Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GOLF 1,3 na pełnym wtrysku,typ silnika NZ.

czarnystripped 19 Sie 2008 22:57 13033 43
  • #31
    kwok
    Poziom 39  
    Macosmail
    Cytat:
    Tak, sterownik zmienia dawkę paliwa, ale jest to raczej reakcja na sygnał z sondy lambda, niż na wartość obrotów...


    jeśli by tak było to po odłączeniu sondy przestałby falować a jest tak że jak faluje to faluje i nie ważne czy odłączysz sondę w trakcie pracy silnika czy przed uruchomieniem
    druga sprawa (to jest trochę dziwne) ale można przepływomierzem i śrubą regulacyjną wolnych obrotów ustawić go tak że na wolnych będzie miał cały czas ubogo albo bogato i też nie jest ważne że jeśli ustawisz tak w trakcie pracy to po ponownym uruchomieniu powróci do sterowania z sondy
    widać w Digijecie nie chodziło o ekologię tylko o to żeby był w ogóle działający system wtrysku paliwa - przecież to chyba pierwszy wtrysk Boscha gdzie sonda służyła jak mi się wydaje do korekcji dawki paliwa a priorytetowym czujnikiem był przepływomierz powietrza i z moich obserwacji wynika że tak właśnie jest
    odnośnie sondy to Digijet przechodzi na korekcję dawki na podstawie jej sygnału dopiero jak silnik ma ok 60st i jedzie na bogatszej dawce (0,6-0,8V z lambdy) czyli jest "ssanie" realizowane czasem wtrysku
    można to czywiście zmniejszyć na przepływce ale gdy silnik ma ok 40st i zawór termiczny się prawie zamknął obroty spadają do ok 500-600 i zaczyna się cyrk

    Cytat:
    W starszych Digijetach, gdzie wężyk od siłownika jest wpięty poprzez krzyżak w instalację podciśnieniową tam prawdopodobnie działa to jak należy, a w nowszych gdzie wężyk wchodzi w obudowę przepustnic jest tylko atrapą


    będę się spierał bo miałem takiego i kanał w przepustnicach zaślepiony nie był a jeśli ktoś nie wierzy to mogę się jeszcze postarać żeby to udowodnić
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • #32
    Macosmail
    Poziom 34  
    Jedno jest pewne ten silnik jeżeli jest w dobrym stanie (przedmuchy) i sonda jest sprawna to działa dość stabilnie i nie faluje, ale coś w tym jest co piszesz też sie z czymś takim spotkałem prawdopodobnie falowanie w takim wypadku pochodzi nie z wadliwej regulacji lambdy lecz jest tego inna przyczyna. W tym silniku zastanawia mnie jescze nie stabilna praca pod obciążeniem na niskich obrotach szczególnie po fazie hamowania silnikiem i częste tendencje do szarpania w tym zakresie obrotów szczególnie przy wysokiej temperaturze silnika. Domyslam się, że to może mieć związek z niewystarczającym tłumieniem klapy przepływościomierza, ktora przy pewnych prędkościach obrotowych i obciążeniach poddaje się pulsacji powietrza i na wskutek bezwładności waha się przypadkowo powodując pulsowanie momentu obrotowego. Taka jest moja teoria na ten temat jeżeli ktoś rozgryzł i ten problem to bardzo chetnie o tym przeczytam.

    Cytat:
    W starszych Digijetach, gdzie wężyk od siłownika jest wpięty poprzez krzyżak w instalację podciśnieniową tam prawdopodobnie działa to jak należy, a w nowszych gdzie wężyk wchodzi w obudowę przepustnic jest tylko atrapą


    Cytat:
    będę się spierał bo miałem takiego i kanał w przepustnicach zaślepiony nie był a jeśli ktoś nie wierzy to mogę się jeszcze postarać żeby to udowodnić


    Ok ja nie mam zamiaru się spierać poprostu pisze, jak było w tych które ja widziałem i nie neguje tego, że w innych wersjach może być inaczej wiem, ze jest to co najmniej dziwne, ale nie ja to projektowałem ;)

    Pozdrawiam.
  • #33
    kwok
    Poziom 39  
    jak znajdę czas w przyszłym tygodniu (ten mam zawalony) to postaram się pożeźbić w Digijecie i zebrać trochę informacji co jak działa i jakie są przyczyny
    wydaje mi się że najpierw zbadam to szarpanie na wolnych pod obciążeniem bo jeździłem takim i wiem że na benie było ale się tym nie zajmowałem bo latałem na LPG i żadnych problemów typu szrpanie na wolnych nie było
    Pozdrawim
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • #34
    heniaczek
    Poziom 9  
    witam u mnie powodem falowania obrotów był porostu rozerwany przewód poniżej "gruszki 'od odpowietrzenia skrzyni korbowej a ponieważ jest on niejako powleczony osłonka ocieplająca nie było tego widać fałszywe powietrze poprzez odme powodowało bujanie obrotów oczywiście znalazłem to przez przypadek a wymieniłem polowe gadżetów w około silnika i nic a to było to i właśnie dlatego mieniałem problemów odmą w zimie to jest tylko jeszcze jeden powód falowania obrotów oczywiście dołączam się do wyżej wymienionych ponieważ doświadczalnie się potwierdzają
  • #35
    phenix189
    Poziom 10  
    witam! ja mam nieco inny problem z tym silnikiem... raz za czas zdarza się mu zgasnąć podczas jazdy na spadku... kontrolki na desce rozdzielczej zapalają sie dopiero po wciśnięciu sprzęgła, a by uruchomić go ponownie "na biegu" konieczne jest wcześniejsze ponowne przekręcenie stacyjki w pozycje gdzie ubezpieczają się wtryski,,, czasami gaśnie też np gdy stoi po prostu na niskich obrotach.. jak zdiagnozować usterkę i co może ją powodować? zauważyłem że jest przeskok iskry na kablach i mam zamiar na dniach zmienic kable zapłonowe lecz wydaje mi się że przyczyna jest inna...
  • #37
    phenix189
    Poziom 10  
    obrotka niestety nie posiadam... zamiast niego obok prędkościomierza jak to już w tym modelu mam zegar :P więc tym sposobem tego nie wykryje... jeśli po wymianie kabli zapłonowych (bo zauważyłem przeskoki iskry przy dwóch świecach) problem będzie sie powtarzał to chyba pozostanie mi poszukać tego czujnika... będzie dostępny w przeciętnym sklepie motoryzacyjnym czy pozostaje allegro? i jeśli już temat o tym silniku to jakie kable zapłonowe w rozsądnej cenie do niego dokupić?
  • #38
    Macosmail
    Poziom 34  
    Witam. Możesz wymienić czujnik, ale charakerystycznym objawem jego uszkadzania się jest niemozność odpalenia przez jakiś czas po zgaśnięciu, ale to nie reguła. Sprawdź jeszcze kostkę stacyjki. Pozdrawiam.
  • #39
    phenix189
    Poziom 10  
    a kable zapłonowe? jakiej firmy kupić by nie przepłacać, i nie kupić shitu?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Macosmail napisał:
    Sprawdź jeszcze kostkę stacyjki.

    uświadom mnie jeszcze proszę co wspólnego z gaśnięciem na spadku może mieć kostka stacyjki? niezbyt rozumiem..
  • #40
    Macosmail
    Poziom 34  
    No jak to co zanik napięcia w obwodzie 15 spowodowany przerywającą kostką wg. Ciebie nie spowoduje zgaśnięcia silnika? Kolega sam pisze, że żeby silnik odpalił konieczne jest ponowne włączenie zapłonu. Na pewno nie jest to wina kabli zapłonowych jeżeli silnik poza tymi zgaśnięciami pracuje stabilnie.
  • #41
    phenix189
    Poziom 10  
    rzecz w tym że silnik gaśnie tylko podczas jazdy na spadku a moje rozumowanie nie wiąże w żaden sposób ewentualnego uszkodzenia kostki z gaśnięciem silnika tylko w sytuacji gdy redukuje biegi... nie jestem fachowcem w tej dziedzinie.. po prostu nie rozumiem zależności
  • #42
    kwok
    Poziom 39  
    kostka wspólnego ma chyba nie za wiele ale przewody od czujnika w aparacie tak (praca komory podciśnieniowej przy dodaniu gazu jak i ruch regulatora odśrodkowego)

    odnośnie kabli to Magneti Marelli mnie nie zawiodły i kosztowały chyba 130zł/kpl do tego silnika
  • #43
    Macosmail
    Poziom 34  
    A no rzeczywiście kable tego czujnika często mają uszkodzoną izolację bo często dostaje się tam olej silnikowy przez wypracowany uszczelniacz wałka rozrządu.
  • #44
    phenix189
    Poziom 10  
    co się okazało... przy wymianie rozrusznika przypadkiem wypiął mi się kabel podciśnienia, wchodzący do aparatu zapłonowego... to była przyczyna gaśnięcia na niskich obrotach...