawy w projektowaniu zrezygnuję z niego. W tym momencie jest bardzo wygodny bo sugeruje mi możliwe rozwiązania bez żmudnego klikania ścieżek. Naturalnie, że trzeba je później trochę poprawić.

    pozdrawiam,

    Bartek

    0
  • #4 12 Wrz 2008 22:18
    e11
    Poziom 17  

    Mam do Was prośbę zrobiłem płytkę w Eagle wszystko w porządku ale jak wydrukowałem próbnie to okazało się że ścieżki za cienkie, pady za mała średnica jak przewiercę to nic nie zostanie do lutowania. Mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak teraz zmienić średnice punktów lutowniczych , czy trzeba wszystko robić od początku. Szerokość ścieżek można zmienić grupowo poleceniem "Group" i "Change" ale punkty lutownicze nie chcą tak się zmienić
    Co muszę ustawić aby punkty miały większą średnice. Dzięki i pozdrawia

    0
  • #5 12 Wrz 2008 23:20
    shg
    Specjalista techniki cyfrowej

    Z głównego okna EAGLE rozwiń sobie gałąź Design Rules otwórz plik default.dru W zakładce Restring ustaw minimalne rozmiary Pads i Vias (jeżeli używasz przelotek) na takie, jakie Cię interesują. Przy ręcznym wierceniu i termotransferze 12 milsów jest już w porządkdu.
    Zapisz plik (OK). Możesz też stworzyć własny plik (Copy po kliknięciu na plik prawym klawiszem myszy), ale jak będziesz stosował te reguły do wszystkich wykonywanych płytek, to lepiej zmodyfikować default.dru.
    Kliknij na pliku prawym klawiszem myszy i wybierz Load into Board (plik z płytką musi być w tym czasie otwarty).
    Tyle.

    0
  • #6 13 Wrz 2008 08:17
    e11
    Poziom 17  

    Dziękuje bardzo -pomogło . Jakoś przeszukałem kilka poradników i nie mogłem tego sposobu doczytać się. Jeszce raz dziękuje.

    0